Komunikaty PR

Strefy Marek podbijają polską sieć

2021-04-23  |  08:48
Biuro prasowe

Pandemia koronawirusa przyśpieszyła cyfrową rewolucję w Polsce. Coraz częściej kupujemy przez Internet, a obecne na rynku firmy poszukują nowych sposobów na przyciągnięcie klientów. Z pomocą przychodzą coraz popularniejsze w serwisie zakupowym Allegro.pl tzw. Strefy Marek.

Trwająca od kilku lat moda na zakupy online wciąż przybiera na sile. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce osiągnie poziom 162 mld zł, co oznacza coroczny wzrost o 12%. A przecież mówimy o kanale dotarcia do klientów, który na koniec zeszłego roku posiadał aż 14-proc. udział w całej wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Wzrost popytu pociąga za sobą wzrost podaży. Dziś trudno sobie wyobrazić skuteczne docieranie do klientów z pominięciem kanału online. Potwierdzeniem tego są ostatnie dane rynkowe. W samym 2020 roku zarejestrowano w naszym kraju  blisko 12 tysięcy sklepów internetowych, a ich łączna liczba na początku stycznia tego roku wyniosła 44,5 tys., czyli aż o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej.  Cyfrowa rewolucja oznacza dla klientów większe bogactwo wyboru. Z kolei dla firm niesie konieczność podjęcia jeszcze ostrzejszej walki o konsumenta. Cena jest wciąż ważnym czynnikiem zakupowym dla większości polskich Internautów, ale liczy się również szybkość dostawy, łatwość wyboru i nawigacji po sklepie, a także – a może przede wszystkim - pozycjonowanie marki, czyli jej widoczność w wyszukiwarkach internetowych. To jeden z głównych powodów, dla których coraz więcej przedsiębiorstw uruchamia w serwisie zakupowym Allegro.pl tzw. Strefy Marek, będące nie mniej ważnym kanałem sprzedaży, co własne sklepy internetowe.

Polski korzenie, globalny zasięg

Zacznijmy jednak od początku. Wszystkim tym, którzy wątpią w skalę działania i popularność serwisu Allegro.pl warto przypomnieć, że polska platforma plasuje się w dziesiątce największych sklepów e-commerce na świecie z liczbą 194 milionów odwiedzin miesięcznie, co daje blisko 18,5 mln klientów na miesiąc, stanowiących około 60% całej, krajowej (internetowej) populacji. Mówimy o swoistym fenomenie, gdy spojrzymy na sąsiadujące z nią marki w zestawieniu – eBay, AliExpress, Rakuten czy Wallmart to przecież globalne brandy, z wysoką rozpoznawalnością we wszystkich zakątkach świata. W czym tkwi sukces polskiej platformy zakupowej? W skrócie, na zróżnicowanych i przede wszystkim obiektywnych opiniach o produkcie, atrakcyjnych cenach oraz dogodnych i dostosowanych do potrzeb klientów sposobach dostawy towarów. Tylko lub aż tyle, aby uzyskać status największego w Polsce serwisu e-commerce. Nie dziwi zatem fakt, że obecność w tym kanale sprzedaży jest absolutnym „must have” dla polskich producentów. Sama jednak obecność to zdecydowanie za mało, żeby zebrać pokaźne grono klientów. Kluczem do sukcesu jest umiejętne, czyli efektywne pozyskiwanie odbiorców. Coraz częściej odpowiedzią na tego typu rozterki są Strefy Marek.

Sprzedaż i promocja w jednym

Czym jest Strefa Marek? – To miejsce na Allegro.pl, gdzie uznane marki prezentują wyłącznie nowe, oryginalne towary. Użytkownicy mają dostęp do szerokiego asortymentu wyłącznie markowych produktów, które oferowane są bezpośrednio przez właściciela marki lub wyznaczonego dystrybutora. Strefa marek Allegro jest również sposobem promocji dla producentów oraz autoryzowanych sprzedawców – wyjaśnia Justyna Jarosz, kierownik działu Allegro w firmie Primavera Parfum, która świadczy usługi zarządzania strefami dla największych polskich brandów z rynku Beauty i Health Care. W portfolio polskiego operatora e-commerce znajdują się między innymi: Cleanic, GSK, Unimil, L’Occitane czy Durex, a chętnych do nawiązania współpracy wciąż przybywa. Aleksandra Depta, przedstawiciel ostatniej z marek (ekspert ds. e-commerce w Grupie Reckitt, do której należy marka Durex), mówiła w zeszłym roku: - Obserwujemy duży potencjał do dalszych wzrostów w kanale online dla marki Durex. Coraz więcej konsumentów docenia dyskrecję oraz swobodę wyboru szerokiego asortymentu towarów intymnych, jakie oferuje kanał e-commerce. Dzięki współpracy strategicznej ze Style Group (podmiot w Grupie Primavera Parfum – przyp. autor) dajemy im taką możliwość.

