Udany sezon marek lodowych Multi Ice Group
LodyBonano oraz “u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich, dwie czołowe marki franczyzowe Multi Ice Group, podsumowały sezon sprzedażowy. W sumie pod ich szyldem powstało blisko 30 nowych lodziarni. Dodatkowo franczyzobiorcy, którzy chcieli przyłączyć się do sieci, mogli otrzymać pisemną gwarancję zysku na poziomie kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.
To było udane lato dla franczyz Multi Ice Group. Sieci powiększyły się o kolejne punkty i wprowadziły do swojej oferty nowości. W przypadku LodyBonano były to lody rzemieślnicze, marka WLP postawiła natomiast na rozbudowę menu z lodami bezcukrowymi, bez laktozy czy mleka. Dodatkowo w lokalach pojawiły się bezcukrowe ciastka owsiane do kawy i kremy orzechowe 100% migdałowe, arachidowe i z nerkowców.
– Ciepłe wakacje sprzyjały sprzedaży lodów, a wielu Polaków wzorem lat ubiegłych wybrało wakacje w kraju. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy osiągnęli zadowalające wyniki, u niektórych padły nawet nowe rekordy sprzedaży. Zróżnicowana, ciekawa oferta obu marek sprawiła, że nasze lodziarnie cieszyły się dużą popularnością – komentuje Paulina Daniłowicz, manager rozwoju sieci.
W tym sezonie franczyzobiorcy mogli otwierać swoje lodziarnie w trzech formatach do wyboru. Były to: lokal stacjonarny, wyspa w galerii handlowej oraz mobilna przyczepa z ogródkiem dla klientów. W przypadku tego ostatniego konceptu istniała też możliwość wynajmu punktu, zamiast jego zakupu.
– To opcja stworzona dla osób, które chcą przetestować ten model biznesowy i sprawdzić, czy prowadzenie lodziarni w danym miejscu będzie opłacalne – tłumaczy Paulina Daniłowicz.
Dodatkowo nowi franczyzobiorcy mogli otrzymać na piśmie gwarancję określonych obrotów.
– Mamy ponad 19-letnie doświadczenie w tym biznesie, dlatego nie wahamy się zapewnić naszych partnerów, że współpraca z nami jest opłacalna. Przy doborze odpowiedniej lokalizacji i zaangażowaniu właściciela zarabianie na własnej lodziarni po prostu nie może się nie udać – mówi przedstawicielka sieci.
Multi Ice Group w przyszłym sezonie zapowiada także kolejną nowość w ofercie franczyzowej. Będzie to opcja prowadzenia lodziarni pod szyldem LodyBonano oraz “u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich bez żadnych opłat. Obecnie wynoszą one od 700 do 1000 zł netto miesięcznie. Minimalny wkład własny w inwestycję to natomiast 25 tys. zł.
![Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_386742279,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
![Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_972723099,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw
![Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_330250556,w_226,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.