Komunikaty PR

TXM zwiększa marżę handlową i redukuje koszty

2021-11-30  |  11:00
Kontakt
Anna Siwek
Tauber Promotion

Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl

Spółka TXM, zarządzająca siecią odzieżowych sklepów dyskontowych opublikowała sprawozdanie finansowe za 3 kwartały 2021 r. W tym okresie Spółka osiągnęła dodatnie EBITDA na poziomie 3,8 mln zł. Pozytywne efekty w postaci odbudowujących się przychodów, wzrostu realizowanej marży handlowej zapewniają wdrożone zmiany m.in. w zakresie produktu i polityki cenowej.

- W kolejnym kwartale notujemy poprawę wyników. To potwierdza, że wdrożone zmiany w obszarze oferty oraz polityki sprzedażowej były potrzebne i słuszne. W efekcie poprawiliśmy obroty pomimo zamknięcia nierentownych placówek i zmniejszenia tym samym wielkości sieci handlowej. Osiągnęliśmy wzrost marży handlowej do obecnego poziomu 42,4% (+7 p.p. w ujęciu r./r).  Przyspieszyliśmy rotację zapasów oraz zredukowaliśmy koszty działalności operacyjnej. Osiągane korzyści są widoczne na przestrzeni kilku ostatnich kwartałów. Nie oznacza to jednak końca zmian. Cały czas mamy przed sobą wiele znanych, ale i nowych wyzwań związanych m.in. z trwającą pandemią, spadkiem wejść klientów do sklepów, ale również szeroko rozumianym aspektem inflacyjnym i łańcuchem dostaw. Na bieżąco reagujemy i staramy się skutecznie dopasować do wymagającego otoczenia - powiedział Marcin Łużniak, Wiceprezes TXM S.A.

TXM w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. poprawiło obroty o 3% w ujęciu r./r. do 104,6 mln zł. W tym okresie wolumen marży handlowej (zysk brutto na sprzedaży) wzrósł o 22%, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów działalności operacyjnej o 4%. W efekcie wynik na sprzedaży był aż o 10,4 mln zł lepszy niż rok wcześniej, choć spółka nadal poniosła na tym poziomie stratę w wysokości -12,2 mln zł. Wypracowany został natomiast zysk z działalności operacyjnej z uwzględnieniem amortyzacji (EBITDA) w wysokości +3,8 mln zł, co jest wynikiem o 6,9 mln zł lepszym niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

- Dzięki wewnętrznej pracy na poziomie sklepów, pojedynczego paragonu i Klienta udało się znacząco poprawić parametry konwersji oraz „szerokość koszyka”. Dodatkowo zmiana miksu asortymentowego oraz polityki cenowej spowodowała wzrost średniej ceny sprzedaży. W efekcie osiągnęliśmy poprawę sprzedaży z metra kwadratowego sklepów porównywalnych praktycznie we wszystkich miesiącach Dziś najważniejsze dla nas jest takie zarzadzanie majątkiem obrotowym, aby optymalizować ofertę dla Klienta. Stanowi to duże wyzwanie, gdyż TXM nie otrzymał żadnej pomocy Państwa pomimo faktu, iż jest podmiotem jednoznacznie klasyfikującym się do grupy firm dotkniętych skutkami pandemii - podkreśliła Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes TXM S.A

Wzrost marży handlowej był pochodną m.in. preferowania wysokomarżowych i szybko rotujących asortymentów, wprowadzenia asortymentu „droższego” przy jednoczesnym utrzymaniu najniższych progów cenowych, zmian polityki wyprzedaży i promocji. To także efekt elastycznego zamawiania i terminowego wprowadzania produktów do sprzedaży oraz zminimalizowania poziomu zapasu wyprzedażowego.

Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. epidemia koronowirusa kolejny raz weszła w dynamiczną fazę wzrostu. W odróżnieniu jednak do poprzednich fal obecnie rząd nie zdecydował się na wdrożenie restrykcji ograniczających sprzedaż czy możliwości zakupowych. –  W październiku i listopadzie osiągnęliśmy poprawę sprzedaży w sklepach porównywalnych. Zauważalny jest już jednak konsumencki efekt rosnącej inflacji i jej wpływu na portfel zakupowy. Jest to tylko potwierdzeniem, iż 2022 rok będzie rokiem, który poza pandemią postawi także inne duże wyzwania. Należy do nich rosnąca inflacja, która stanowi zarówno impuls wzrostu kosztów funkcjonowania jak i zauważalne już ograniczenia portfela zakupowego konsumentów w segmencie odzież, presji na wynagrodzenia oraz niestabilność łańcucha dostaw – dodał Marcin Łużniak.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Tauber Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.