Na czym polega przewaga Strefy Marek nad zwykłym kontem na Allegro? Przede wszystkim na szerszych możliwościach sprzedaży oraz bogatszym wachlarzu narzędzi promocyjnych. Poza standardowymi metodami jak: wyróżnienia, podświetlenia, kampanie Allegro Ads czy reklamy graficzne, możliwa jest również pełna integracja z kontami w social mediach, przez co produkty zyskują szansę uczestnictwa w realizowanych tam akcjach promocyjno-marketingowych. Co jednak najistotniejsze, strefa otwiera drzwi do udziału w akcjach organizowanych przez samo Allegro.pl, polegających między innymi na obniżeniu kosztów działalności w zależności od realizacji indywidualnie wyznaczonych celów. – Nie bez znaczenia jest także fakt oznaczenia takiego konta nazwą „Oficjalny Sklep”, co podnosi wiarygodność sprzedaży od samego początku. Klient zyskuje wówczas pewność, że ma przed sobą, wysokiej jakości produkty, które spełnią jego oczekiwania – dodaje Justyna Jarosz z Primavera Parfum.

Usługa, ale nie dla wszystkich

Strefa Marek to bez wątpienia doskonałe narzędzie, uzupełniające szeroki wachlarz kanałów sprzedaży, ale usługa niesie za sobą również pewne wymagania. Efektywna sprzedaż za jego pośrednictwem wymaga współpracy z zaufanym partnerem, gdzie miesięczny koszt prowadzenia konta zaczyna się od 3 tysięcy złotych. W opinii Jędrzeja Karaska, który w Primavera Parfum pełni rolę specjalisty ds. e-commerce, najlepiej nadają się do takiej współpracy duże, rozpoznawalne marki o ugruntowanej pozycji rynkowej, otwarte na rozwój sprzedaży w kanale Allegro oraz inwestycje w komunikację i działania marketingowe.  - W ramach obsługi Strefy Marki klient otrzymuje od nas szereg benefitów, m.in. wyróżnienia ofert na listingu, zarówno tekstowe, jak i poprzez logotyp marki, czy jednakowy nagłówek na wszystkich ofertach – wylicza.

Allegro dorzuca coś od siebie

Do długiej listy korzyści, wynikającej z wdrożenia takiej usługi, Allegro dorzuca swoje własne benefity, będące swoistym „wabikiem” na klientów oraz przyszłych właścicieli lub zarządców kont. Usługa Allegro Smart oferuje nieograniczoną liczbę darmowych dostaw do sieci tysięcy paczkomatów i punktów odbioru, listów poleconych, a także za pośrednictwem firmy kurierskiej w całej Polsce przy zakupach powyżej określonej kwoty. Dla stałych klientów przewidziano atrakcyjny program lojalnościowy pt. Money Allegro, z kolei firmy mogą korzystać z takich opcji jak ALLEGRO ADS, czyli specjalne reklamy ofertowe zwiększające sprzedaż, bądź specjalny program dla Najlepszych Sprzedawców na Allegro.

Kompleksowa obsługa

W przypadku doświadczonego partnera, zarządzającego Strefą Marek, zakres jego wsparcia jest znacznie szerszy niż obsługa sprzedaży, obejmująca m.in. przyjmowanie opinii czy reklamacji. W zakres jego obowiązków wchodzi również realizacja pełnego wachlarza promocji, a także cały łańcuch TSL, czyli proces magazynowania, transportu i spedycji. To wygodne dla wielu rozwiązanie outsourcingu spotyka się z coraz większym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorstw.

Usługa okazała się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Klienci odwdzięczają się nam powierzaniem kolejnych marek ze swojego portfolio. W zeszłym roku obroty Primavera Parfum ze sprzedaży produktów w Strefach Allegro wyniosły 3,25 procenta całych obrotów w Grupie. W tym roku przewidujemy dalsze wzrosty. Nasze prognozy mówią o dynamice na poziomie 100 procent – twierdzi Karasek.

Czy nagłe wejście Amazona na polski rynek może zagrozić pozycji Allegro, a tym samym Strefy Marek stracą na znaczeniu? Jest to mocno wątpliwe. W opinii ekspertów, ogromny potencjał tego rynku uwzględnia obecność kilku dużych graczy rynkowych, a zdrowa konkurencja między nimi może jedynie przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności zakupów produktów w tym kanale sprzedaży online. Z korzyścią dla Internautów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.