Komunikaty PR

Urządzanie bez stresu. Wirtualna rzeczywistość ratuje remont

2020-05-26  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Arkadiusz Kaczanowski
Home Sweet Home PR

Łowicka 51
02-535 Warszawa
arek|designbiznes.pl| |arek|designbiznes.pl
+48503355998
www.hshpr.pl
Do pobrania VOXBOX ( 0.29 MB )

Wirtualna rzeczywistość sprawdza się w grach komputerowych. Ale czy da się ją wykorzystać w salonie z wyposażeniem wnętrz? Marka VOX pokazuje, że tak.

Wirtualna rzeczywistość (VR, od ang. virtual reality) ma przed sobą olbrzymią przyszłość - eksperci są co do tego zgodni. W planach rozwoju Microsoftu czy Facebooka technologie VR zajmują eksponowane miejsce. Nie inaczej będzie w handlu.  W ramach nurtu, nazywanego „ekonomią doświadczeń”, widać wielką przyszłość dla VR. Angażuje bowiem emocje i zmysły, a zarazem jest już powszechnie dostępna.

Przyjemność urządzania

Pomysł na VOXBOX, aplikację do aranżacji wnętrz, jest rozwijany w firmie VOX od lat. Doradcy w salonach korzystają z niego już prawie dekadę, ale w ostatnich miesiącach narzędzie zyskało zupełnie nowe funkcjonalności i stało się powszechnie dostępne.

Wygoda i prostota użytkowania - to kluczowe pojęcia przyświecające rozwojowi programu VOXBOX. Korzystanie z narzędzia jest bezpłatne, wystarczy wejść na stronę www.voxbox.pl i uruchomić prostą aplikację webową. Nie trzeba niczego instalować, wszystko dzieje się w oknie przeglądarki. Program pozwala odtworzyć co do centymetra układ pomieszczenia, rozmieszczenie okien i drzwi, a potem całość zapełnić konkretnymi meblami, dodatkami i ozdobami. Można także wybrać podłogi, drzwi oraz ściany. Aplikacja automatycznie przelicza, ile metrów kwadratowych materiału potrzeba dla danego projektu. Dzięki temu klient ma pewność, że nie kupi np. za dużo paczek z panelami podłogowymi. Na bieżąco dostaje też podsumowanie cenowe, więc może kontrolować swój budżet.

Remont bez stresu

Rynek wyposażeniem wnętrz stanął w ostatnich tygodniach przed nie lada wyzwaniem - jak sprzedawać zdalnie rzeczy, które większość klientów chce najpierw dokładnie zobaczyć, dotknąć, przetestować? Zakup mebli to decyzja warta kilkanaście albo kilkadziesiąt tysięcy złotych. Teraz coraz częściej podejmuje się ją siedząc przed ekranem komputera.

- Jednym z największych problemów przy urządzaniu wnętrz jest stres wynikający z niepewności. Nie wiemy, czy wybrany mebel będzie pasował do naszego wnętrza, czy jest w nim wystarczająco dużo miejsca na wszystko, co byśmy chcieli kupić albo czy pakiet wybranych rozwiązań mieści się w naszym budżecie - ocenia Maciej Syroczyński, e-marketing & e-commerce manager w VOX.

Diagnozę eksperta VOX potwierdza badanie „Jakie są domy Polaków?” przeprowadzone przez VOX na początku tego roku. Co prawda nawet drobne zmiany potrafią sprawić nam dużo radości, jednak gdy skala modyfikacji rośnie, pojawia się stres. Odczuwamy go przede wszystkim na myśl o generalnym remoncie – związane z nim prace budowlane stresują 47% Polaków.

- Postanowiliśmy więc sprawić, że kompleksowe urządzanie się będzie przyjemne, nawet jeśli nie możemy pójść do salonu i porozmawiać ze specjalistą. Dzięki programowi VOXBOX, możemy stworzyć wnętrze jakie chcemy, w budżecie jaki mamy do dyspozycji – mówi Maciej Syroczyński.

