Komunikaty PR

Strefy Marek podbijają polską sieć

2021-04-23  |  08:48
Biuro prasowe

Pandemia koronawirusa przyśpieszyła cyfrową rewolucję w Polsce. Coraz częściej kupujemy przez Internet, a obecne na rynku firmy poszukują nowych sposobów na przyciągnięcie klientów. Z pomocą przychodzą coraz popularniejsze w serwisie zakupowym Allegro.pl tzw. Strefy Marek.

Trwająca od kilku lat moda na zakupy online wciąż przybiera na sile. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce osiągnie poziom 162 mld zł, co oznacza coroczny wzrost o 12%. A przecież mówimy o kanale dotarcia do klientów, który na koniec zeszłego roku posiadał aż 14-proc. udział w całej wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Wzrost popytu pociąga za sobą wzrost podaży. Dziś trudno sobie wyobrazić skuteczne docieranie do klientów z pominięciem kanału online. Potwierdzeniem tego są ostatnie dane rynkowe. W samym 2020 roku zarejestrowano w naszym kraju  blisko 12 tysięcy sklepów internetowych, a ich łączna liczba na początku stycznia tego roku wyniosła 44,5 tys., czyli aż o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej.  Cyfrowa rewolucja oznacza dla klientów większe bogactwo wyboru. Z kolei dla firm niesie konieczność podjęcia jeszcze ostrzejszej walki o konsumenta. Cena jest wciąż ważnym czynnikiem zakupowym dla większości polskich Internautów, ale liczy się również szybkość dostawy, łatwość wyboru i nawigacji po sklepie, a także – a może przede wszystkim - pozycjonowanie marki, czyli jej widoczność w wyszukiwarkach internetowych. To jeden z głównych powodów, dla których coraz więcej przedsiębiorstw uruchamia w serwisie zakupowym Allegro.pl tzw. Strefy Marek, będące nie mniej ważnym kanałem sprzedaży, co własne sklepy internetowe.

Polski korzenie, globalny zasięg

Zacznijmy jednak od początku. Wszystkim tym, którzy wątpią w skalę działania i popularność serwisu Allegro.pl warto przypomnieć, że polska platforma plasuje się w dziesiątce największych sklepów e-commerce na świecie z liczbą 194 milionów odwiedzin miesięcznie, co daje blisko 18,5 mln klientów na miesiąc, stanowiących około 60% całej, krajowej (internetowej) populacji. Mówimy o swoistym fenomenie, gdy spojrzymy na sąsiadujące z nią marki w zestawieniu – eBay, AliExpress, Rakuten czy Wallmart to przecież globalne brandy, z wysoką rozpoznawalnością we wszystkich zakątkach świata. W czym tkwi sukces polskiej platformy zakupowej? W skrócie, na zróżnicowanych i przede wszystkim obiektywnych opiniach o produkcie, atrakcyjnych cenach oraz dogodnych i dostosowanych do potrzeb klientów sposobach dostawy towarów. Tylko lub aż tyle, aby uzyskać status największego w Polsce serwisu e-commerce. Nie dziwi zatem fakt, że obecność w tym kanale sprzedaży jest absolutnym „must have” dla polskich producentów. Sama jednak obecność to zdecydowanie za mało, żeby zebrać pokaźne grono klientów. Kluczem do sukcesu jest umiejętne, czyli efektywne pozyskiwanie odbiorców. Coraz częściej odpowiedzią na tego typu rozterki są Strefy Marek.

Sprzedaż i promocja w jednym

Czym jest Strefa Marek? – To miejsce na Allegro.pl, gdzie uznane marki prezentują wyłącznie nowe, oryginalne towary. Użytkownicy mają dostęp do szerokiego asortymentu wyłącznie markowych produktów, które oferowane są bezpośrednio przez właściciela marki lub wyznaczonego dystrybutora. Strefa marek Allegro jest również sposobem promocji dla producentów oraz autoryzowanych sprzedawców – wyjaśnia Justyna Jarosz, kierownik działu Allegro w firmie Primavera Parfum, która świadczy usługi zarządzania strefami dla największych polskich brandów z rynku Beauty i Health Care. W portfolio polskiego operatora e-commerce znajdują się między innymi: Cleanic, GSK, Unimil, L’Occitane czy Durex, a chętnych do nawiązania współpracy wciąż przybywa. Aleksandra Depta, przedstawiciel ostatniej z marek (ekspert ds. e-commerce w Grupie Reckitt, do której należy marka Durex), mówiła w zeszłym roku: - Obserwujemy duży potencjał do dalszych wzrostów w kanale online dla marki Durex. Coraz więcej konsumentów docenia dyskrecję oraz swobodę wyboru szerokiego asortymentu towarów intymnych, jakie oferuje kanał e-commerce. Dzięki współpracy strategicznej ze Style Group (podmiot w Grupie Primavera Parfum – przyp. autor) dajemy im taką możliwość.

