Wakacje inwestycyjne Fit Cake
Kiedy w wielu domach i firmach tematem numer jeden są wakacje kredytowe, Fit Cake wprowadza swoje rozwiązanie, mające pomóc przetrwać kryzys - wakacje inwestycyjne. Dla potencjalnych franczyzobiorców oznacza to, że będą mogli odroczyć część kosztów, niezbędnych do uruchomienia kawiarni. Poniosą je wtedy, kiedy poczują pewniejszy grunt pod nogami.
Na czym to polegają wakacje inwestycyjne w Fit Cake?
- Czasami nazywamy je wręcz odwrotnie - zamrożeniem inwestycji, bo o to w zasadzie chodzi – wyjaśnia Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. – Na wstępie ze strony franczyzobiorcy oczekujemy deklaracji, że jest poważnie zainteresowany współpracą z nami. Podpisujemy umowę przedwstępną i porozumienie cenowe, dające gwarancje, że koszty pozostaną na tym samym poziomie przez okres 6 miesięcy.
W praktyce oznacza to, że inwestor decydując się na otwarcie lokalu w określonym mieście lub dzielnicy metropolii ma gwarancję, że przez kolejne pół roku może na ustalonych na starcie warunkach finansowych uruchomić lokal. Nie wzrosną ceny franczyzy, sprzętu, opłaty marketingowe itd. Termin ten może dwukrotnie przedłużać, też o 6 miesięcy. Datą graniczną jest grudzień 2024 roku. W tym czasie sieć zadba też, by w wybranej lokalizacji nikt inny nie uruchomił punktu.
- Rozumiemy, że w obecnej niepewnej sytuacji trudno jest od razu ruszyć pełną parą. Rośnie inflacja i ceny produktów oraz energii. Kredyty ze względu na coraz wyższe stopy procentowe też są ryzykowne. Do tego dochodzą różne sytuacje życiowe. My mówimy: poczekamy, przemyślcie sprawę na spokojnie i zróbcie wszystko najlepiej jak potraficie i w swoim tempie. My stoimy za wami i dajemy pewne oparcie – dodaje twórca franczyzy Fit Cake.
Sieć na poczet „wakacji” pobiera symboliczną kwotę, ale jest ona potem odliczana od wartości kontraktu. Już teraz widać wzrost zainteresowania rezerwacjami w perspektywicznych lokalizacjach. O ile w pierwszej połowie roku było to średnio dwie na miesiąc, to tylko w sierpniu dokonano ich aż sześć.
- To duży skok, a dla nas informacja, że Fit Cake i cały segment zdrowej żywności, mimo tego, że wszyscy skrupulatniej liczą teraz pieniądze, jest ciągle przyszłościowy. Zmiana świadomości dotyczącej odżywania jest już ugruntowana. Duża grupa Polaków woli jeść mniej, ale lepiej, zdrowiej. Ten biznes sam się broni i tak być powinno – nie kryje zadowolenia Rafał Kościuk.
Często takiego biznesowego bookingu dokonują franczyzobiorcy, którzy już prowadzą Fit Cake. Tak jest na przykład w Zielonej Górze, gdzie docelowo inwestor chce otworzyć klika lokali. Na razie pracuje nad uruchomieniem drugiego. Podobnie franczyzobiorcy z Gdyni Pogórze zarezerwowali już miejscówkę w Redzie, gdzie niedługo powstanie ich druga nie-cukiernia.
Franczyzodawcy uważają, że wprowadzenie takiego rozwiązania da potencjalnym partnerom poczucie większego bezpieczeństwa, a jednocześnie pozwoli nadal stabilnie rozwijać sieć.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.