Komunikaty PR

TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound, podsumowuje miniony rok

2023-01-13  |  12:00
Biuro prasowe

 

Wydarzenie Roku

Trudno wybrać jedno wydarzenie, ten rok był dla nas bardzo ciekawy. Przede wszystkim TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound, obchodził 10-lecie swojej działalności. W ciągu ostatniej dekady skupiliśmy się głównie na jakości obrazu i dźwięku oraz wzornictwie. Nasz „silnik graficzny” był nagradzany przez 40 lat z rzędu. Wprowadziliśmy również innowacje w dziedzinie oprogramowania: zintegrowaliśmy sztuczną inteligencję, która automatycznie dostosowuje ustawienia w zależności od odtwarzanych treści. Oczywiście należy też wspomnieć o przejściu na nowy standard telewizji naziemnej, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży telewizorów, szczególnie tych o małych przekątnych z segmentu entry. Dodatkowo, pierwszy raz w historii w ostatnim kwartale roku miało miejsce ważne wydarzenie sportowe, jakim były piłkarskie mistrzostwa świata. Generalnie za każdym razem przed tak dużym wydarzeniem sportowym obserwujemy wzrost sprzedaży telewizorów. Tylko w pierwszej połowie 2022 roku sprzedaż telewizorów OLED Ambilight wzrosła o 48% r/r i jest większa niż dynamika wzrostu całego rynku. Docenione zostały także nowo wprowadzone produkty - telewizory OLED+937, OLED807 i PUS8807 oraz soundbar Fidelio FB1 zdobyły prestiżowe nagrody EISA jako produkty roku 2022/23. Powodem do dumy są dla nas także nobilitacje Red Dot Award – prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa, zwanych często „Oskarami designu”, a także iF Design Awards – jednych z najbardziej rozpoznawalnych i najstarszych niezależnych wyróżnień w dziedzinie jakości designu na świecie, przyznane wspomnianym modelom, podobnie jak i nowym wytrzymałym głośnikom bezprzewodowym GO.

 

Najważniejsze trendy w mojej branży w mijającym 2022 roku. Trend na 2023

Rynek i oczekiwania klientów ewoluują. Klienci kupują odbiorniki o coraz większych ekranach,  poszukują coraz bardziej zaawansowanych technologii. Chcą mieć możliwość przesyłania filmów bezpośrednio z telefonu do telewizora. Oczekują też możliwości strumieniowego przesyłania obrazów np. z kamery bezpieczeństwa. Następuje też szybki rozwój asystentów mowy. Innymi słowy: telewizor staje się coraz bardziej centralnym węzłem w rodzinnym gospodarstwie domowym. Dlatego tak istotna jest platforma smart na jakiej dany telewizor pracuje. Ludzie często zwracają też uwagę na to co dzieje się z odbiornikiem, gdy akurat nic nie jest na nim wyświetlane. Nie chcą mieć już czarnego ekranu na tle ściany. Dlatego wiele firm decyduje się na takie rozwiązania, jak Ambilight Aurora.

 

Co wojna zmieniła w  mojej branży w 2022 roku?

Z początku, jak zresztą wszystkie branże, i my odczuliśmy spowolnienie rynku przez wybuch wojny za naszą wschodnią granicą. Nakładane sankcje gospodarcze spowodowały przede wszystkim zakłócenia w łańcuchu dostaw, a także wzrost cen, co wpłynęło nie tylko na nasz rodzimy rynek, ale całego świata. Tym samym, wojna początkowo opóźniła ożywienie rynku wyczekiwane zaraz po zakończeniu pandemii Covid-19, na szczęście jednak kolejne kwartały wyglądały już zdecydowanie lepiej.

 

Największe wyzwanie na 2023 rok

Wyzwaniem jest z pewnością obecna trudna sytuacja gospodarcza, jak i rosnąca inflacja. Mogą one zniechęcać klientów do zakupów z uwagi na mniej zasobne portfele. Żyjemy w trudnych czasach, jednak doświadczenia konsumenckie, które jesteśmy w stanie dostarczyć za pośrednictwem naszych wielokrotnie nagradzanych produktów, wydają się bardzo dobrze rezonować na rynku, co miejmy nadzieję pozwoli nam zapewnić konsekwentny dwucyfrowy wzrost telewizorów Premium OLED Ambilight i produktów segmentu GO Sport w 2023 roku.

 

Komentuje Tomasz Miśkiewicz, Dyrektor Marketingu w TP Vision Polska

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.