Komunikaty PR

Troska o środowisko ważną częścią działań szyldu Intermarché

2022-05-26  |  11:40
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Do pobrania inf. pras. ( 0.1 MB )

Intermarché stale poszerza swoją ofertę produktów i rozwiązań ekologicznych, odpowiadając w ten sposób na oczekiwania klientów. Od 2020 roku sieć eliminuje artykuły z tworzyw sztucznych, zastępując je bezpiecznymi dla środowiska zamiennikami, oraz sukcesywnie wymienia asortyment produktów z gam stałych na bardziej ekologiczne. Wyrazem zaangażowania w tym obszarze jest również uzyskanie przez Grupę Muszkieterów certyfikatu Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. potwierdzającego, że artykuły ekologiczne w sklepach Intermarché zostały wyprodukowane zgodnie ze standardami rolnictwa ekologicznego.

 

Świadomość ekologiczna polskich konsumentów stale wzrasta. Grupa Muszkieterów w swoich działaniach chce jeszcze bardziej przyczynić się do promowania zrównoważonych i społecznie odpowiedzialnych metod produkcji oraz świadomych decyzji zakupowych. W trosce o środowisko już 2 lata temu Muszkieterowie wprowadzili na rynek jednorazowe, w całości biodegradowalne naczynia sprzedawane pod marką własną Domedia. Część z nich produkowana jest z wykorzystaniem polimerów biodegradowalnych, które są otrzymywane z surowców odnawialnych, takich jak skrobia kukurydziana. Z kolei do produkcji sztućców wykorzystuje się drewno z lasów zarządzanych w sposób odpowiedzialny.

 

Jednocześnie produkty ze stałego asortymentu są sukcesywnie wymieniane na bardziej ekologiczne, a na opakowaniach marek własnych Intermarché wprowadzono instrukcję właściwej segregacji odpadów. Kolejnym wyrazem zaangażowania w działalność proekologiczną jest uzyskanie przez Grupę Muszkieterów certyfikatu Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. potwierdzającego, że artykuły ekologiczne w sklepach sieci Intermarché są produkowane zgodnie ze standardami rolnictwa ekologicznego, są wolne od zanieczyszczeń, a podczas ich produkcji nie stosuje się nawozów sztucznych oraz organizmów modyfikowanych genetycznie (GMO).

 

– W Polsce obserwujemy zjawisko silnego przywiązania do oferty produktów świeżych, wytwarzanych w tradycyjny, ekologiczny sposób, bez użycia sztucznych nawozów czy pestycydów, a także artykułów pochodzących od lokalnych dostawców. Dzięki naszej wieloletniej współpracy ze sprawdzonymi lokalnymi rolnikami i sadownikami mamy pewność, że asortyment dostarczany do sklepów Intermarché odpowiada właśnie na te potrzeby. Wierzymy, że rolnictwo ekologiczne nie tylko przyczynia się do wyrobu wysokiej jakości żywności, ale także umożliwia zachowanie bioróżnorodności i ochronę zasobów naturalnych – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji w Grupie Muszkieterów.

 

Grupa Muszkieterów rozwija również nowy koncept supermarketów spożywczych Power, dzięki czemu sklepy nie tylko przechodzą nowoczesny remodeling, lecz także zyskują jeszcze szerszą ofertę produktów świeżych, bio czy ekologicznych. W planach jest wdrożenie konceptu we wszystkich placówkach Intermarché w całym kraju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:07

Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade

Lidl Polska, dla którego zrównoważony rozwój jest jednym z filarów polityki CSR, promuje świadome odżywianie, z poszanowaniem zasobów oraz osób
Handel Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!
2024-07-05 | 11:00

Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!

Polskie Towarzystwo Logistyczne już po raz 16. nagrodziło najciekawsze projekty, związane z innowacjami w dziedzinie logistyki, realizowane przez rodzime przedsiębiorstwa. W tym roku
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.