W 2026 r. internet i dyskonty będą odpowiadać za 35% handlu kosmetykami


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Pomimo pandemii koronawirusa, rynek artykułów kosmetycznych w Polsce odnotował dodatnią dynamikę w 2020 r. Rynek wzrósł o około 1,6% do około 25 mld zł. Co więcej, w 2021 r. w wyniku powolnego łagodzenia restrykcji i powrotu konsumentów do dawnych zachowań (tj. większa aktywność poza domem, częstsze odwiedzanie sklepów, czy powolny powrót do biur) dynamika wzrostu rynku powróci do trendu sprzed pandemii. Rynek ten odnotuje odnotuje wzrost r/r na poziomie 4,2%, wynika z najnowszego raportu PMR pt. „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021".
Interent i dyskonty ze sprzedażą kosmetyków o wartości 7,1 mld zł
W 2020 r. sprzedaż artykułów kosmetycznych w internecie oraz dyskontach osiągnęła wartość 7,1 mld zł, odpowiadając za ponad 28% udziału w całym rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi.
Kanały te od kilku lat zachowują najwyższe dynamiki wzrostu wśród wszystkich kanałów rynku artykułów kosmetycznych. Wynika to z ich rosnącej popularności wśród konsumentów oraz w przypadku dyskontów – rozszerzaniu asortymentu, a zmiana zachowań konsumentów w 2020 r. (tj. zakupy kosmetyczne przy okazji zakupów spożywczych, czy przeniesienie ich do internetu) tylko podbiła te wzrosty.
Co więcej, w najbliższych latach trend ten nie ulegnie zmianie, kanały te będą rosnąć ponad dwukrotnie szybciej niż cały rynek kosmetyczny, średniorocznie wzrastając o 6,4% w latach 2021-2026. Według prognoz PMR, udział internetu i dyskontów w rynku artykułów kosmetycznych wzrośnie do ponad 35% w 2026 roku.
Analiza stanowi część raportu PMR: Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi 2021 ► https://bit.ly/pmr-kosmetyki-2021
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Edukacja
Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.