W 2026 r. internet i dyskonty będą odpowiadać za 35% handlu kosmetykami


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Pomimo pandemii koronawirusa, rynek artykułów kosmetycznych w Polsce odnotował dodatnią dynamikę w 2020 r. Rynek wzrósł o około 1,6% do około 25 mld zł. Co więcej, w 2021 r. w wyniku powolnego łagodzenia restrykcji i powrotu konsumentów do dawnych zachowań (tj. większa aktywność poza domem, częstsze odwiedzanie sklepów, czy powolny powrót do biur) dynamika wzrostu rynku powróci do trendu sprzed pandemii. Rynek ten odnotuje odnotuje wzrost r/r na poziomie 4,2%, wynika z najnowszego raportu PMR pt. „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021".
Interent i dyskonty ze sprzedażą kosmetyków o wartości 7,1 mld zł
W 2020 r. sprzedaż artykułów kosmetycznych w internecie oraz dyskontach osiągnęła wartość 7,1 mld zł, odpowiadając za ponad 28% udziału w całym rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi.
Kanały te od kilku lat zachowują najwyższe dynamiki wzrostu wśród wszystkich kanałów rynku artykułów kosmetycznych. Wynika to z ich rosnącej popularności wśród konsumentów oraz w przypadku dyskontów – rozszerzaniu asortymentu, a zmiana zachowań konsumentów w 2020 r. (tj. zakupy kosmetyczne przy okazji zakupów spożywczych, czy przeniesienie ich do internetu) tylko podbiła te wzrosty.
Co więcej, w najbliższych latach trend ten nie ulegnie zmianie, kanały te będą rosnąć ponad dwukrotnie szybciej niż cały rynek kosmetyczny, średniorocznie wzrastając o 6,4% w latach 2021-2026. Według prognoz PMR, udział internetu i dyskontów w rynku artykułów kosmetycznych wzrośnie do ponad 35% w 2026 roku.
Analiza stanowi część raportu PMR: Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi 2021 ► https://bit.ly/pmr-kosmetyki-2021
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.