Na czym polega przewaga Strefy Marek nad zwykłym kontem na Allegro? Przede wszystkim na szerszych możliwościach sprzedaży oraz bogatszym wachlarzu narzędzi promocyjnych. Poza standardowymi metodami jak: wyróżnienia, podświetlenia, kampanie Allegro Ads czy reklamy graficzne, możliwa jest również pełna integracja z kontami w social mediach, przez co produkty zyskują szansę uczestnictwa w realizowanych tam akcjach promocyjno-marketingowych. Co jednak najistotniejsze, strefa otwiera drzwi do udziału w akcjach organizowanych przez samo Allegro.pl, polegających między innymi na obniżeniu kosztów działalności w zależności od realizacji indywidualnie wyznaczonych celów. – Nie bez znaczenia jest także fakt oznaczenia takiego konta nazwą „Oficjalny Sklep”, co podnosi wiarygodność sprzedaży od samego początku. Klient zyskuje wówczas pewność, że ma przed sobą, wysokiej jakości produkty, które spełnią jego oczekiwania – dodaje Justyna Jarosz z Primavera Parfum.

Usługa, ale nie dla wszystkich

Strefa Marek to bez wątpienia doskonałe narzędzie, uzupełniające szeroki wachlarz kanałów sprzedaży, ale usługa niesie za sobą również pewne wymagania. Efektywna sprzedaż za jego pośrednictwem wymaga współpracy z zaufanym partnerem, gdzie miesięczny koszt prowadzenia konta zaczyna się od 3 tysięcy złotych. W opinii Jędrzeja Karaska, który w Primavera Parfum pełni rolę specjalisty ds. e-commerce, najlepiej nadają się do takiej współpracy duże, rozpoznawalne marki o ugruntowanej pozycji rynkowej, otwarte na rozwój sprzedaży w kanale Allegro oraz inwestycje w komunikację i działania marketingowe.  - W ramach obsługi Strefy Marki klient otrzymuje od nas szereg benefitów, m.in. wyróżnienia ofert na listingu, zarówno tekstowe, jak i poprzez logotyp marki, czy jednakowy nagłówek na wszystkich ofertach – wylicza.

Allegro dorzuca coś od siebie

Do długiej listy korzyści, wynikającej z wdrożenia takiej usługi, Allegro dorzuca swoje własne benefity, będące swoistym „wabikiem” na klientów oraz przyszłych właścicieli lub zarządców kont. Usługa Allegro Smart oferuje nieograniczoną liczbę darmowych dostaw do sieci tysięcy paczkomatów i punktów odbioru, listów poleconych, a także za pośrednictwem firmy kurierskiej w całej Polsce przy zakupach powyżej określonej kwoty. Dla stałych klientów przewidziano atrakcyjny program lojalnościowy pt. Money Allegro, z kolei firmy mogą korzystać z takich opcji jak ALLEGRO ADS, czyli specjalne reklamy ofertowe zwiększające sprzedaż, bądź specjalny program dla Najlepszych Sprzedawców na Allegro.

Kompleksowa obsługa

W przypadku doświadczonego partnera, zarządzającego Strefą Marek, zakres jego wsparcia jest znacznie szerszy niż obsługa sprzedaży, obejmująca m.in. przyjmowanie opinii czy reklamacji. W zakres jego obowiązków wchodzi również realizacja pełnego wachlarza promocji, a także cały łańcuch TSL, czyli proces magazynowania, transportu i spedycji. To wygodne dla wielu rozwiązanie outsourcingu spotyka się z coraz większym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorstw.

Usługa okazała się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Klienci odwdzięczają się nam powierzaniem kolejnych marek ze swojego portfolio. W zeszłym roku obroty Primavera Parfum ze sprzedaży produktów w Strefach Allegro wyniosły 3,25 procenta całych obrotów w Grupie. W tym roku przewidujemy dalsze wzrosty. Nasze prognozy mówią o dynamice na poziomie 100 procent – twierdzi Karasek.

Czy nagłe wejście Amazona na polski rynek może zagrozić pozycji Allegro, a tym samym Strefy Marek stracą na znaczeniu? Jest to mocno wątpliwe. W opinii ekspertów, ogromny potencjał tego rynku uwzględnia obecność kilku dużych graczy rynkowych, a zdrowa konkurencja między nimi może jedynie przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności zakupów produktów w tym kanale sprzedaży online. Z korzyścią dla Internautów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu Biuro prasowe
2024-07-23 | 13:10

Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25 lipca,
Handel BRAK ZDJĘCIA
2024-07-17 | 11:00

Kradzieże. Nowy sposób na nieuczciwych klientów

Niemal każdy przedsiębiorca działający w branży handlu detalicznego boryka się z problemem kradzieży. Dotyczy to praktycznie każdej branży - od niewielkich sklepów osiedlowych, poprzez dyskonty spożywcze, sklepy
Handel Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl
2024-07-16 | 14:40

Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl

Co nas zachęca do zakupów online? Nie tylko niższe ceny – wynika z badania Amazon.pl Ponad 64 proc. badanych za największe zalety zakupów przez internet

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.