Szopi i Supermercato24 z nową nazwą Everli

Milena Świątkowska
LB Relations
Ul. Gen. Józefa Zajączka, 11
01-510 Warszawa
milena.swiatkowska|lbrelations.pl| |milena.swiatkowska|lbrelations.pl
720 898 013
lbrelations.pl/
Szopi.pl, firma zajmująca się realizacją i dostarczaniem zamówień on-line produktów spożywczych, zmienia nazwę na Everli. Zmiana związana jest z rebrandingiem całej grupy Supermercato24, w tym marketplace’u działającego we Włoszech. Firma w samym 2020 roku objęła usługą 13 miast w Polsce, a do końca roku planuje uruchomić usługę również w kolejnych miastach. W planach jest również ekspansja międzynarodowa.
- Cieszymy się ogłaszając nową nazwę brandu – Everli, która pozwala nie tylko na ujednolicenie działań naszej grupy, ale również możliwość wprowadzenia nowej, neutralnej i dobrze kojarzącej się nazwy także na innych rynkach europejskich, na które wkrótce planujemy wejść z naszą usługą. Przez jakiś czas będziemy funkcjonować jako „Everli by Szopi” (we Włoszech „Everli by Supermercato24”), aby zarówno klienci, jak i partnerzy mieli czas, by przyzwyczaić się do nowej nazwy – komentuje Anna Podkowińska-Tretyn, Dyrektor Generalna Everli by Szopi.
Zmiana marki na Everli to kolejny krok w stronę realizacji strategii międzynarodowej ekspansji firmy, wspierany przez wyspecjalizowanych inwestorów, fundusze venture capital: FII Tech Growth, 360 Capital oraz Innogest. Na początku br. polska spółka Szopi została przejęta przez Supermercato24 – pierwszy, włoski sklep spożywczy, realizujący zakupy on-line z różnych sklepów stacjonarnych. W wyniku tej akwizycji, spółka Supermercato24 stała się pierwszym tego typu podmiotem rozwijającym się na wielu rynkach w Europie.
W 2020 r. spółka działająca obecnie pod marką Everli objęła swoimi usługami łącznie 13 miast: Bytom, Gdańsk, Gdynię, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Sopot, Sosnowiec, Szczecin, Tychy, Warszawę, Wrocław, a także okolice Warszawy: Piaseczno, Piastów i jej dzielnicę Wawer. To oznacza, że w zasięgu firmy jest obecnie ok. 7 milionów mieszkańców Polski. Pojawienie się Everli w kolejnych miastach zwiększyło potencjał spółki oraz umożliwiło rozwijanie strategicznych partnerstw na polskim rynku – sklepów i sieci handlowych. To z kolei służy do zbudowania potencjału umożliwiającego ekspansję na kolejnych rynkach międzynarodowych.
Jedną z przyczyn szybszego poszerzenia usługi na kolejne miasta była pandemia koronawirusa, która przyczyniła się do wzrostu zapotrzebowania na usługę zakupów spożywczych online wśród Polaków. Everli (dawniej Szopi) wsparło grupy najbardziej narażone na zachorowanie czy powikłania, wprowadzając m.in. darmową dostawę dla seniorów powyżej 65 roku życia czy dla mieszkańców Śląska – aby Ci nie wychodzili z domu na zakupy. W ciągu kilku miesięcy kwarantanny firma odnotowała większą liczbę nowych rejestracji, niż przez 3 lata działalności:
- W czasie największych obostrzeń dotyczących wychodzenia z domu, wzrost nowych klientów sięgał nawet 1000%. Duża zmiana dotyczyła również wielkości koszyków – w tym obszarze odnotowaliśmy wzrosty o 70-100%. Użytkownicy korzystający wcześniej z naszej usługi zwiększyli liczbę zakupów 2-4-krotnie w ciągu miesiąca. Co prawda pierwszy okres pandemii wiązał się z szybko znikającymi oknami zakupowymi, jednak sytuacja została szybko ustabilizowana i obecnie możemy obsłużyć znacznie większą liczbę klientów – dodaje Anna Podkowińska-Tretyn, Dyrektor Generalna Everli by Szopi.
W styczniu br. firma uruchomiła także nową aplikację oraz stronę internetową, wprowadzając szereg usprawnień m.in. godzinne okna zamówień czy zmianę zamówienia aż do ostatniej chwili. Nowa strona pl.everli.com/pl oraz aplikacja Everli przynoszą kolejne nowości, m.in: możliwość sprawdzenia zamienników produktów jeszcze przed dokonaniem płatności, monitorowanie zamówienia, czasu dostawy i statusu płatności.
Obecnie dedykowani szoperzy Everli realizują zakupy spożywcze m.in. w sklepach stacjonarnych sieci takich jak Auchan, Carrefour, Lidl czy Biedronka.
- Cały czas skupiamy się na nawiązywaniu współpracy z kolejnymi sklepami i sieciami handlowymi – jest to jeden z naszych priorytetów. Wraz z rebrandingiem, klienci Everli będą mogli korzystać z jeszcze bardziej wykwalifikowanych szoperów, wyposażonych w zestawy z torbami do przechowywania świeżych i mrożonych produktów. Mamy nadzieję, że wprowadzone zmiany przyczynią się do wzrostu liczby klientów oraz jeszcze większej przyjemności korzystania z usług Everli – dodaje Anna Podkowińska-Tretyn.
***
Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych on-line. Pomysł narodził się z rosnącej potrzeby oddania ludziom jednej z najcenniejszych rzeczy w życiu: ich czasu. Użytkownicy Everli mogą dokonywać zdalnych zakupów w swoich ulubionych sklepach, wybierać produkty z ich różnorodnej oferty oraz korzystać z licznych promocji. Dodatkowym atutem jest realizacja zamówienia na określoną godzinę, tego samego dnia, przez dedykowanego szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Usługa jest dostępna w 14 miastach Polski.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.