VOX rozwija franczyzę

Arkadiusz Kaczanowski
Home Sweet Home PR
Łowicka 51
02-535 Warszawa
arek|designbiznes.pl| |arek|designbiznes.pl
+48503355998
www.hshpr.pl
Ostatnie miesiące to okres dynamicznych zmian w sieci salonów VOX. 2020 rok minął pod znakiem nowych otwarć, przebudów i zmiany wyglądu już działających punktów. Ekspansji sprzyjało też duże zainteresowanie potencjalnych partnerów współpracą z Grupą Kapitałową VOX.
Sieć salonów VOX liczy dziś 160 punktów, ulokowanych zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Ostatnie lata to dla marki dynamiczny okres rozwoju sieci salonów franczyzowych, których dziś jest 128. W 2019 i 2020 pojawiły się np. nowe salony z ofertą drzwi i podłóg w takich miastach, jak Elbląg, Nowy Sącz, Nysa, Olsztyn, Ostrowiec Świętokrzyski czy Wołomin. Gruntownie odświeżono i przebudowano też punkty w Lesznie, Głogowie, Poznaniu i Jankach.
Pod dobrym szyldem
Wszystkie salony - zarówno te własne jak i partnerów - korzystają z rozpoznawalności jaka wiąże się z marką VOX.
- Jako Grupa Kapitałowa VOX łączymy wiele marek, uzupełniających się wzajemnie tak, aby zaoferować Klientom całościową ofertę wyposażenia wnętrz. Te unikatowe kompetencje są naszą rynkową przewagą, a dla naszych partnerów stanowią zapowiedź handlowego sukcesu - przekonuje Dariusz Hołowaty, Dyrektor ds. Sprzedaży detalicznej i Rozwoju sieci VOX.
Sieć salonów VOX tworzą dziś trzy formaty sklepów - z ofertą drzwi i podłóg, z meblami oraz z ofertą łączącą cały asortyment VOX. Wszystkie salony rozwijanie są przez Grupę Kapitałową VOX. Dzięki temu salony franczyzowe korzystają z tych samych możliwości, które przysługują salonom własnym marki - wszystkie działania marketingowe i wspierające sprzedaż są tak skoordynowane, by promować salony i kierować klientów do lokalnych oddziałów.
- Doskonale to było widać w 2020 roku, gdy handel musiał mierzyć się z licznymi ograniczeniami wynikającymi z pandemii. Pod koniec wiosny uruchomiliśmy platformę Wirtualny Salon, która jest połączeniem sklepu internetowego, katalogu, wirtualnej strefy doradcy i konfiguratora wnętrz. Tym sposobem mogliśmy aktywnie łączyć klientów robiących zakupy online z doradcami w konkretnych salonach. W tym okresie niezwykle ważne było też zaopatrzenie salonów, którego stabilność w naszej sieci gwarantuje sześć centrów logistycznych - mówi Anna Szczepaniak, Marketing Manager marki VOX.
Formula salonów VOX nieustannie się zmienia i jest dostosowywana do potrzeb rynku i klientów, a wszystkie innowacje są wdrażane w sieci przy wsparciu centrali firmy. Niezależnie czy odwiedzimy salon własny VOX czy franczyzowy - całą sieć wyróżnia spójna koncepcja skupiona na profesjonalnym doradztwie projektowym, wsparciu produktowym, technicznym oraz realizacyjnym. VOX pomaga też partnerom w organizacji usług Certyfikowanych Ekip Montażowych, transportu, montażu i sprzedaży ratalnej.
Produkty dostępne tylko tutaj
Franczyzobiorcy VOX mają dostęp do pełnej i nieustannie aktualizowanej oferty produktów marki. Wśród nich są meble i artykuły dekoracyjne VOX, drzwi wewnętrzne, zewnętrzne, różne rodzaje podłóg, okładziny ścienne czy listwy produkowane zarówno przez VOX i zewnętrznych producentów. Oferta jest komponowana w oparciu o potrzeby klientów i zaawansowane analizy rynku prowadzone przez firmę.
- Nasi partnerzy jako jedyni mogą także sprzedawać wysokomarżowe drzwi i podłogi sygnowane marką VOX. To niepowtarzalne rozwiązania opracowane przez wewnętrzny zespół projektantów, nagradzane w prestiżowych konkursach wzorniczych. Dzięki temu każdy salon VOX wyróżnia się na tle konkurencji w regionie, zwłaszcza że gwarantujemy naszym partnerom wyłączność terytorialną. Produktom marki VOX zapewniamy dodatkowe wsparcie w postaci wnętrzarskich sesji zdjęciowych, dedykowanych katalogów, komunikacji w mediach społecznościowych oraz promocji w mediach branżowych i na vox.pl - podkreśla Dariusz Hołowaty.
Taka konstrukcja portfolio sprawia, że z oferty franczyzowej salonów VOX często korzystają przedsiębiorcy, którzy już prowadzą działalność handlową w branży wyposażenia wnętrz i remontów. Dla tego typu lokalnych biznesów, salon z meblami albo podłogami i drzwiami, jest naturalnym uzupełnieniem oferty oraz sposobem na łatwe wejście w nowy obszar rynku. Spora część z tych salonów to samodzielne punkty handlowe poza galeriami czy centrami handlowymi - co w 2020 okazało się atutem. Duża część stacjonarnych salonów VOX mogła bowiem funkcjonować bez przeszkód, mimo ograniczeń nałożonych na handel w galeriach. Efekt? Spory wzrost liczby klientów i zamówień.
Rozwój jest najważniejszy
VOX swoim partnerom franczyzowym zapewnia aktywne wsparcie zarówno na początku działalności, przy organizacji nowego salonu (pomaga w przygotowaniu projektu adaptacji lokalu, oświetlenia, organizacji ekspozycji a nawet pozyskaniu lokalu i negocjacjach umowy najmu) jak też w dalszym funkcjonowaniu i rozwoju.
- Stawiamy na wysokie standardy obsługi klienta. Dlatego cyklicznie szkolimy doradców i kierowników salonów. Koncentrujemy się na budowaniu relacji z klientem oraz prawidłowym rozpoznawaniu jego potrzeb. Nasi partnerzy mogą regularnie korzystać ze szkoleń w trzech obszarach: wiedzy o produktach (prowadzone są zarówno przez producentów, jak i wewnętrznych ekspertów), interakcji i badań potrzeb klienta (prowadzą to trenerzy wewnętrzni oraz firmy zewnętrzne), a także szkoleń sprzedażowych podnoszących efektywność salonu - wyjaśnia Anna Szczepaniak.
Pod koniec 2020 liczba punktów sprzedaży pod znakiem VOX sięgnęła w Polsce 160. 59 salonów posiada wyłącznie ofertę z kategorii drzwi i podłóg (39 to franczyza, 20 to salony własne), 92 ofertę mebli (85 franczyzowych, 7 własnych), a 9 kompleksową ofertę marki (4 salony franczyzowe, 5 własnych). VOX rozwija się też za granicą - oferta marki dostępna jest w 60 krajach na całym świecie.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.