Szybkie dostawy od Stuart docierają do Łodzi
Stuart, francuska firma będąca częścią grupy DPD, założona w 2015 roku w Paryżu, sukcesywnie rośnie nad Wisłą. Za sprawą współpracy z AmRest, właśnie rozszerza usługi na Łódź. Uruchamia też nową funkcję, która umożliwia jednorazowe zamówienie przesyłki bez konieczności uprzedniego integrowania systemu z IT. Co wyróżnia francuską firmę na rynku? Przede wszystkim – brak dark store’ów oraz dbałość o zrównoważony rozwój.
Stuart rozpoczyna działalność w trzecim co do wielkości mieście w Polsce. Po Warszawie, Szczecinie, Krakowie i Katowicach przyszedł czas na zaoferowanie mieszkańcom Łodzi szybkich dostaw produktów. Usługi będą dostępne w lokalach firmy AmRest, z którą Stuart współpracuje już w innych polskich miastach. W przeciwieństwie do klasycznych modeli biznesowych z branży quick commerce, Stuart nie posiada własnych dark store’ów – całość usługi opiera się na łączeniu biznesów z kurierami działającymi na terenie danej miejscowości.
– Długoletnia współpraca z firmą AmRest była główną motywacją do rozwoju naszego biznesu w Polsce. Doceniamy wzajemne zaufanie, szczególnie w momencie, gdy większość podmiotów w branży quick commerce raczej ogranicza swoją działalność, niż ją rozwija. A trudno o lepsze połączenie niż doskonała jakość produktów i niezawodna dostawa – mówi Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.
Spółka AmRest, która zarządza w Polsce markami KFC, Pizza Hut oraz Burger King, to jeden z klientów Stuart w Polsce obok biznesów takich jak Sphinx, North Food, Rebel Tang czy sieci Społem. Na całym świecie start-up obsługuje szybkie dostawy już od ponad 8 tys. firm, m.in. Apple, Nike, Ikea czy Zara. Jak przekonuje firma, jej klientem może zostać każde przedsiębiorstwo, któremu zależy na ekspresowej dostawie dla swoich odbiorców.
Stuart, łącząc firmy z lokalnymi partnerami kurierskimi, osiąga średni czas doręczenia przesyłki na poziomie 29 minut. Z kolei przesyłka od klienta odbierana jest zazwyczaj już w 7 minut. Aż 80 proc. paczek jest doręczanych w ciągu pół godziny, ale tegorocznym celem jest przyspieszenie czasu dostawy o 25 procent.
Nowość już w Polsce
Stuart ogłasza start usługi znanej klientom firmy z rynków zagranicznych. To możliwość zamówienia natychmiastowej dostawy jednorazowo, bez uprzedniego nawiązywania formalnej współpracy z firmą i integrowania systemów IT. Wystarczy wejść na platformę Stuart, założyć tam konto i dokonać pierwszego zamówienia, wpisując informację o miejscu odebrania przesyłki oraz jej doręczenia. Następnym krokiem jest wybór wielkości paczki w zależności od potrzeb oraz zaznaczenie preferowanej godziny odbioru przesyłki.
Cena takiej usługi liczona jest w zależności od dystansu oraz rodzaju wybranego transportu, jednak za każdym razem będzie widoczna przed dokonaniem zamówienia.
– W ramach tej usługi oferujemy nie tylko możliwość śledzenia dostaw w czasie rzeczywistym, ale też wyboru środka transportu, za pomocą którego zrealizowane ma być zamówienie. Ułatwiamy również organizowanie dostaw wielopunktowych, aby zaplanować cały proces za jednym razem, najwygodniej – wyjaśnia Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.
Szybka i ekologiczna dostawa – to możliwe?
Do szybkości usług można się łatwo przyzwyczaić. Jak pokazują dane firmy doradczej MarkNtel, do końca 2027 roku światowy rynek quick commerce ma rosnąć o 42% rok do roku[1]. Chociaż w Polsce ten sektor jest kojarzony głównie z zakupami spożywczymi dostarczanymi z dark store’ów prosto pod drzwi kupującego, to jego rozwój zasadza się na bardzo podatnym gruncie. Aż 85 proc. Polaków oczekuje, że ich zamówienie w sieci zostanie zrealizowane w ciągu 12 godzin[2], a 2 na 10 jest w stanie dopłacić dodatkowe 15 zł do zamówienia, aby dostać je szybciej[3].
– Podczas realizacji zamówienia klienta, znaczenie ma każda minuta – dosłownie. Jednak wiele firm z branży, chcąc spełnić życzenia konsumentów, robi to z brakiem poszanowania dla środowiska naturalnego – o co łatwo w tym sektorze. Nie musi, a nawet nie powinno to być standardem. U nas już dziś ponad 60 proc. floty to pojazdy przyjazne środowisku. Stale inwestujemy w pojazdy elektryczne oraz ekologiczne systemy bateryjne, a w ramach Science Based Target Initative zobowiązaliśmy się do stałej redukcji emisji dwutlenku węgla. Nasi partnerzy biznesowi mogą co kwartał otrzymywać raport o emisji, sprawdzając, ile ton ekwiwalentu CO2 zaoszczędzili razem z nami – wymienia Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.
Stuart planuje dalszy rozwój w Polsce, gdzie obecny jest od 2020 roku, budując swoją ofertę na bazie precyzji, szybkości oraz elastyczności w połączeniu z wysokiej klasy technologią logistyczną i ekspertyzą operacyjną.
O Stuart:
Stuart to firma z branży logistyki technologicznej, która od momentu powstania w 2015 r. w Paryżu zrewolucjonizowała dostawy miejskie. Zaangażowany w dostarczanie logistyki dla zrównoważonego świata, Stuart łączy firmy różnej wielkości z wysokiej jakości kurierami, oferując wiodące w branży dostawy oparte na precyzji, szybkości i elastyczności. Jest to możliwe dzięki innowacyjnej technologii logistycznej i wiedzy operacyjnej, co pozwala globalnym detalistom i lokalnym firmom zaspokajać potrzeby swoich klientów w zakresie dostaw na żądanie, tego samego dnia i następnego dnia. Obecnie Stuart realizuje miliony dostaw miesięcznie w 100 miastach w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce. Stuart jest spółką zależną DPDgroup. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.stuart.com/pl
[1] https://www.marknteladvisors.com/press-release/quick-commerce-market-growth
[2] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html
[3] https://www.statista.com/statistics/1298696/willingness-to-pay-extra-for-fast-delivery-europe/

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.