Wroclavia z certyfikatem Safe&Healthy Places
Przyznanie certyfikatu poprzedzone było audytem prowadzonym przez Bureau Veritas, światowego lidera w dziedzinie badań, inspekcji i usług certyfikacyjnych. Pod lupę poszły kwestie bezpieczeństwa, środowiska naturalnego, a także higieny, która jako nowość wśród kategorii podlegających ocenie, jest odpowiedzią na wymagania nowej, pandemicznej rzeczywistości. Wroclavia otrzymała najwyższą możliwą ocenę audytora.
Wroclavia należy do międzynarodowej grupy Unibail – Rodamco – Westfield, która współpracuje z niezależnym audytorem od 8 lat. Co roku Bureau Veritas weryfikuje zarządzanie standardami bezpieczeństwa i higieny we wszystkich europejskich centrach handlowych oraz wystawienniczych grupy. W tym roku ze względu na pandemię obiekty URW wzmocniły praktyki zapobiegające zagrożeniom dla zdrowia. Przy współpracy
z epidemiologami i w oparciu o najnowsze zalecenia organów ds. zdrowia zaktualizowano
i wdrożono w życie przewodnik BHP dla centrów handlowych. Następnie Bureau Veritas przeprowadziło audyt centrów, sprawdzając je pod względem zarządzania w kilku kluczowych aspektach: jakość wody i powietrza, higiena, bezpieczeństwo wyposażenia oraz przeciwpożarowe.
Audytor docenił szereg czynności, które Wroclavia wykonuje na co dzień w ramach zapewnienia bezpieczeństwa i najwyższego komfortu klientów, takich jak pomiar jakości wody i ścieków, kontrola temperatury i jakości powietrza, czyszczenie i wymiana filtrów. Nie bez znaczenia okazały się także zabezpieczenia, które wrocławskie centrum wprowadziło
w ostatnich miesiącach, w tym m.in. obecność płynów dezynfekujących przy wejściach, dodatkowe oznakowanie, komunikaty wizualne i głosowe dot. bezpiecznych zakupów czy zwiększona częstotliwość mycia i dezynfekcji powierzchni użytkowych.
- Od momentu ogłoszenia pandemii obserwujemy wzrost świadomości szeroko rozumianego pojęcia BHP. Wieloletnia współpraca z Unibail-Rodamco-Westfield obejmuje m.in. audyty zgodności centrów handlowych z restrykcyjnymi wymaganiami korporacyjnymi grupy URW
i przepisami w zakresie HSE (Health Safety Environment). Od 2019 r. weryfikujemy też obszar fizycznej ochrony budynków, a teraz również procedury higieniczne i działania zmniejszające ryzyko zakażenia się czynnikami biologicznymi, w tym m.in. Sars-Cov-2. Proaktywne podejście do stosowania polityk HSE grupy URW często wykracza poza wymogi regulacyjne, co przełożyło się na silnie ugruntowaną już kulturę zarządzania ryzykiem HSE w zespołach operacyjnych, które administrują obiektami. Cieszymy się, że w kolejnym roku - mimo rosnących wymagań zewnętrznych - mogliśmy potwierdzić wysoki poziom zarządzania bezpieczeństwem centrów handlowych Grupy URW w Polsce - mówi Dawid Jendrośka, HSE Projects Manager w Bureau Veritas Polska.
- Z radością przyjmujemy zasłużony tytuł „Safe&Healthy Places” – mówi Małgorzata Woźniak, dyrektor Wroclavii. - Ochrona zdrowia naszych pracowników, najemców, gości i partnerów jest dla nas priorytetowa. Tegoroczny audyt po raz pierwszy w historii wspierali epidemiolodzy. To dla nas bardzo ważne, ponieważ zależy nam na maksymalnym zapewnieniu szeroko rozumianego bezpieczeństwa wszystkim odwiedzającym nasze centrum. Poddanie Wroclavii audytowi Bureau Veritas jest częścią długoterminowego planu, który ma zapewnić nam utrzymanie się w czołówce praktyk w zakresie higieny, bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
Europejskie centra handlowe grupy URW są obecnie poddawane audytowi lub zostaną ukończone do końca tego roku. Polskie centra już są po audycie i wszystkie cztery, włącznie z Wroclavią otrzymały od Bureau Veritas najwyższą ocenę A.
Kradzieże. Nowy sposób na nieuczciwych klientów
![Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_341760499,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl
![Technologia SwipBox Infinity](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1867256071,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Technologia SwipBox Infinity
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.