Komunikaty PR

Słowacki e-handel – poznaj rynek naszych sąsiadów

2022-10-27  |  12:00
Biuro prasowe

E-commerce na Słowacji szybko się rozwija – z Internetu korzysta tam ok. 85% obywateli. Ze względu na podobieństwa kulturowe i językowe z Czechami tamtejsi konsumenci rozumieją i chętnie korzystają z czeskich sklepów internetowych czy porównywarek cen. Słowacja to relatywnie niewielki rynek, więc klienci często decydują się na zakupy on-line z innych krajów – już 39% z nich kupuje transgranicznie z europejskich e-sklepów. Oznacza to, że cały czas jest sporo miejsca dla nowych graczy, którzy chcą rozszerzyć działalność. Jest to zatem bardzo dobry kierunek ekspansji dla polskich sklepów internetowych.

 

Urządzenia mobilne

To jeden z najpopularniejszych kanałów zakupów internetowych - ponad połowa wszystkich e-transakcji dokonywana jest za pomocą urządzeń mobilnych. Należy zatem zadbać o przystosowanie do nich wyglądu i treści sklepu, aby klienci mogli się po nim łatwo poruszać. Tym bardziej, że większość zadowolonych z e-obsługi klientów lubi dokonywać zakupów w tym samym sklepie internetowym przez dłuższy czas.

 

Warunki dostawy

Znajomość preferencji konsumentów danego kraju i zapewnienie im kilku sposobów dowiezienia towaru to dobry początek. Na Słowacji najlepiej oferować wybór pomiędzy dostawą do domu, punktów odbioru lub automatów paczkowych (głównie ze względu na wygodę dostępności odbioru i niższe opłaty za wysyłkę). Wiele małych lokalnych sklepów funkcjonuje też jako punkty odbioru dla różnych przewoźników.

 

Co ważne, oczekuje się, że transport zamówienia będzie bezpłatny przynajmniej przy przesyłkach kosztujących powyżej 30-50 €, a opłata za wysyłkę dla zleceń poniżej tych wartości wyniesie między 2,5 a 5 €. Jednocześnie klienci spodziewają się, że paczka dotrze na miejsce maksymalnie w ciągu 3 dni. Dłuższe terminy dostaw dopuszczalne są tylko w niektórych branżach i rodzajach towarów, a także na obszarach oddalonych od większych miast.

 

Dostawa minutowa buduje przewagę konkurencyjną

Słowaccy klienci jako pierwsi w regionie mogą skorzystać z usługi Packety pozwalającej poznać dokładną godzinę dostarczenia przesyłki przez kuriera. Dzięki śledzeniu kuriera on-line klient może zobaczyć, gdzie dokładnie znajduje się jego przesyłka, a także o której godzinie zostanie dostarczona. W ten sposób Packeta odpowiada na wyniki ostatnich ankiet, które ujawniły, że słowackim klientom przy doręczaniu przesyłek pod wskazany adres najbardziej przeszkadza fakt, że nie znają godziny ich doręczenia.

 

- Nasze rozwiązanie pozwoli budować przewagę konkurencyjną polskich e-sklepów, które wysyłają przesyłki na Słowację. Jako pierwsi mogą oferować taką usługę swoim słowackim klientom, a tym samym – wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Wprowadzenie tej opcji pokazuje, że nie tylko dynamiczne rozwijamy się w Polsce, ale jako grupa cały czas szukamy nowych pomysłów, by się rozwijać, wprowadzać innowacje i wyznaczać nowe trendy w świecie e-commerce - mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland.

 

Celem tej nowości jest nie tylko ułatwienie dostawy przesyłek do klientów, ale także zwiększenie prawdopodobieństwa doręczenia ich przy pierwszej próbie. Zmniejszy to także ślad węglowy, który w przeciwnym razie zostałby wytworzony przez ponowną dostawę.

 

Wskazówka

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę rozpoczynając działalność na rynku słowackim? Konkurencyjna cena jest istotna we wszystkich krajach, ale na Słowacji jest ona szczególnie ważna. Kolejną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę, jest sposób eksponowania certyfikatu autentyczności - w przypadku dostarczania produktów markowych. Nie wszystkie sklepy sprzedają tutaj oryginalne produkty, więc klienci potrzebują takiego dowodu.

 

 

 

Materiał powstał na podstawie danych raportu „Przewodnik po e-eksporcie do Czech, Słowacji i Węgier” MakesYouLocal

 

­***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 13 tys. własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła przeszło 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie Biuro prasowe
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
Handel Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw
2024-07-01 | 12:15

Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw

Lite e-Commerce, start-up będący właścicielem Żabki Jush, sięga po kolejne rozwiązania mające na celu przyspieszenie obsługi i zwiększenie satysfakcji klientów. Kierowca rajdowy w
Handel Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę
2024-07-01 | 11:50

Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę

Mobilna Żabka to jeden z innowacyjnych konceptów sieci Żabka, który od kilku lat jest obecny na wydarzeniach w całym kraju. W 2023 roku były to aż 44 dni wyjazdowe, podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku

Ministerstwo Finansów kończy prace nad nowymi przepisami dotyczącymi finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Po prekonsultacjach ze stroną samorządową wkrótce prace nad projektem ustawy zostaną wpisane do prac rządu. – Robimy wszystko, żeby przepisy weszły w życie z początkiem przyszłego roku – mówi Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Reforma jest konieczna, bo sytuacja finansowa samorządów pogorszyła się znacząco w ostatnich latach, głównie z powodu niekorzystnych zmian podatkowych. O ile w 2018 roku tylko 2 proc. JST prognozowało deficyt operacyjny, o tyle w 2023 roku była to już ponad połowa.

Konsument

Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać

Choć wykorzystanie cyfrowych narzędzi w opiece zdrowotnej rośnie, to wciąż papierologia jest zmorą dla personelu medycznego. Podobnie jak obowiązki administracyjne. – W zależności od specjalizacji wypełnianie niezbędnej dokumentacji może zajmować od jednej czwartej do nawet dwóch trzecich czasu, jaki lekarz ma na przyjęcie pacjenta – mówi Paweł Paczuski, współzałożyciel i prezes zarządu upmedic. Polski medtech opracował zasilanego AI inteligentnego asystenta lekarza, który istotnie przyspiesza ten proces. Ma to znaczenie szczególnie w diagnostyce, gdzie na opisy badań pacjenci czekają tygodniami, co przekłada się na skuteczność ich leczenia. W przyszłości ten proces będzie wspierany jeszcze silniej przez dalszy rozwój sztucznej inteligencji.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.