Komunikaty PR

Stuart dociera z szybkimi dostawami na południe Polski

2022-05-30  |  10:30
Biuro prasowe

Rynek dostaw ekspresowych w Polsce rośnie mimo końca pandemii. Stuart, francuska firma będąca częścią grupy DPD, po sukcesie, jaki odniosła w Warszawie, Szczecinie i Toruniu, uruchomiła usługę w Krakowie oraz Katowicach. Stuart to logistyczna platforma B2B, która umożliwia dostarczanie przesyłek na ostatniej mili w mniej niż 30 minut.

Stuart jest obecny na polskim rynku od 2020 roku. Ostatnie miesiące to okres intensywnego rozwoju platformy nad Wisłą. Zaledwie w pół roku liczba przesyłek obsługiwanych przez Stuart oraz liczba dostawców zwiększyły się dwukrotnie. Baza kurierów ma ponadto rosnąć jeszcze mocniej, podwajając swoją wielkość do końca roku.

W październiku 2021 r. firma rozpoczęła realizację dostaw w Warszawie, gdzie dziś obecna jest już w Śródmieściu, na Mokotowie, Woli oraz Pradze Północ i Południe, a w najbliższym czasie poszerzy zakres usług na kolejne dzielnice. Katowice i Kraków to kolejne miasta na drodze do ogólnopolskiej ekspansji logistycznego gracza.

Stuart konsekwentnie rośnie w Polsce. Do zaoferowania usług w Katowicach i Krakowie zmotywowała nas firma AmRest, która chciała rozszerzyć naszą współpracę właśnie na te dwa miasta. To dowód wzajemnego zaufania, ale także świetnych wyników, które udało nam się do tej pory osiągnąć w Warszawie oraz Szczecinie. Start usług w Krakowie i Katowicach to oczywiście nie nasze ostatnie słowo. Chcemy być obecni tam, gdzie znaczenie ma każda minuta – mówi Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.

Usługi Stuart w Krakowie dostępne są obecnie na obszarze Starego Miasta, Nowej Huty, Czyżyn oraz Krowodorza. W ostatnim czasie firma nawiązała też współpracę z trzema restauracjami działającymi na terenie Centrum Handlowego Bonarka. W Katowicach kurierów Stuart zobaczymy z kolei na terenie Centrum, Osiedla Tysiąclecia, Ligoty i Centrum Handlowego Silesia.

Spółka AmRest (zarządzająca w Polsce markami KFC, Pizza Hut oraz Burger King) to obok firm takich jak Sphinx, North Food i Rebel Tang jeden z klientów Stuarta w Polsce. Do grona partnerów firmy dołączyła niedawno również sieć Społem. Globalnie Stuart to już ponad 8 tys. klientów biznesowych, w tym rozpoznawalne i cenione na całym świecie marki Apple, Nike, Ikea, czy Zara. Jak przekonuje firma – klientem Stuarta może zostać każdy biznes, który chce zadbać o ekspresowe dostawy dla swoich odbiorców.

Ekologiczne dostawy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów

Już 40% europejskich e-konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za to, że dostawa dla nich będzie realizowana w sposób ekologiczny. Taka forma transportu jest coraz bardziej istotna także dla klientów z Polski. Stuart, stawiając zrównoważony rozwój za jeden z celów działalności, zapewnia flotę niezależnych kurierów dysponujących coraz większym odsetkiem pojazdów przyjaznych dla środowiska (w tym rowerów, hulajnóg i motorowerów elektrycznych oraz e-aut). Także na tym aspekcie firma skupi się rozwijając działalność w Krakowie i Katowicach, gdzie niskoemisyjność transportu stale rośnie na znaczeniu.

– Już dziś ponad 60% naszej floty jest przyjazne środowisku. Inwestujemy w pojazdy elektryczne oraz ekologiczne systemy bateryjne. Stale monitorujemy wpływ naszej działalności na środowisko po tym, jak zobowiązaliśmy się do redukcji emisji dwutlenku węgla w ramach Science Based Target Initiative. We Francji uruchomiliśmy niedawno projekt, który pozwala naszym klientom biznesowym ocenić wpływ dostaw na środowisko. Co kwartał nasi partnerzy będą otrzymywać raport o emisji, w którym sprawdzą, ile ton ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2eq) zaoszczędzili dzięki naszej zrównoważonej flocie – wyjaśnia Agnieszka Majewska.

Firma – poza Polską – obecna jest w ponad stu miastach we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Portugalii. W tym ostatnim kraju Stuart, dzięki partnerstwu z DPD, oferuje pod nazwą DPD Now dostawy poniżej godziny na terenie Lizbony i Porto. W najbliższej przyszłości Stuart planuje także rozpocząć działalność we włoskim Mediolanie.

O firmie

Stuart to firma technologiczno-logistyczna, która zrewolucjonizowała dostawy miejskie od momentu jej założenia w Paryżu w 2015 roku. Zaangażowany w dostarczanie logistyki dla zrównoważonego świata, Stuart łączy firmy każdej wielkości z wyszkolonymi kurierami, aby zaoferować wiodącą w branży dostawę zbudowaną na precyzji, szybkości i elastyczności. Jest to zasilane przez innowacyjną technologię logistyczną i wiedzę operacyjną, która pozwala globalnym sprzedawcom i lokalnym firmom zaspokoić potrzeby swoich klientów w zakresie dostaw na żądanie, tego samego i następnego dnia. Obecnie Stuart realizuje miliony dostaw miesięcznie w ponad 100 miastach w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Polsce. Stuart jest spółką należącą do Grupy DPD. Dowiedz się więcej na www.stuart.com/pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.