Sięgnij po zaskakująco dobrą „Dobrą paczkę” z Żabki
Na świecie rocznie marnuje się ok. 1 mld ton żywności. W samej Unii Europejskiej jest to 88 mln ton. Polska znajduje się w niechlubnej czołówce – do marnowania żywności przyznaje się aż 42 proc. społeczeństwa. Ponad 1/3 tej grupy deklaruje, że wyrzuca produkty spożywcze nawet kilka razy w miesiącu. A przecież marnowanie żywności to także marnowanie cennych zasobów m.in. wody i energii. Żabka podjęła działania, które mają przeciwdziałać temu problemowi. W 55 poznańskich sklepach ruszyła pilotażowa akcja – „Dobra Paczka”, w ramach której klienci mogą zamówić zestaw dwóch produktów z krótkim terminem przydatności do spożycia za połowę ceny. Zamówienie należy złożyć w ramach usługi „Zamów i odbierz”.
„Dobra Paczka” to projekt mający na celu zmniejszenie ilości marnowanej żywności w sklepach i jest działaniem wspierającym realizację nowej strategii odpowiedzialności Żabki, w której sieć zobowiązała się m.in. do przeciwdziałania marnowaniu żywności.
– Naszą odpowiedzią na problem marnowania żywności jest przede wszystkim model convenience, w jakim funkcjonują nasze sklepy. Pomaga on klientom ograniczać się do nabywania tego, co jest im w danym momencie potrzebne, bez robienia zapasów. Wspieramy to podejście, wprowadzając opakowania produktów w przemyślanej wielkości. Już dzisiaj 90 proc. artykułów w Żabce to produkty przeznaczone do natychmiastowej konsumpcji. Zdajemy sobie jednak sprawę, że zawsze można zrobić więcej, dlatego stale poszukujemy nowych rozwiązań, a jednym z nich jest właśnie test „Dobrej Paczki”. Zachęcamy naszych klientów do wybrania produktów, którym kończy się termin przydatności do spożycia, ale które nadal są pełnowartościową i smaczną żywnością dostępną aż o połowę taniej. Dzięki czemu wspólnie z naszymi klientami i franczyzobiorcami możemy zrobić coś dobrego – mówi Joanna Kasowska, Dyrektor Jakości i Standardów Zarządzania Żywnością w Żabka Polska.
Pilotaż projektu „Dobra Paczka” jest skierowany do osób, które tak jak Żabka nie lubią, gdy żywność się marnuje. W jego ramach klienci sieci – za pośrednictwem znanej im już usługi „Zamów i odbierz” – mogą zamówić zestaw dwóch pełnowartościowych produktów niespodzianek z krótką datą ważności. Zamówione za pośrednictwem aplikacji żappka produkty, zostaną zapakowane w papierową torbę i będzie je można odebrać w jednym z 55 poznańskich sklepów, biorących udział w teście. Czas na odbiór paczki wynosi dwie godziny od momentu realizacji zamówienia przez sklep.
Wybierając jeden z zestawów promocyjnych, klient będzie znał kategorię produktów, które znajdą się w „Dobrej Paczce” oraz ich cenę, która zawsze będzie wynosiła 50 proc. wartości produktów. Płatności za zamówioną paczkę należy dokonać w sklepie.
Test „Dobrej Paczki” nie jest jedynym projektem realizowanym przez Żabkę mającym zapobiegać marnowaniu żywności w sklepach. W tym celu Żabka wdrożyła kody GS1 i system zarządzania terminami przydatności do spożycia produktów QMS (Quick Meal Solutions). Żabka przekazuje także żywność m.in. do Caritasu, Federacji Polskich Banków Żywności oraz Kamiliańskiej Misji Pomocy Społecznej. W 2020 r. było to łącznie ponad 550 ton żywności.
_____________________________
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej 7700 placówek prowadzonych przez 6300 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
____________________________
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.