Komunikaty PR

Szybkie dostawy od Stuart docierają do Łodzi

2022-07-22  |  14:00
Biuro prasowe

Stuart, francuska firma będąca częścią grupy DPD, założona w 2015 roku w Paryżu, sukcesywnie rośnie nad Wisłą. Za sprawą współpracy z AmRest, właśnie rozszerza usługi na Łódź. Uruchamia też nową funkcję, która umożliwia jednorazowe zamówienie przesyłki bez konieczności uprzedniego integrowania systemu z IT. Co wyróżnia francuską firmę na rynku? Przede wszystkim – brak dark store’ów oraz dbałość o zrównoważony rozwój.

Stuart rozpoczyna działalność w trzecim co do wielkości mieście w Polsce. Po Warszawie, Szczecinie, Krakowie i Katowicach przyszedł czas na zaoferowanie mieszkańcom Łodzi szybkich dostaw produktów. Usługi będą dostępne w lokalach firmy AmRest, z którą Stuart współpracuje już w innych polskich miastach. W przeciwieństwie do klasycznych modeli biznesowych z branży quick commerce, Stuart nie posiada własnych dark store’ów – całość usługi opiera się na łączeniu biznesów z kurierami działającymi na terenie danej miejscowości.

Długoletnia współpraca z firmą AmRest była główną motywacją do rozwoju naszego biznesu w Polsce. Doceniamy wzajemne zaufanie, szczególnie w momencie, gdy większość podmiotów w branży quick commerce raczej ogranicza swoją działalność, niż ją rozwija. A trudno o lepsze połączenie niż doskonała jakość produktów i niezawodna dostawa – mówi Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.

Spółka AmRest, która zarządza w Polsce markami KFC, Pizza Hut oraz Burger King, to jeden z klientów Stuart w Polsce obok biznesów takich jak Sphinx, North Food, Rebel Tang czy sieci Społem. Na całym świecie start-up obsługuje szybkie dostawy już od ponad 8 tys. firm, m.in. Apple, Nike, Ikea czy Zara. Jak przekonuje firma, jej klientem może zostać każde przedsiębiorstwo, któremu zależy na ekspresowej dostawie dla swoich odbiorców.

Stuart, łącząc firmy z lokalnymi partnerami kurierskimi, osiąga średni czas doręczenia przesyłki na poziomie 29 minut. Z kolei przesyłka od klienta odbierana jest zazwyczaj już w 7 minut. Aż 80 proc. paczek jest doręczanych w ciągu pół godziny, ale tegorocznym celem jest przyspieszenie czasu dostawy o 25 procent.

Nowość już w Polsce

Stuart ogłasza start usługi znanej klientom firmy z rynków zagranicznych. To możliwość zamówienia natychmiastowej dostawy jednorazowo, bez uprzedniego nawiązywania formalnej współpracy z firmą i integrowania systemów IT. Wystarczy wejść na platformę Stuart, założyć tam konto i dokonać pierwszego zamówienia, wpisując informację o miejscu odebrania przesyłki oraz jej doręczenia. Następnym krokiem jest wybór wielkości paczki w zależności od potrzeb oraz zaznaczenie preferowanej godziny odbioru przesyłki.

Cena takiej usługi liczona jest w zależności od dystansu oraz rodzaju wybranego transportu, jednak za każdym razem będzie widoczna przed dokonaniem zamówienia.

– W ramach tej usługi oferujemy nie tylko możliwość śledzenia dostaw w czasie rzeczywistym, ale też wyboru środka transportu, za pomocą którego zrealizowane ma być zamówienie. Ułatwiamy również organizowanie dostaw wielopunktowych, aby zaplanować cały proces za jednym razem, najwygodniej – wyjaśnia Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.

Szybka i ekologiczna dostawa – to możliwe?

Do szybkości usług można się łatwo przyzwyczaić. Jak pokazują dane firmy doradczej MarkNtel, do końca 2027 roku światowy rynek quick commerce ma rosnąć o 42% rok do roku[1]. Chociaż w Polsce ten sektor jest kojarzony głównie z zakupami spożywczymi dostarczanymi z dark store’ów prosto pod drzwi kupującego, to jego rozwój zasadza się na bardzo podatnym gruncie. Aż 85 proc. Polaków oczekuje, że ich zamówienie w sieci zostanie zrealizowane w ciągu 12 godzin[2], a 2 na 10 jest w stanie dopłacić dodatkowe 15 zł do zamówienia, aby dostać je szybciej[3].

– Podczas realizacji zamówienia klienta, znaczenie ma każda minuta – dosłownie. Jednak wiele firm z branży, chcąc spełnić życzenia konsumentów, robi to z brakiem poszanowania dla środowiska naturalnego – o co łatwo w tym sektorze. Nie musi, a nawet nie powinno to być standardem. U nas już dziś ponad 60 proc. floty to pojazdy przyjazne środowisku. Stale inwestujemy w pojazdy elektryczne oraz ekologiczne systemy bateryjne, a w ramach Science Based Target Initative zobowiązaliśmy się do stałej redukcji emisji dwutlenku węgla. Nasi partnerzy biznesowi mogą co kwartał otrzymywać raport o emisji, sprawdzając, ile ton ekwiwalentu CO2 zaoszczędzili razem z nami – wymienia Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.

Stuart planuje dalszy rozwój w Polsce, gdzie obecny jest od 2020 roku, budując swoją ofertę na bazie precyzji, szybkości oraz elastyczności w połączeniu z wysokiej klasy technologią logistyczną i ekspertyzą operacyjną.

O Stuart:

Stuart to firma z branży logistyki technologicznej, która od momentu powstania w 2015 r. w Paryżu zrewolucjonizowała dostawy miejskie. Zaangażowany w dostarczanie logistyki dla zrównoważonego świata, Stuart łączy firmy różnej wielkości z wysokiej jakości kurierami, oferując wiodące w branży dostawy oparte na precyzji, szybkości i elastyczności. Jest to możliwe dzięki innowacyjnej technologii logistycznej i wiedzy operacyjnej, co pozwala globalnym detalistom i lokalnym firmom zaspokajać potrzeby swoich klientów w zakresie dostaw na żądanie, tego samego dnia i następnego dnia. Obecnie Stuart realizuje miliony dostaw miesięcznie w 100 miastach w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce. Stuart jest spółką zależną DPDgroup. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.stuart.com/pl

 

 


[1] https://www.marknteladvisors.com/press-release/quick-commerce-market-growth

[2] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html

[3] https://www.statista.com/statistics/1298696/willingness-to-pay-extra-for-fast-delivery-europe/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.