TaniaKsiazka.pl wyróżniona w konkursie e-Commerce Polska awards 2022
TaniaKsiazka.pl, jedna z największych księgarni internetowych w kraju, została wyróżniona w prestiżowym konkursie branżowym e-Commerce Polska awards. Działania promujące czytelnictwo w dobie pandemii zdobyły uznanie Izby Gospodarki Elektronicznej w kategorii „Best campaign – podmioty średnie i duże”. Jury doceniło zorganizowany przez markę WyCzytOn – event online, który był alternatywą dla odwołanych stacjonarnych targów książki.
e-Commerce Polska awards to jeden z najważniejszych plebiscytów w branży sprzedaży internetowej. Już od 10 lat e-Izba nagradza przedsiębiorców, którzy odznaczają się innowacyjnym podejściem, wizją i sukcesami na polu handlu elektronicznego. W tegorocznej edycji konkursu jury, oprócz nagród głównych, przyznało również specjalne wyróżnienia. Jedno z nich, w kategorii „Best campaign – podmioty średnie i duże” trafiło do księgarni TaniaKsiazka.pl. Należąca do białostockiej spółki Glosel marka, otrzymała je za WyCzytOn, czyli Wyprawę Czytelników Online, w której udział wzięło aż 1,9 mln uczestników. Dwunastodniowe wydarzenie odbywające się w maju ubiegłego roku, dzięki swojej nietypowej formie zgromadziło miłośników czytelnictwa, autorów, wydawców oraz bookstagramerów. W programie, oprócz inspirujących spotkań z pisarzami, znalazły się też interaktywne testy wiedzy, angażujące konkursy czy grywalizacja.
– Zdobycie specjalnego wyróżnienia w kategorii najlepszy pomysł promocyjny to dla nas fantastyczna wiadomość i wielka radość. Cieszymy się, że ogrom pracy, który włożyliśmy w projekt i propagowanie czytelnictwa, został doceniony przez tak prestiżowe jury. W festiwalowej formule postawiliśmy na aktywne zaangażowanie czytelników, którzy, mimo formatu online, mogli wziąć czynny udział w wydarzeniu. Oprócz paneli tematycznych i spotkań z autorami, wprowadziliśmy również też m.in. test wiedzy z zakresu poprawności językowej oraz grywalizację w rozwiązywaniu zagadek kryminalnych z Jakubem Ćwiekiem i Wojciechem Chmielarzem. Dużą popularnością cieszył się też interaktywny filtr wykorzystujący technologię AR, z którego skorzystało 36 tys. osób. Udało nam się stworzyć angażującą przestrzeń dla czytelniczej społeczności o różnych gustach – zaczynając od miłośników kryminałów, po fanki romansów – komentuje Łukasz Kierus, prezes spółki Glosel, która jest właścicielem marek TaniaKsiazka.pl i Bee.pl.
W ramach WyCzytOnu w 2021 roku odbyło się 2,2 tys. godzin spotkań online, 18 interaktywnych live’ów oraz 5 konkursów. Podczas eventu miał miejsce również Zlot Fanek Niegrzecznych Książek skierowany do czytelniczek literatury kobiecej. Zeszłoroczne wydarzenie było trzecią odsłoną internetowych targów książki organizowanych cyklicznie przez Taniaksiazka.pl.
TaniaKsiazka.pl to istniejąca od 2006 roku, prężnie rozwijająca się księgarnia online z siedzibą w Białymstoku, należąca do spółki Glosel. Jej misją jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i poszerzanie grona polskich czytelników. W asortymencie sklepu znajduje się ponad 400 tys. produktów, wśród których dostępne są m.in. książki, gry i zabawki. TaniaKsiazka.pl stale powiększa sieć punktów stacjonarnych. Obecnie w całej Polsce jest ich 24, w tym 12 księgarni stacjonarnych i 12 partnerskich lokalizacji, w których można bezpłatnie odebrać przesyłki. Do końca roku firma planuje kilka kolejnych otwarć. TaniaKsiazka.pl zorganizowała także kilka edycji TargówKsiążki.Online - w ostatniej (WyCzytOn) wzięło udział niemal 2 miliony czytelników.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.