Komunikaty PR

Wawel podsumował rok 2021

2022-05-05  |  12:13
Biuro prasowe

Rozwój portfolio produktowego, nowe receptury, inwestycje w proekologiczne rozwiązania oraz działania edukacyjne i charytatywne Fundacji Wawel z Rodziną – tak znany producent słodyczy podsumował 2021 rok w opublikowanym Oświadczeniu na temat informacji niefinansowych, w którym zawarto szczegóły dotyczące m. in. kwestii prospołecznych i środowiskowych. Oświadczenie pojawiło się przy okazji publikacji wyników finansowych spółki Wawel SA.

Rok 2021 był kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju portfolio produktowego marki Wawel. Firma opracowała 47 nowych receptur, z których wszystkie są zgodne z ideą Dobrych Składników, a więc tworzenia słodyczy najwyższej jakości, bez zbędnych dodatków.

Do najważniejszych nowości należała czekolada Ekstra Gorzka Premium 100% cocoa 80 g – pierwsza oparta tylko na jednym surowcu, czyli ziarnie kakaowca, posiadającego certyfikat RAC. Pojawiły się także nowe warianty Królewskiego Mleczka: o smaku malinowym i cappuccino – jedynych na rynku indywidualnie pakowanych, okrągłych pianek w czekoladzie. Dużą zmianą było wprowadzenie nowej formy czekolad dużych. Teraz dostępne są w postaci łatwej do podzielenia tabliczki, składającej się z 33 kosteczek, wypełnionych nadzieniem oraz sygnowanych ziaren kakaowca.

Ubiegły rok był także okresem inwestycji w ekologiczne rozwiązania. W części magazynowej oraz biurach Zakładu Produkcyjnego nr 1 wymienione zostało oświetlenie. Dzięki temu firma zaoszczędzi 261 018 kWh rocznie. Ponadto Wawel wyprodukował już 183 611 kWh energii z własnych kolektorów słonecznych, zamontowanych na dachu Zakładu Produkcyjnego nr 2.

W 2021 roku firma rozpoczęła także znaczną inwestycję w podczyszczalnię ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Oddanie do użytku zaplanowano na 2022 rok.

Firma Wawel oraz Fundacja Wawel z Rodziną kontynuowały działania z zakresu pomocy społecznej i edukacyjnej, mimo ograniczeń związanych z pandemią. 46 placówek opieki dziennej i całodobowej wzięło udział w II edycji programu edukacyjnego „#DobraRobotaChallenge”, czyli „Kim chcę być, gdy dorosnę?”. Ponadto do II edycji programu „Dobro od Dziecka” do grudnia 2021 roku zgłosiło się 147 instytucji. Przekazano także ponad 2 tony słodyczy na wsparcie inicjatyw Fundacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.