Wózki do kompletacji pionowej w obsłudze e-commerce
More&More Marketing
ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl
Wraz z dynamicznym rozwojem sprzedaży online, menadżerowie magazynów obsługujących sklepy stacjonarne i e-commerce szukają sposobów optymalizacji procesów kompletacji. W przypadku sieci VVS Eksperten sprawdziły się wózki do kompletacji pionowej.
VVS Eksperten to duńska sieć hurtowni oferująca szerokie spektrum artykułów hydraulicznych i sanitarnych, akcesoriów ogrodowych oraz przyjaznych środowisku instalacji grzewczych, oświetleniowych, wentylacyjnych itp. Prowadzi sprzedaż za pośrednictwem 31 sklepów stacjonarnych na terenie całego kraju. Systematycznie powstają nowe placówki, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się jednak także sprzedaż online. W ramach przygotowania do internetowej ekspansji firma wdrożyła system zarządzania towarami wchodzący w skład oprogramowania ERP marki Navision. Reorganizacji poddano także pracę centralnego magazynu. Wiązało się to z dążeniem do optymalizacji procesów kompletacji celem przygotowanie się do nowych wyzwań.
Charakterystyka obiektu
W centralnym magazynie VVS Eksperten w Hedensted składowanych jest około 25 tys. zróżnicowanych produktów. Największą ich część stanowi szeroki asortyment stosunkowo niewielkich elementów: rur, złączek, przełączników, narzędzi, przewodów itp. Przechowuje się je bądź to w kontenerach KLT, bądź też w kartonowych opakowaniach. W związku z uruchomieniem sprzedaży internetowej spodziewano się zwiększenia intensywności pracy w obiekcie. – Wzrost liczby zamówień wprost przekłada się na natężenie ruchu w magazynie. Musieliśmy przygotować się więc nie tylko na więcej pracy, ale także na sprawną i bezpieczną obsługę dużej liczby zleceń – mówi Dennis Øhlenschlæger, szef obiektu. –Wpłynęło to na decyzję o reorganizacji pracy magazynu centralnego – relacjonuje. Do obsługi obiektu poszukiwano rozwiązań pozwalających uzyskać maksymalną wydajność kompletacji i zapewniających dobre funkcjonowania obiektu w nowych warunkach, w których ze względu na funkcjonowanie sklepu online znacząco rośnie liczba zamówień.
Zastosowane rozwiązanie
W proces decyzyjny odnośnie tras, infrastruktury i pojazdów transportu wewnętrznego włączono doradców intralogistycznych firmy STILL, którzy zaproponowali pilotażowe wdrożenie nowego rozwiązania kompletacyjnego. – Szczegółowej analizie poddano procesy logistyczne firmy, przyszłe potrzeby oraz to, jakie wózki do kompletacji sprawdzały się najlepiej w specyficznych warunkach funkcjonowania oddziałów VVS – relacjonuje Rafał Pańczyk, Advanced Applications Manager STILL Polska. – Do profilu obiektu i wykonywanych w nim zadań pasowały – wówczas jeszcze prototypowe – wózki do kompletacji serii OXV. Wyposażone w wygodną kierownicę STILL Easy Drive pozwalają oszczędzać cenne sekundy na każdym manewrze. Z kolei dzięki funkcji jazdy przekątnej, czyli jednoczesnemu przemieszczaniu się wózka w poziomie i unoszeniu kabiny – pobieranie ładunku z każdej kondygnacji trwa tyle samo czasu – tłumaczy. By wykorzystać ten potencjał, kontenery KLT z towarami zdecydowano się rozmieścić na sięgających 2,8 metra regałach i zoptymalizować pod tym kątem trasy przejazdu. Po półrocznym pilotażu rozwiązania, zdecydowano się na pozyskanie na podstawie umowy full service 7 wózków do kompletacji pionowej serii OXV 08.
Efekt wdrożenia
Wózki do kompletacji pionowej z komplementarnymi regałami pozwoliły zwiększyć przepustowość magazynu do około 400 zamówień dziennie. O wysokiej wydajności pracy stanowi możliwość jazdy przekątnej, jednoręcznej obsługi kierownicy (co umożliwia jednoczesne skanowanie towarów) oraz prędkość jazdy do 10 km/h z systemem automatycznego zwalniania na zakrętach dla zachowania stabilności. Podnoszona kabina nie tylko daje szybki dostęp do ładunków umieszczonych do poziomu 2,8 metra, ale także umożliwia układanie towarów na palecie bez konieczności nadmiernego zginania pleców. Długoterminowy wynajem wózków widłowych z opcją full service gwarantuje natomiast przewidywalność nakładów na działania serwisowe i zapewnia brak przestojów.
![Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1821075663,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie
![Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1638682860,w_261,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
![Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_801770450,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.