Wejść w projekt

Klient może sam zaprojektować wnętrze, a potem wysłać je do doradcy, który dopracuje całą koncepcję. Albo w drugą stronę: otrzymać od eksperta w salonie darmowy projekt mieszkania, który potem samemu może zmodyfikować. Jednak teraz, gdy sklepy są już otwarte, warto odwiedzić salon VOX - swój projekt można tam obejrzeć bowiem w wirtualnej rzeczywistości. Za pomocą okularów VR można przespacerować się po zaprojektowanym pomieszczeniu, ocenić jego układ, sprawdzić wysokość i wygląd mebli, ocenić realną odległość między łóżkiem a szafą.

- Technologia VR daje dziś niesamowite możliwości zanurzenia się w cyfrowej przestrzeni. Możemy ją niemal dowolnie modelować. Gdy zdecydujemy się za pomocą okularów VR wejść w projekt, to bez ich zdejmowania możemy go zmieniać. Wystarczy poprosić doradcę, aby zastąpił np. stół innym meblem, a za chwilę obok nas pojawi się nowy model. Dzięki temu, możemy szybko zdecydować, który bardziej nam odpowiada – mówi Maciej Syroczyński.

Technologia dla wnętrz

Z punktu widzenia branży wnętrzarskiej projekt VOXBOX jest innowacyjny - dostępne dotąd na rynku narzędzia to albo proste konfiguratory albo rozwiązania, w których VR jest raczej gadżetem niż narzędziem. W projekcie VOX renderowanie odbywa się na bieżąco, a każdy element można dowolnie zmieniać. Innowacyjność projektu doceniono - firma na realizację badań i wdrożenie otrzymała dofinansowanie ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Do współpracy zaproszono naukowców z Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-sieciowego (PCSS).

- Specjalnie dla VOXBOX opracowaliśmy metodologię odzwierciedlania rzeczywistych mebli w świecie wirtualnym. Naszym głównym celem jest wysoka jakość wizualizacji oraz jak najlepsze odwzorowanie aranżowanego wnętrza w świecie wirtualnym - opowiada Miłosz Ciżnicki, lider zespołu VR/Web3D z PCSS. - W tym celu wykorzystaliśmy technikę śledzenia promieni. Wersja VOXBOX używana w salonach pozwala na pokazanie wpływu światła słonecznego na aranżowane wnętrze – w czasie rzeczywistym i z różnych kierunków bez konieczności czekania na wykonanie zdjęcia. Natomiast w wersji przeglądarkowej zastosowaliśmy nowoczesną technologię wizualizacji. Pozwala ona uzyskać wysoką jakość obrazu bez konieczność posiadania wydajnego komputera - opowiada.

Jak opowiadają twórcy - VOXBOX to narzędzie, które cały czas jest udoskonalane. Analizowane są potrzeby użytkowników i wprowadzane kolejne usprawnienia.

- Początkowo myśleliśmy, że wystarczy, aby modelowe wnętrze było uproszczone. Nic z tego - klient nawet jeśli wybiera tylko jedną sofę, to chce ją wstawić do w pełni urządzonego wnętrza. Chce widzieć jak dany mebel sprawdza się w kontekście innych produktów, nie tylko mebli. Dlatego pracujemy nad modelami 3D takich rzeczy, których nie kupi się w VOX, ale które są potrzebne, żeby uwiarygodnić zaprojektowaną przestrzeń klientom - podsumowuje Maciej Syroczyński.


Zdjęcie otwierające: Strefa VOXBOX w salonie VOX. fot. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Manufaktura jako pierwsza w Łodzi: otwarcie sklepu Candy POP Biuro prasowe
2024-04-18 | 12:00

Manufaktura jako pierwsza w Łodzi: otwarcie sklepu Candy POP

Do grona najemców w Manufakturze dołączył prawdziwy słodki fenomen na światowym rynku. Candy Pop, bo o nim mowa, oferuje gamę słodyczy, napojów, przekąsek i słodkich
Handel Carrefour inwestuje w zaawansowany CRM - innowacja i klient w sercu strategii
2024-04-18 | 11:24

Carrefour inwestuje w zaawansowany CRM - innowacja i klient w sercu strategii

Zgodnie z założeniem globalnej strategii "Carrefour 2026”, firma kontynuuje swoją transformację cyfrową na polskim rynku. Sieć uruchomiła zaawansowany system CRM, pozwalający na
Handel Lidl rozpoczyna kampanię UEFA EURO 2024: LIDL KIDS TEAM
2024-04-18 | 11:00

Lidl rozpoczyna kampanię UEFA EURO 2024: LIDL KIDS TEAM

Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.