Komunikaty PR

TXM zwiększa marżę handlową i redukuje koszty

2021-11-30  |  11:00

Spółka TXM, zarządzająca siecią odzieżowych sklepów dyskontowych opublikowała sprawozdanie finansowe za 3 kwartały 2021 r. W tym okresie Spółka osiągnęła dodatnie EBITDA na poziomie 3,8 mln zł. Pozytywne efekty w postaci odbudowujących się przychodów, wzrostu realizowanej marży handlowej zapewniają wdrożone zmiany m.in. w zakresie produktu i polityki cenowej.

- W kolejnym kwartale notujemy poprawę wyników. To potwierdza, że wdrożone zmiany w obszarze oferty oraz polityki sprzedażowej były potrzebne i słuszne. W efekcie poprawiliśmy obroty pomimo zamknięcia nierentownych placówek i zmniejszenia tym samym wielkości sieci handlowej. Osiągnęliśmy wzrost marży handlowej do obecnego poziomu 42,4% (+7 p.p. w ujęciu r./r).  Przyspieszyliśmy rotację zapasów oraz zredukowaliśmy koszty działalności operacyjnej. Osiągane korzyści są widoczne na przestrzeni kilku ostatnich kwartałów. Nie oznacza to jednak końca zmian. Cały czas mamy przed sobą wiele znanych, ale i nowych wyzwań związanych m.in. z trwającą pandemią, spadkiem wejść klientów do sklepów, ale również szeroko rozumianym aspektem inflacyjnym i łańcuchem dostaw. Na bieżąco reagujemy i staramy się skutecznie dopasować do wymagającego otoczenia - powiedział Marcin Łużniak, Wiceprezes TXM S.A.

TXM w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. poprawiło obroty o 3% w ujęciu r./r. do 104,6 mln zł. W tym okresie wolumen marży handlowej (zysk brutto na sprzedaży) wzrósł o 22%, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów działalności operacyjnej o 4%. W efekcie wynik na sprzedaży był aż o 10,4 mln zł lepszy niż rok wcześniej, choć spółka nadal poniosła na tym poziomie stratę w wysokości -12,2 mln zł. Wypracowany został natomiast zysk z działalności operacyjnej z uwzględnieniem amortyzacji (EBITDA) w wysokości +3,8 mln zł, co jest wynikiem o 6,9 mln zł lepszym niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

- Dzięki wewnętrznej pracy na poziomie sklepów, pojedynczego paragonu i Klienta udało się znacząco poprawić parametry konwersji oraz „szerokość koszyka”. Dodatkowo zmiana miksu asortymentowego oraz polityki cenowej spowodowała wzrost średniej ceny sprzedaży. W efekcie osiągnęliśmy poprawę sprzedaży z metra kwadratowego sklepów porównywalnych praktycznie we wszystkich miesiącach Dziś najważniejsze dla nas jest takie zarzadzanie majątkiem obrotowym, aby optymalizować ofertę dla Klienta. Stanowi to duże wyzwanie, gdyż TXM nie otrzymał żadnej pomocy Państwa pomimo faktu, iż jest podmiotem jednoznacznie klasyfikującym się do grupy firm dotkniętych skutkami pandemii - podkreśliła Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes TXM S.A

Wzrost marży handlowej był pochodną m.in. preferowania wysokomarżowych i szybko rotujących asortymentów, wprowadzenia asortymentu „droższego” przy jednoczesnym utrzymaniu najniższych progów cenowych, zmian polityki wyprzedaży i promocji. To także efekt elastycznego zamawiania i terminowego wprowadzania produktów do sprzedaży oraz zminimalizowania poziomu zapasu wyprzedażowego.

Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. epidemia koronowirusa kolejny raz weszła w dynamiczną fazę wzrostu. W odróżnieniu jednak do poprzednich fal obecnie rząd nie zdecydował się na wdrożenie restrykcji ograniczających sprzedaż czy możliwości zakupowych. –  W październiku i listopadzie osiągnęliśmy poprawę sprzedaży w sklepach porównywalnych. Zauważalny jest już jednak konsumencki efekt rosnącej inflacji i jej wpływu na portfel zakupowy. Jest to tylko potwierdzeniem, iż 2022 rok będzie rokiem, który poza pandemią postawi także inne duże wyzwania. Należy do nich rosnąca inflacja, która stanowi zarówno impuls wzrostu kosztów funkcjonowania jak i zauważalne już ograniczenia portfela zakupowego konsumentów w segmencie odzież, presji na wynagrodzenia oraz niestabilność łańcucha dostaw – dodał Marcin Łużniak.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.