Komunikaty PR

Urządzanie bez stresu. Wirtualna rzeczywistość ratuje remont

2020-05-26  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Arkadiusz Kaczanowski
Home Sweet Home PR

Łowicka 51
02-535 Warszawa
arek|designbiznes.pl| |arek|designbiznes.pl
+48503355998
www.hshpr.pl
Do pobrania VOXBOX ( 0.29 MB )

Wirtualna rzeczywistość sprawdza się w grach komputerowych. Ale czy da się ją wykorzystać w salonie z wyposażeniem wnętrz? Marka VOX pokazuje, że tak.

Wirtualna rzeczywistość (VR, od ang. virtual reality) ma przed sobą olbrzymią przyszłość - eksperci są co do tego zgodni. W planach rozwoju Microsoftu czy Facebooka technologie VR zajmują eksponowane miejsce. Nie inaczej będzie w handlu.  W ramach nurtu, nazywanego „ekonomią doświadczeń”, widać wielką przyszłość dla VR. Angażuje bowiem emocje i zmysły, a zarazem jest już powszechnie dostępna.

Przyjemność urządzania

Pomysł na VOXBOX, aplikację do aranżacji wnętrz, jest rozwijany w firmie VOX od lat. Doradcy w salonach korzystają z niego już prawie dekadę, ale w ostatnich miesiącach narzędzie zyskało zupełnie nowe funkcjonalności i stało się powszechnie dostępne.

Wygoda i prostota użytkowania - to kluczowe pojęcia przyświecające rozwojowi programu VOXBOX. Korzystanie z narzędzia jest bezpłatne, wystarczy wejść na stronę www.voxbox.pl i uruchomić prostą aplikację webową. Nie trzeba niczego instalować, wszystko dzieje się w oknie przeglądarki. Program pozwala odtworzyć co do centymetra układ pomieszczenia, rozmieszczenie okien i drzwi, a potem całość zapełnić konkretnymi meblami, dodatkami i ozdobami. Można także wybrać podłogi, drzwi oraz ściany. Aplikacja automatycznie przelicza, ile metrów kwadratowych materiału potrzeba dla danego projektu. Dzięki temu klient ma pewność, że nie kupi np. za dużo paczek z panelami podłogowymi. Na bieżąco dostaje też podsumowanie cenowe, więc może kontrolować swój budżet.

Remont bez stresu

Rynek wyposażeniem wnętrz stanął w ostatnich tygodniach przed nie lada wyzwaniem - jak sprzedawać zdalnie rzeczy, które większość klientów chce najpierw dokładnie zobaczyć, dotknąć, przetestować? Zakup mebli to decyzja warta kilkanaście albo kilkadziesiąt tysięcy złotych. Teraz coraz częściej podejmuje się ją siedząc przed ekranem komputera.

- Jednym z największych problemów przy urządzaniu wnętrz jest stres wynikający z niepewności. Nie wiemy, czy wybrany mebel będzie pasował do naszego wnętrza, czy jest w nim wystarczająco dużo miejsca na wszystko, co byśmy chcieli kupić albo czy pakiet wybranych rozwiązań mieści się w naszym budżecie - ocenia Maciej Syroczyński, e-marketing & e-commerce manager w VOX.

Diagnozę eksperta VOX potwierdza badanie „Jakie są domy Polaków?” przeprowadzone przez VOX na początku tego roku. Co prawda nawet drobne zmiany potrafią sprawić nam dużo radości, jednak gdy skala modyfikacji rośnie, pojawia się stres. Odczuwamy go przede wszystkim na myśl o generalnym remoncie – związane z nim prace budowlane stresują 47% Polaków.

- Postanowiliśmy więc sprawić, że kompleksowe urządzanie się będzie przyjemne, nawet jeśli nie możemy pójść do salonu i porozmawiać ze specjalistą. Dzięki programowi VOXBOX, możemy stworzyć wnętrze jakie chcemy, w budżecie jaki mamy do dyspozycji – mówi Maciej Syroczyński.

Wejść w projekt

Klient może sam zaprojektować wnętrze, a potem wysłać je do doradcy, który dopracuje całą koncepcję. Albo w drugą stronę: otrzymać od eksperta w salonie darmowy projekt mieszkania, który potem samemu może zmodyfikować. Jednak teraz, gdy sklepy są już otwarte, warto odwiedzić salon VOX - swój projekt można tam obejrzeć bowiem w wirtualnej rzeczywistości. Za pomocą okularów VR można przespacerować się po zaprojektowanym pomieszczeniu, ocenić jego układ, sprawdzić wysokość i wygląd mebli, ocenić realną odległość między łóżkiem a szafą.

- Technologia VR daje dziś niesamowite możliwości zanurzenia się w cyfrowej przestrzeni. Możemy ją niemal dowolnie modelować. Gdy zdecydujemy się za pomocą okularów VR wejść w projekt, to bez ich zdejmowania możemy go zmieniać. Wystarczy poprosić doradcę, aby zastąpił np. stół innym meblem, a za chwilę obok nas pojawi się nowy model. Dzięki temu, możemy szybko zdecydować, który bardziej nam odpowiada – mówi Maciej Syroczyński.

Technologia dla wnętrz

Z punktu widzenia branży wnętrzarskiej projekt VOXBOX jest innowacyjny - dostępne dotąd na rynku narzędzia to albo proste konfiguratory albo rozwiązania, w których VR jest raczej gadżetem niż narzędziem. W projekcie VOX renderowanie odbywa się na bieżąco, a każdy element można dowolnie zmieniać. Innowacyjność projektu doceniono - firma na realizację badań i wdrożenie otrzymała dofinansowanie ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Do współpracy zaproszono naukowców z Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-sieciowego (PCSS).

- Specjalnie dla VOXBOX opracowaliśmy metodologię odzwierciedlania rzeczywistych mebli w świecie wirtualnym. Naszym głównym celem jest wysoka jakość wizualizacji oraz jak najlepsze odwzorowanie aranżowanego wnętrza w świecie wirtualnym - opowiada Miłosz Ciżnicki, lider zespołu VR/Web3D z PCSS. - W tym celu wykorzystaliśmy technikę śledzenia promieni. Wersja VOXBOX używana w salonach pozwala na pokazanie wpływu światła słonecznego na aranżowane wnętrze – w czasie rzeczywistym i z różnych kierunków bez konieczności czekania na wykonanie zdjęcia. Natomiast w wersji przeglądarkowej zastosowaliśmy nowoczesną technologię wizualizacji. Pozwala ona uzyskać wysoką jakość obrazu bez konieczność posiadania wydajnego komputera - opowiada.

Jak opowiadają twórcy - VOXBOX to narzędzie, które cały czas jest udoskonalane. Analizowane są potrzeby użytkowników i wprowadzane kolejne usprawnienia.

- Początkowo myśleliśmy, że wystarczy, aby modelowe wnętrze było uproszczone. Nic z tego - klient nawet jeśli wybiera tylko jedną sofę, to chce ją wstawić do w pełni urządzonego wnętrza. Chce widzieć jak dany mebel sprawdza się w kontekście innych produktów, nie tylko mebli. Dlatego pracujemy nad modelami 3D takich rzeczy, których nie kupi się w VOX, ale które są potrzebne, żeby uwiarygodnić zaprojektowaną przestrzeń klientom - podsumowuje Maciej Syroczyński.


Zdjęcie otwierające: Strefa VOXBOX w salonie VOX. fot. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.