Komunikaty PR

Tesco eliminuje nieprzetwarzalny plastik z opakowań swoich produktów

2020-11-09  |  12:00

W lutym 2019 roku Tesco ogłosiło, że do końca 2020 roku usunie ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nienadające się do ponownego przetworzenia. Po półtora roku od zapowiedzi, firma pokazuje pierwsze wyniki, według których w całej Europie Środkowej zmniejszyła ilość najbardziej szkodliwego dla środowiska plastiku o 454 tony – z czego aż o 113 ton w samej Polsce – oznacza to redukcję o 88%. Pomimo trudnych warunków związanych z pandemią COVID-19, Tesco nie zamierza rezygnować z dalszych działań w tym obszarze.

W ciągu ostatnich 18 miesięcy przedstawiciele Tesco wraz z dostawcami pracowali nad nowymi projektami opakowań dla różnych produktów marki własnej, w których nienadające się do recyklingu tworzywa sztuczne można zastąpić alternatywnymi, bardziej przyjaznymi środowisku materiałami. Aby zrealizować podjęte zobowiązanie, w czterech krajach Europy Środkowej, w których znajdują się sklepy Tesco (w Czechach, Polsce, Słowacji i na Węgrzech), wprowadzono zmiany w zakresie technologii produkcji – tylko do tej pory umożliwiło to wyeliminowanie aż 454 ton najbardziej szkodliwego plastiku, stanowiącego ponad 88% wszystkich trudnych lub nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych zidentyfikowanych w liniach marek własnych Tesco. To ważny krok w kierunku osiągnięcia ambitnego celu firmy, jakim jest zapewnienie, że do 2025 wszystkie opakowania produktów marki Tesco będą możliwe do recyklingu bądź ponownego użycia.

Jedynie przetwarzalny plastik

Spośród wprowadzonych zmian, najbardziej zauważalne są te dotyczące opakowań owoców i warzyw, zawierających w składzie polistyren i PVC – oba materiały powszechnie uważane za trudne do przetworzenia. W wyniku współpracy Tesco z dostawcami, tworzywa te zostały zastąpione materiałami przyjaznymi do recyklingu, takimi jak PET, PE i polietylen. Decyzja ta pozwala Tesco zmniejszyć ilość  trudnych do przetworzenia materiałów w opakowaniach owoców i warzyw o ponad 65 ton rocznie. Analogicznie, modyfikacja opakowań napojów energetycznych, w których wymieniono folię PVC na LDPE, przekłada się na wyeliminowanie aż 5 ton nieodzyskiwalnych odpadów. Podobne zmiany wprowadzone w opakowaniach z kategorii artykułów nabiałowych, piekarniczych i cukierniczych pozwoliły na zastąpienie aż 143 ton trudnych do przetworzenia materiałów.

- W 2019 roku stworzyliśmy listę materiałów stosowanych w opakowaniach produktów i podzieliliśmy je na kategorie według możliwości ich recyklingu oraz dostępnych alternatyw. Dążąc do wyeliminowania  tworzyw sztucznych uznanych lokalnie za trudne do recyklingu i zwiększenia zrównoważonego charakteru naszych produktów, ściśle współpracowaliśmy z naszymi dostawcami. W ostatnim czasie zrobiliśmy duży krok w kierunku realizacji podjętego zobowiązania, a w przyszłym roku będziemy kontynuowali nasze działania i na bieżąco weryfikowali ich efekty – mówi Matt Simister, Prezes Tesco w Europie Środkowej.

Tylko w Polsce wyeliminowano 113 ton materiałów zakwalifikowanych do kategorii czerwonej, a więc nienadających się lub trudnych do recyklingu. Tym samym ich liczba została ograniczona aż o 94%.

Ograniczenie emisji CO2

Oprócz zmiany składu opakowań swoich produktów Tesco zobowiązało się także do zmniejszenia ich wagi do absolutnego minimum. Obecnie wiele produktów marki sprzedawanych jest w lżejszych opakowaniach bądź powstaje przy wykorzystaniu nowej technologii produkcji, umożliwiającej wymianę lub całkowite usunięcie wybranych elementów opakowania. Redukcja wagi opakowań wpływa pozytywnie nie tylko na zmniejszenie ilości wykorzystywanych kłopotliwych materiałów, ale również przekłada się na mniejszą emisję dwutlenku węgla związaną z transportem produktów. Dotychczas przekształcenie opakowań produktów pozwoliło Tesco na zmniejszenie łącznej wagi używanego plastiku o ponad 64 tony.

Zmiany wprowadzone w ciągu ostatnich 18 miesięcy są częścią strategii zrównoważonego rozwoju firmy (Raport Strategia Pomocnych Gestów), której celem jest m.in. redukcja odpadów opakowaniowych oraz zmniejszenie ich negatywnego wpływu na środowisko. Zgodnie z przyjętymi założeniami firma dąży do tego, aby do 2025 r. wszystkie opakowania produktów marki własnej w 100% nadawały się do recyklingu. Więcej informacji na temat ekologicznych opakowań Tesco CE można znaleźć tutaj.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.