Skuteczna komunikacja wewnętrzna w Bricomarché
Sieć Bricomarché realizuje szereg działań skierowanych do swoich pracowników w ramach prowadzenia komunikacji wewnętrznej. We wrześniu ukaże się jubileuszowe, 30. wydanie „Świata Bricomarché”, czyli kwartalnika skierowanego do właścicieli i pracowników sklepów sieci. Oprócz gazetki zatrudnieni mają do dyspozycji intranet, aplikację „Moje Brico” oraz Bricolinię.
W połowie 2020 roku do właścicieli i pracowników sklepów trafiło wydanie „Świata Bricomarché” poświęcone 20-leciu obecności sieci w Polsce. Numer w całości został zadedykowany ludziom, który tworzą Bricomarché. Można w nim było przeczytać m.in. wywiady z najważniejszymi osobami w spółce centralnej, poznać sylwetki dyrektorów, a także pasje wybranych pracowników. Kolejne, 30. wydanie kwartalnika Bricomarché planowane jest na wrzesień 2020 roku. W gazecie pojawią się m.in. informacje o wydarzeniach w sklepach sieci, porady szkoleniowe oraz materiały od dostawców.
„Świat Bricomarché” jest wydawany nieprzerwanie od 7 lat przez Dział Komunikacji Wewnętrznej centrali zakupowej sieci. Kwartalnik zawiera informacje zarówno o kluczowych zmianach, wydarzeniach centralnych, ale także ukazuje różnorodność i indywidualność działań poszczególnych sklepów Bricomarché, które często i chętnie organizują dodatkowe akcje adresowane do klientów. Gazeta pełni nie tylko funkcję szkoleniowo-informacyjno-inspiracyjną, ale również ma na celu integrację pracowników wszystkich sklepów.
Podstawowym narzędziem komunikacji w sieci Bricomarché jest intranet, który stanowi główne źródło informacji z centrali. Każde powiadomienie jest adresowane do konkretnej grupy odbiorców oraz działów sprzedażowych, aby do pracowników docierały wyłącznie wiadomości istotne z ich punktu widzenia. Poza tym, każda zatrudniona osoba może zainstalować w telefonie aplikację „Moje Brico”, która wysyła alerty z najnowszymi informacjami z intranetu oraz umożliwia obsługę Bricolinii. Jest to system umożliwiający rozpatrywanie problemów i zapytań sklepowych oraz weryfikację asortymentu. Komunikacja wewnętrzna Bricomarché dąży do tego, aby pracownicy mieli szybki i sprawny dostęp do wszystkich informacji.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.