Troska o środowisko ważną częścią działań szyldu Intermarché
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Intermarché stale poszerza swoją ofertę produktów i rozwiązań ekologicznych, odpowiadając w ten sposób na oczekiwania klientów. Od 2020 roku sieć eliminuje artykuły z tworzyw sztucznych, zastępując je bezpiecznymi dla środowiska zamiennikami, oraz sukcesywnie wymienia asortyment produktów z gam stałych na bardziej ekologiczne. Wyrazem zaangażowania w tym obszarze jest również uzyskanie przez Grupę Muszkieterów certyfikatu Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. potwierdzającego, że artykuły ekologiczne w sklepach Intermarché zostały wyprodukowane zgodnie ze standardami rolnictwa ekologicznego.
Świadomość ekologiczna polskich konsumentów stale wzrasta. Grupa Muszkieterów w swoich działaniach chce jeszcze bardziej przyczynić się do promowania zrównoważonych i społecznie odpowiedzialnych metod produkcji oraz świadomych decyzji zakupowych. W trosce o środowisko już 2 lata temu Muszkieterowie wprowadzili na rynek jednorazowe, w całości biodegradowalne naczynia sprzedawane pod marką własną Domedia. Część z nich produkowana jest z wykorzystaniem polimerów biodegradowalnych, które są otrzymywane z surowców odnawialnych, takich jak skrobia kukurydziana. Z kolei do produkcji sztućców wykorzystuje się drewno z lasów zarządzanych w sposób odpowiedzialny.
Jednocześnie produkty ze stałego asortymentu są sukcesywnie wymieniane na bardziej ekologiczne, a na opakowaniach marek własnych Intermarché wprowadzono instrukcję właściwej segregacji odpadów. Kolejnym wyrazem zaangażowania w działalność proekologiczną jest uzyskanie przez Grupę Muszkieterów certyfikatu Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. potwierdzającego, że artykuły ekologiczne w sklepach sieci Intermarché są produkowane zgodnie ze standardami rolnictwa ekologicznego, są wolne od zanieczyszczeń, a podczas ich produkcji nie stosuje się nawozów sztucznych oraz organizmów modyfikowanych genetycznie (GMO).
– W Polsce obserwujemy zjawisko silnego przywiązania do oferty produktów świeżych, wytwarzanych w tradycyjny, ekologiczny sposób, bez użycia sztucznych nawozów czy pestycydów, a także artykułów pochodzących od lokalnych dostawców. Dzięki naszej wieloletniej współpracy ze sprawdzonymi lokalnymi rolnikami i sadownikami mamy pewność, że asortyment dostarczany do sklepów Intermarché odpowiada właśnie na te potrzeby. Wierzymy, że rolnictwo ekologiczne nie tylko przyczynia się do wyrobu wysokiej jakości żywności, ale także umożliwia zachowanie bioróżnorodności i ochronę zasobów naturalnych – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji w Grupie Muszkieterów.
Grupa Muszkieterów rozwija również nowy koncept supermarketów spożywczych Power, dzięki czemu sklepy nie tylko przechodzą nowoczesny remodeling, lecz także zyskują jeszcze szerszą ofertę produktów świeżych, bio czy ekologicznych. W planach jest wdrożenie konceptu we wszystkich placówkach Intermarché w całym kraju.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.