Komunikaty PR

TaniaKsiazka.pl cieszy się ogromną sympatią polskich Internautów. Dane SentiOne

2022-09-26  |  11:27
Biuro prasowe

Największą popularnością wśród polskich Internautów spośród platform e-commerce’owych cieszy się Ceneo, a największą sympatią TaniaKsiazka.pl, jak wynika z najnowszej analizy polskiego SentiOne. W mediach natomiast najczęściej wymieniane są Allegro i Amazon. Aż 40 proc. wypowiedzi na temat serwisów sprzedających online pochodzi z Twittera.  

Zakupy przez Internet robi 77 proc. polskich Internautów, jak wynika z raportu Gemius, a wśród najczęściej kojarzonych serwisów związanych z zakupami internetowymi znajdują się przede wszystkim platformy typu marketplace, czyli gromadzące oferty różnych sprzedawców. SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, sprawdziła, które e-sklepy cieszą się największą popularnością wśród polskich Internautów. Analiza objęła okres od września 2021 do września 2022. 

Pod względem całkowitej liczby wzmianek bezkonkurencyjnie prowadzi serwis Ceneo, wymieniany 505,6 tys. razy.  Niemal ¼ tych wypowiedzi pochodzi z lipca tego roku. Drugie w kolejności jest Allegro - ponad 353,7 tys. wzmianek - a trzecie miejsce zajmuje Empik - 341,6 tys. wzmianek. Za nim zlazły się: serwis OLX (313,7 tys. wzmianek), platforma do sprzedaży używanych rzeczy Vinted (134,5 tys. wzmianek), sieć drogerii Rossmann (105,2 tys. wzmianek), księgarnia Tania Książka (76,2 tys. wzmianek) oraz serwisy Aliexpress (55,3 tys. wzmianek), Amazon (50,8 tys. wzmianek) i Shopee (36,4 tys. wzmianek). Pod względem zasięgu natomiast pierwsze trzy miejsca zajmują Allegro, OLX i Empik. 

 

TaniaKsiazka.pl niezmiennie najbardziej lubiana przez Internautów

Trochę inaczej prezentuje się popularność tych platform, jeśli weźmiemy pod uwagę tylko wzmianki w mediach - tutaj dominują Amazon i Allegro, pozostawiając innych daleko w tyle. We wrześniu, być może w związku z rozpoczęciem roku szkolnego, znacząco podskoczyła liczba publikacji, których autorzy wspominali o Empiku. Taką samą zależność zauważyliśmy w ubiegłym roku - komentuje Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne - Natomiast jeśli chodzi o sympatię Internautów, to zdecydowanym zwycięzcą jest TaniaKsiazka.pl, niemal połowa wypowiedzi na jej temat ma pozytywny wydźwięk. Ta sympatia utrzymuje się konsekwentnie już od dłuższego czasu - pierwszą pozycję pod względem pozytywnie nacechowanych wzmianek zajmowała również w opracowanym przez nas na początku roku rankingu najpopularniejszych marek w polskim Internecie za cały 2021 r.

O platformach e-commerce najwięcej rozmawiamy na Twitterze

Najważniejszym kanałem komunikacji w kontekście e-commerce jest Twitter, z którego pochodzi ponad 40 proc. wszystkich wypowiedzi na temat wymienionych platform. Drugie w kolejności są portale informacyjne (37 proc. wzmianek), a trzeci Facebook (14 proc. wzmianek). Zarejestrowaliśmy bardzo mało wypowiedzi z TikToka, co po części wynika ze wciąż niewielkiej aktywności firm na tej platformie, mimo jej rosnącej popularności. Z TikToka korzysta już ponad miliard użytkowników miesięcznie, a pod względem czasu spędzanego w aplikacji przez jej użytkowników zdecydowanie przewyższa konkurencję - dodaje Wojciech Łuszczyński, Head od Marketing w SentiOne.  

 

Jak działa monitoring Internetu?

SentiOne już od ponad 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji, które rozumieją ludzkie intencje z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Aplikacja SentiOne do monitoringu Internetu pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów kluczowych i dzielenie się wynikami analizy z innymi użytkownikami. Daje możliwość m.in. śledzenia w jednym miejscu zaawansowanych statystyk oraz komentarzy ze wszystkich kanałów w mediach społecznościowych danej marki i szybkiego reagowania na nie, a także stworzenia Profilu Idealnego Klienta na podstawie informacji demograficznych o obserwatorach. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.