Komunikaty PR

Stuart dociera z szybkimi dostawami na południe Polski

2022-05-30  |  10:30
Biuro prasowe

Rynek dostaw ekspresowych w Polsce rośnie mimo końca pandemii. Stuart, francuska firma będąca częścią grupy DPD, po sukcesie, jaki odniosła w Warszawie, Szczecinie i Toruniu, uruchomiła usługę w Krakowie oraz Katowicach. Stuart to logistyczna platforma B2B, która umożliwia dostarczanie przesyłek na ostatniej mili w mniej niż 30 minut.

Stuart jest obecny na polskim rynku od 2020 roku. Ostatnie miesiące to okres intensywnego rozwoju platformy nad Wisłą. Zaledwie w pół roku liczba przesyłek obsługiwanych przez Stuart oraz liczba dostawców zwiększyły się dwukrotnie. Baza kurierów ma ponadto rosnąć jeszcze mocniej, podwajając swoją wielkość do końca roku.

W październiku 2021 r. firma rozpoczęła realizację dostaw w Warszawie, gdzie dziś obecna jest już w Śródmieściu, na Mokotowie, Woli oraz Pradze Północ i Południe, a w najbliższym czasie poszerzy zakres usług na kolejne dzielnice. Katowice i Kraków to kolejne miasta na drodze do ogólnopolskiej ekspansji logistycznego gracza.

Stuart konsekwentnie rośnie w Polsce. Do zaoferowania usług w Katowicach i Krakowie zmotywowała nas firma AmRest, która chciała rozszerzyć naszą współpracę właśnie na te dwa miasta. To dowód wzajemnego zaufania, ale także świetnych wyników, które udało nam się do tej pory osiągnąć w Warszawie oraz Szczecinie. Start usług w Krakowie i Katowicach to oczywiście nie nasze ostatnie słowo. Chcemy być obecni tam, gdzie znaczenie ma każda minuta – mówi Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.

Usługi Stuart w Krakowie dostępne są obecnie na obszarze Starego Miasta, Nowej Huty, Czyżyn oraz Krowodorza. W ostatnim czasie firma nawiązała też współpracę z trzema restauracjami działającymi na terenie Centrum Handlowego Bonarka. W Katowicach kurierów Stuart zobaczymy z kolei na terenie Centrum, Osiedla Tysiąclecia, Ligoty i Centrum Handlowego Silesia.

Spółka AmRest (zarządzająca w Polsce markami KFC, Pizza Hut oraz Burger King) to obok firm takich jak Sphinx, North Food i Rebel Tang jeden z klientów Stuarta w Polsce. Do grona partnerów firmy dołączyła niedawno również sieć Społem. Globalnie Stuart to już ponad 8 tys. klientów biznesowych, w tym rozpoznawalne i cenione na całym świecie marki Apple, Nike, Ikea, czy Zara. Jak przekonuje firma – klientem Stuarta może zostać każdy biznes, który chce zadbać o ekspresowe dostawy dla swoich odbiorców.

Ekologiczne dostawy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów

Już 40% europejskich e-konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za to, że dostawa dla nich będzie realizowana w sposób ekologiczny. Taka forma transportu jest coraz bardziej istotna także dla klientów z Polski. Stuart, stawiając zrównoważony rozwój za jeden z celów działalności, zapewnia flotę niezależnych kurierów dysponujących coraz większym odsetkiem pojazdów przyjaznych dla środowiska (w tym rowerów, hulajnóg i motorowerów elektrycznych oraz e-aut). Także na tym aspekcie firma skupi się rozwijając działalność w Krakowie i Katowicach, gdzie niskoemisyjność transportu stale rośnie na znaczeniu.

– Już dziś ponad 60% naszej floty jest przyjazne środowisku. Inwestujemy w pojazdy elektryczne oraz ekologiczne systemy bateryjne. Stale monitorujemy wpływ naszej działalności na środowisko po tym, jak zobowiązaliśmy się do redukcji emisji dwutlenku węgla w ramach Science Based Target Initiative. We Francji uruchomiliśmy niedawno projekt, który pozwala naszym klientom biznesowym ocenić wpływ dostaw na środowisko. Co kwartał nasi partnerzy będą otrzymywać raport o emisji, w którym sprawdzą, ile ton ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2eq) zaoszczędzili dzięki naszej zrównoważonej flocie – wyjaśnia Agnieszka Majewska.

Firma – poza Polską – obecna jest w ponad stu miastach we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Portugalii. W tym ostatnim kraju Stuart, dzięki partnerstwu z DPD, oferuje pod nazwą DPD Now dostawy poniżej godziny na terenie Lizbony i Porto. W najbliższej przyszłości Stuart planuje także rozpocząć działalność we włoskim Mediolanie.

O firmie

Stuart to firma technologiczno-logistyczna, która zrewolucjonizowała dostawy miejskie od momentu jej założenia w Paryżu w 2015 roku. Zaangażowany w dostarczanie logistyki dla zrównoważonego świata, Stuart łączy firmy każdej wielkości z wyszkolonymi kurierami, aby zaoferować wiodącą w branży dostawę zbudowaną na precyzji, szybkości i elastyczności. Jest to zasilane przez innowacyjną technologię logistyczną i wiedzę operacyjną, która pozwala globalnym sprzedawcom i lokalnym firmom zaspokoić potrzeby swoich klientów w zakresie dostaw na żądanie, tego samego i następnego dnia. Obecnie Stuart realizuje miliony dostaw miesięcznie w ponad 100 miastach w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Polsce. Stuart jest spółką należącą do Grupy DPD. Dowiedz się więcej na www.stuart.com/pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:07

Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade

Lidl Polska, dla którego zrównoważony rozwój jest jednym z filarów polityki CSR, promuje świadome odżywianie, z poszanowaniem zasobów oraz osób
Handel Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!
2024-07-05 | 11:00

Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!

Polskie Towarzystwo Logistyczne już po raz 16. nagrodziło najciekawsze projekty, związane z innowacjami w dziedzinie logistyki, realizowane przez rodzime przedsiębiorstwa. W tym roku
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.