Komunikaty PR

Stuart dociera z szybkimi dostawami na południe Polski

2022-05-30  |  10:30
Biuro prasowe

Rynek dostaw ekspresowych w Polsce rośnie mimo końca pandemii. Stuart, francuska firma będąca częścią grupy DPD, po sukcesie, jaki odniosła w Warszawie, Szczecinie i Toruniu, uruchomiła usługę w Krakowie oraz Katowicach. Stuart to logistyczna platforma B2B, która umożliwia dostarczanie przesyłek na ostatniej mili w mniej niż 30 minut.

Stuart jest obecny na polskim rynku od 2020 roku. Ostatnie miesiące to okres intensywnego rozwoju platformy nad Wisłą. Zaledwie w pół roku liczba przesyłek obsługiwanych przez Stuart oraz liczba dostawców zwiększyły się dwukrotnie. Baza kurierów ma ponadto rosnąć jeszcze mocniej, podwajając swoją wielkość do końca roku.

W październiku 2021 r. firma rozpoczęła realizację dostaw w Warszawie, gdzie dziś obecna jest już w Śródmieściu, na Mokotowie, Woli oraz Pradze Północ i Południe, a w najbliższym czasie poszerzy zakres usług na kolejne dzielnice. Katowice i Kraków to kolejne miasta na drodze do ogólnopolskiej ekspansji logistycznego gracza.

Stuart konsekwentnie rośnie w Polsce. Do zaoferowania usług w Katowicach i Krakowie zmotywowała nas firma AmRest, która chciała rozszerzyć naszą współpracę właśnie na te dwa miasta. To dowód wzajemnego zaufania, ale także świetnych wyników, które udało nam się do tej pory osiągnąć w Warszawie oraz Szczecinie. Start usług w Krakowie i Katowicach to oczywiście nie nasze ostatnie słowo. Chcemy być obecni tam, gdzie znaczenie ma każda minuta – mówi Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.

Usługi Stuart w Krakowie dostępne są obecnie na obszarze Starego Miasta, Nowej Huty, Czyżyn oraz Krowodorza. W ostatnim czasie firma nawiązała też współpracę z trzema restauracjami działającymi na terenie Centrum Handlowego Bonarka. W Katowicach kurierów Stuart zobaczymy z kolei na terenie Centrum, Osiedla Tysiąclecia, Ligoty i Centrum Handlowego Silesia.

Spółka AmRest (zarządzająca w Polsce markami KFC, Pizza Hut oraz Burger King) to obok firm takich jak Sphinx, North Food i Rebel Tang jeden z klientów Stuarta w Polsce. Do grona partnerów firmy dołączyła niedawno również sieć Społem. Globalnie Stuart to już ponad 8 tys. klientów biznesowych, w tym rozpoznawalne i cenione na całym świecie marki Apple, Nike, Ikea, czy Zara. Jak przekonuje firma – klientem Stuarta może zostać każdy biznes, który chce zadbać o ekspresowe dostawy dla swoich odbiorców.

Ekologiczne dostawy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów

Już 40% europejskich e-konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za to, że dostawa dla nich będzie realizowana w sposób ekologiczny. Taka forma transportu jest coraz bardziej istotna także dla klientów z Polski. Stuart, stawiając zrównoważony rozwój za jeden z celów działalności, zapewnia flotę niezależnych kurierów dysponujących coraz większym odsetkiem pojazdów przyjaznych dla środowiska (w tym rowerów, hulajnóg i motorowerów elektrycznych oraz e-aut). Także na tym aspekcie firma skupi się rozwijając działalność w Krakowie i Katowicach, gdzie niskoemisyjność transportu stale rośnie na znaczeniu.

– Już dziś ponad 60% naszej floty jest przyjazne środowisku. Inwestujemy w pojazdy elektryczne oraz ekologiczne systemy bateryjne. Stale monitorujemy wpływ naszej działalności na środowisko po tym, jak zobowiązaliśmy się do redukcji emisji dwutlenku węgla w ramach Science Based Target Initiative. We Francji uruchomiliśmy niedawno projekt, który pozwala naszym klientom biznesowym ocenić wpływ dostaw na środowisko. Co kwartał nasi partnerzy będą otrzymywać raport o emisji, w którym sprawdzą, ile ton ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2eq) zaoszczędzili dzięki naszej zrównoważonej flocie – wyjaśnia Agnieszka Majewska.

Firma – poza Polską – obecna jest w ponad stu miastach we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Portugalii. W tym ostatnim kraju Stuart, dzięki partnerstwu z DPD, oferuje pod nazwą DPD Now dostawy poniżej godziny na terenie Lizbony i Porto. W najbliższej przyszłości Stuart planuje także rozpocząć działalność we włoskim Mediolanie.

O firmie

Stuart to firma technologiczno-logistyczna, która zrewolucjonizowała dostawy miejskie od momentu jej założenia w Paryżu w 2015 roku. Zaangażowany w dostarczanie logistyki dla zrównoważonego świata, Stuart łączy firmy każdej wielkości z wyszkolonymi kurierami, aby zaoferować wiodącą w branży dostawę zbudowaną na precyzji, szybkości i elastyczności. Jest to zasilane przez innowacyjną technologię logistyczną i wiedzę operacyjną, która pozwala globalnym sprzedawcom i lokalnym firmom zaspokoić potrzeby swoich klientów w zakresie dostaw na żądanie, tego samego i następnego dnia. Obecnie Stuart realizuje miliony dostaw miesięcznie w ponad 100 miastach w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Polsce. Stuart jest spółką należącą do Grupy DPD. Dowiedz się więcej na www.stuart.com/pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.