Sięgnij po zaskakująco dobrą „Dobrą paczkę” z Żabki
Na świecie rocznie marnuje się ok. 1 mld ton żywności. W samej Unii Europejskiej jest to 88 mln ton. Polska znajduje się w niechlubnej czołówce – do marnowania żywności przyznaje się aż 42 proc. społeczeństwa. Ponad 1/3 tej grupy deklaruje, że wyrzuca produkty spożywcze nawet kilka razy w miesiącu. A przecież marnowanie żywności to także marnowanie cennych zasobów m.in. wody i energii. Żabka podjęła działania, które mają przeciwdziałać temu problemowi. W 55 poznańskich sklepach ruszyła pilotażowa akcja – „Dobra Paczka”, w ramach której klienci mogą zamówić zestaw dwóch produktów z krótkim terminem przydatności do spożycia za połowę ceny. Zamówienie należy złożyć w ramach usługi „Zamów i odbierz”.
„Dobra Paczka” to projekt mający na celu zmniejszenie ilości marnowanej żywności w sklepach i jest działaniem wspierającym realizację nowej strategii odpowiedzialności Żabki, w której sieć zobowiązała się m.in. do przeciwdziałania marnowaniu żywności.
– Naszą odpowiedzią na problem marnowania żywności jest przede wszystkim model convenience, w jakim funkcjonują nasze sklepy. Pomaga on klientom ograniczać się do nabywania tego, co jest im w danym momencie potrzebne, bez robienia zapasów. Wspieramy to podejście, wprowadzając opakowania produktów w przemyślanej wielkości. Już dzisiaj 90 proc. artykułów w Żabce to produkty przeznaczone do natychmiastowej konsumpcji. Zdajemy sobie jednak sprawę, że zawsze można zrobić więcej, dlatego stale poszukujemy nowych rozwiązań, a jednym z nich jest właśnie test „Dobrej Paczki”. Zachęcamy naszych klientów do wybrania produktów, którym kończy się termin przydatności do spożycia, ale które nadal są pełnowartościową i smaczną żywnością dostępną aż o połowę taniej. Dzięki czemu wspólnie z naszymi klientami i franczyzobiorcami możemy zrobić coś dobrego – mówi Joanna Kasowska, Dyrektor Jakości i Standardów Zarządzania Żywnością w Żabka Polska.
Pilotaż projektu „Dobra Paczka” jest skierowany do osób, które tak jak Żabka nie lubią, gdy żywność się marnuje. W jego ramach klienci sieci – za pośrednictwem znanej im już usługi „Zamów i odbierz” – mogą zamówić zestaw dwóch pełnowartościowych produktów niespodzianek z krótką datą ważności. Zamówione za pośrednictwem aplikacji żappka produkty, zostaną zapakowane w papierową torbę i będzie je można odebrać w jednym z 55 poznańskich sklepów, biorących udział w teście. Czas na odbiór paczki wynosi dwie godziny od momentu realizacji zamówienia przez sklep.
Wybierając jeden z zestawów promocyjnych, klient będzie znał kategorię produktów, które znajdą się w „Dobrej Paczce” oraz ich cenę, która zawsze będzie wynosiła 50 proc. wartości produktów. Płatności za zamówioną paczkę należy dokonać w sklepie.
Test „Dobrej Paczki” nie jest jedynym projektem realizowanym przez Żabkę mającym zapobiegać marnowaniu żywności w sklepach. W tym celu Żabka wdrożyła kody GS1 i system zarządzania terminami przydatności do spożycia produktów QMS (Quick Meal Solutions). Żabka przekazuje także żywność m.in. do Caritasu, Federacji Polskich Banków Żywności oraz Kamiliańskiej Misji Pomocy Społecznej. W 2020 r. było to łącznie ponad 550 ton żywności.
_____________________________
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej 7700 placówek prowadzonych przez 6300 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
____________________________
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509
Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie
Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.