Komunikaty PR

Skrócony proces rekrutacji kandydatów na właścicieli Intermarché i Bricomarché

2021-01-07  |  11:20
Biuro prasowe

Pod koniec 2020 roku Grupa Muszkieterów wprowadziła zmiany w procesie rekrutacji kandydatów na niezależnych właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché. Aby jeszcze lepiej dopasować procedurę do oczekiwań obecnych i przyszłych przedsiębiorców, cały proces został skrócony. W spotkaniach z zainteresowanymi niezmiennie uczestniczą m.in. franczyzobiorcy, którzy od lat prowadzą biznesy pod marką Intermarché czy Bricomarché. Takie rozwiązanie gwarantuje kandydatom bezpośredni dostęp do rzetelnych i praktycznych informacji. Ze względu na pandemię spotkania zyskały nową formułę i odbywają się online.

W 2021 roku Grupa kontynuować będzie ekspansję swoich marek, dlatego proponuje potencjalnym przedsiębiorcom zmodyfikowany proces rekrutacji, który został uszczuplony o jeden z etapów.     

Jak przebiega rekrutacja niezależnych przedsiębiorców?

Po przesłaniu zgłoszenia z kandydatami telefonicznie kontaktuje się przedstawiciel Grupy Muszkieterów. Następnie zainteresowani wypełniają stosowny formularz, który umożliwia zorganizowanie pierwszego spotkania. Jest ono prowadzone przez Komisję Rekrutacyjną, która składa się z trzech właścicieli sklepów oraz przedstawiciela Działu Rekrutacji Franczyzobiorców Grupy Muszkieterów.

W kolejnej odsłonie procesu kandydaci spotykają się z przedstawicielami wybranych działów centrali – m.in. z prawnikiem, który objaśnia umowę franczyzową, czy z pracownikiem Działu Ekspansji, który przekazuje informacje o najbliższych otwarciach oraz wyjaśnia proces wyboru nowych lokalizacji supermarketów. Podczas spotkania kandydaci otrzymują także budżet modelowego sklepu i inne dokumenty pogłębiające wiedzę na temat systemu proponowanego przez Grupę Muszkieterów. Zainteresowani wypełniają również test osobowości zawodowej. Jest to nowość w procesie, która pozwala zestawić czynniki mentalne kandydata lub kandydatki z pożądanym profilem właściciela sklepu Intermarché lub Bricomarché.

Następny etap to trzydniowy staż – odpowiednio w supermarkecie Intermarché lub Bricomarché, podczas którego kandydat/kandydatka wspólnie z właścicielem wykonuje jego codzienne obowiązki, m.in.: uczestniczy w otwarciu i zamknięciu sklepu, asystuje przy przyjęciu towaru, poznaje specyfikę pracy na poszczególnych działach oraz procedury zamawiania asortymentu. Takie szkolenie to także unikalna okazja do poznania biznesu u jego źródła.

Po stażu oraz spotkaniu informacyjnym z reprezentantami centrali Grupy, odbywa się drugie spotkanie rekrutacyjne, w trakcie którego weryfikowana jest wiedza kandydata o zasadach prowadzenia biznesu w Grupie Muszkieterów. Proces wieńczy Komisja Zezwoleń, w której udział biorą także franczyzobiorcy z Francji. Wówczas podejmowana jest ostateczna decyzja o przyjęciu zainteresowanego do największego zrzeszenia niezależnych przedsiębiorców w Europie.

Przekrojowy proces rekrutacji pozwala nam budować wspólnotę złożoną ze zmotywowanych, odpowiedzialnych, kompetentnych i przede wszystkim niezależnych przedsiębiorców. Dzięki wprowadzonym zmianom, chcemy podnieść jakość procesu, który jest podstawą do zachowania ciągłości rozwoju całej Grupy, a kandydatom daje większe możliwości na kompleksowe poznanie systemu Muszkieterówmówi Bartłomiej Tarłowski, Kierownik ds. Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów

Proces dostosowany do potrzeb przedsiębiorców

Po akceptacji, kandydat przechodzi kilkumiesięczne szkolenie, w pełni przygotowujące do prowadzenia sklepu wybranej marki. W trakcie sesji nacisk położony jest na praktyczny wymiar zarządzania przyszłym przedsiębiorstwem dzięki obecności specjalistów z wewnątrz i zewnątrz organizacji. Jeśli przedsiębiorca jest zainteresowany przejęciem funkcjonującego supermarketu, Muszkieterowie przygotowują dla niego spersonalizowane szkolenia.

Grupa Muszkieterów kieruje swoją ofertę współpracy do przedsiębiorców, którzy chcą nie tylko zainwestować środki finansowe, ale przede wszystkim zarządzać wielkopowierzchniowymi sklepami w branży spożywczej lub DIY. Unikatowy model biznesowy Muszkieterów zakłada, że wybór każdego kolejnego przedsiębiorcy ma wpływ na działanie całej Grupy. W związku z tym, został sporządzony spis cech pożądanego kandydata. Należą do nich m.in. zaangażowanie w realizowane cele, odpowiedzialność, a także ogólne doświadczenie w biznesie oraz posiadanie wkładu własnego. Kandydat powinien być świadomy ryzyka, jakie wiąże się z prowadzeniem działalności gospodarczej. Ponadto, powinien zaakceptować zasady funkcjonowania Grupy Muszkieterów, w tym gotowość do sprawowania roli zarówno niezależnego właściciela przedsiębiorstwa, jak i członka Grupy pełniącego funkcje zarządcze w centrali.  

Na przestrzeni ostatnich lat zmianom uległy zarówno wymagania przedsiębiorców, jak i nasze oczekiwania względem potencjalnych kandydatów. Dlatego też modyfikacja procesu rekrutacyjnego była konieczna. Proponowana przez nas formuła niezmiennie umożliwia wszystkim stronom wzajemne poznanie się z różnych perspektyw, dzięki czemu podejmowane decyzje są świadome i przemyślane – wyjaśnia Magdalena Dudka, właścicielka supermarketu Intermarché w Słubicach, odpowiedzialna za rekrutację nowych przedsiębiorców w Grupie Muszkieterów.

Na podstawie doświadczeń przedsiębiorców prowadzących własne sklepy, kandydatów, pracowników Działu Rekrutacji Franczyzobiorców, a także przy współpracy z branżowymi ekspertami stworzyliśmy dedykowany instruktaż. Jest to wewnętrzny dokument, który ujednolica przebieg spotkań, przez co umożliwia jeszcze lepsze zaprezentowanie Grupy oraz zrekrutowanie kandydatów dopasowanych do obu marek – podkreśla Izabela Borowicz, Specjalista ds. Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.