Komunikaty PR

Tesco eliminuje nieprzetwarzalny plastik z opakowań swoich produktów

2020-11-09  |  12:00

W lutym 2019 roku Tesco ogłosiło, że do końca 2020 roku usunie ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nienadające się do ponownego przetworzenia. Po półtora roku od zapowiedzi, firma pokazuje pierwsze wyniki, według których w całej Europie Środkowej zmniejszyła ilość najbardziej szkodliwego dla środowiska plastiku o 454 tony – z czego aż o 113 ton w samej Polsce – oznacza to redukcję o 88%. Pomimo trudnych warunków związanych z pandemią COVID-19, Tesco nie zamierza rezygnować z dalszych działań w tym obszarze.

W ciągu ostatnich 18 miesięcy przedstawiciele Tesco wraz z dostawcami pracowali nad nowymi projektami opakowań dla różnych produktów marki własnej, w których nienadające się do recyklingu tworzywa sztuczne można zastąpić alternatywnymi, bardziej przyjaznymi środowisku materiałami. Aby zrealizować podjęte zobowiązanie, w czterech krajach Europy Środkowej, w których znajdują się sklepy Tesco (w Czechach, Polsce, Słowacji i na Węgrzech), wprowadzono zmiany w zakresie technologii produkcji – tylko do tej pory umożliwiło to wyeliminowanie aż 454 ton najbardziej szkodliwego plastiku, stanowiącego ponad 88% wszystkich trudnych lub nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych zidentyfikowanych w liniach marek własnych Tesco. To ważny krok w kierunku osiągnięcia ambitnego celu firmy, jakim jest zapewnienie, że do 2025 wszystkie opakowania produktów marki Tesco będą możliwe do recyklingu bądź ponownego użycia.

Jedynie przetwarzalny plastik

Spośród wprowadzonych zmian, najbardziej zauważalne są te dotyczące opakowań owoców i warzyw, zawierających w składzie polistyren i PVC – oba materiały powszechnie uważane za trudne do przetworzenia. W wyniku współpracy Tesco z dostawcami, tworzywa te zostały zastąpione materiałami przyjaznymi do recyklingu, takimi jak PET, PE i polietylen. Decyzja ta pozwala Tesco zmniejszyć ilość  trudnych do przetworzenia materiałów w opakowaniach owoców i warzyw o ponad 65 ton rocznie. Analogicznie, modyfikacja opakowań napojów energetycznych, w których wymieniono folię PVC na LDPE, przekłada się na wyeliminowanie aż 5 ton nieodzyskiwalnych odpadów. Podobne zmiany wprowadzone w opakowaniach z kategorii artykułów nabiałowych, piekarniczych i cukierniczych pozwoliły na zastąpienie aż 143 ton trudnych do przetworzenia materiałów.

- W 2019 roku stworzyliśmy listę materiałów stosowanych w opakowaniach produktów i podzieliliśmy je na kategorie według możliwości ich recyklingu oraz dostępnych alternatyw. Dążąc do wyeliminowania  tworzyw sztucznych uznanych lokalnie za trudne do recyklingu i zwiększenia zrównoważonego charakteru naszych produktów, ściśle współpracowaliśmy z naszymi dostawcami. W ostatnim czasie zrobiliśmy duży krok w kierunku realizacji podjętego zobowiązania, a w przyszłym roku będziemy kontynuowali nasze działania i na bieżąco weryfikowali ich efekty – mówi Matt Simister, Prezes Tesco w Europie Środkowej.

Tylko w Polsce wyeliminowano 113 ton materiałów zakwalifikowanych do kategorii czerwonej, a więc nienadających się lub trudnych do recyklingu. Tym samym ich liczba została ograniczona aż o 94%.

Ograniczenie emisji CO2

Oprócz zmiany składu opakowań swoich produktów Tesco zobowiązało się także do zmniejszenia ich wagi do absolutnego minimum. Obecnie wiele produktów marki sprzedawanych jest w lżejszych opakowaniach bądź powstaje przy wykorzystaniu nowej technologii produkcji, umożliwiającej wymianę lub całkowite usunięcie wybranych elementów opakowania. Redukcja wagi opakowań wpływa pozytywnie nie tylko na zmniejszenie ilości wykorzystywanych kłopotliwych materiałów, ale również przekłada się na mniejszą emisję dwutlenku węgla związaną z transportem produktów. Dotychczas przekształcenie opakowań produktów pozwoliło Tesco na zmniejszenie łącznej wagi używanego plastiku o ponad 64 tony.

Zmiany wprowadzone w ciągu ostatnich 18 miesięcy są częścią strategii zrównoważonego rozwoju firmy (Raport Strategia Pomocnych Gestów), której celem jest m.in. redukcja odpadów opakowaniowych oraz zmniejszenie ich negatywnego wpływu na środowisko. Zgodnie z przyjętymi założeniami firma dąży do tego, aby do 2025 r. wszystkie opakowania produktów marki własnej w 100% nadawały się do recyklingu. Więcej informacji na temat ekologicznych opakowań Tesco CE można znaleźć tutaj.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.