Wrocławskie V Centrum Logistyczne GLP stanie się głównym hubem dystrybucyjnym ma
GLP, wiodący, globalny, biznesowy zarządca inwestycyjny i budowniczy w zakresie logistyki, infrastruktury cyfrowej, energii odnawialnej i powiązanych technologii, wynajmie firmie SHEIN, globalnemu e-retailerowi, powierzchnię o wymiarach 40 000 mkw w GLP Wrocław V Logistics Centre. Nowy obiekt zostanie otwarty do końca roku i będzie służył jako hub dystrybucyjny firmy SHEIN na Europę Środkowo-Wschodnią.
SHEIN to globalny e-retailer z branży mody i szeroko pojętego lifestyle’u. Założona w 2012 roku firma zatrudnia prawie 10 000 pracowników, docierając do klientów w ponad 150 krajach. Marka wykorzystuje technologię "na żądanie", aby połączyć swoich dostawców w łańcuchu dostaw, zmniejszając straty magazynowe i zachowując zasoby naturalne w procesie produkcji.
Nowy hub dystrybucyjny firmy SHEIN w GLP Wrocław V Logistics Centre będzie korzystał z doskonałych połączeń transportowych umożliwiających szybkie dostarczanie produktów do klientów. Pobliski węzeł S8 zapewnia bezproblemowe połączenie z autostradami A4 i A8 oraz drogami ekspresowymi S3 i S5, dzięki czemu hub będzie mógł sprawnie dystrybuować towary na terenie całej Polski, jak również do krajów sąsiadujących - Niemiec i Czech.
"Jesteśmy aktywnie zaangażowani w budowę hubu dystrybucyjnego i planujemy zatrudnić ponad 1 000 operatorów do połowy 2023 roku. SHEIN nieustannie dąży do tego, aby moda była dostępna dla wszystkich. Planujemy rozszerzać naszą sieć dystrybucyjną na różne rynki na całym świecie, aby zapewnić lepsze usługi dla konsumentów i przyczynić się do wzrostu lokalnych gospodarek" – komentuje marka SHEIN.
Michał Szczepaniak, Business Development Manager GLP odpowiedzialny za projekt skomentował: "Jesteśmy podekscytowani, że powitamy SHEIN we Wrocławiu. Cieszymy się, że możemy wspierać firmę w jej rozwoju i rozbudowie sieci dostaw w regionie. Ta znacząca transakcja dla rynku e-commerce w Polsce jest kolejnym udanym krokiem w długoterminowej współpracy GLP z SHEIN. Globalny producent wynajmuje już od GLP powierzchnię logistyczną w takich krajach jak USA i Chiny, a my jesteśmy podekscytowani, że jego współpraca z GLP dalej się rozszerza."
Oświetlenie wewnątrz 12-metrowych budynków będzie sterowane systemem DALI, przy zmniejszonym zapotrzebowaniu na światło sztuczne, dzięki zastosowanej ilości świetlików. Ponadto, drogi dojazdowe i parkingi na terenie obiektu będą korzystać z dodatkowego oświetlenia LED. Na życzenie klienta dachy będą mogły zostać wyposażone w panele fotowoltaiczne. Najemcy będą także mogli zminimalizować wydatki na media, dzięki monitorowaniu zużycia energii, gazu i wody w czasie rzeczywistym za pomocą inteligentnego systemu pomiarowego. Na terenie obiektu znajdują się również wiaty rowerowe oraz stacje ładowania zarówno samochodów elektrycznych, jak i e-rowerów.
GLP Wrocław V Logistics Centre to największa inwestycja magazynowa realizowana w aglomeracji wrocławskiej, oferująca około 240 000 m2 powierzchni do wynajęcia. Obiekt realizowany zgodnie z wymogami BREEAM "Very Good" zorientowany jest na bioróżnorodność i zawiera szereg energooszczędnych rozwiązań.
O GLP:
GLP jest wiodącym globalnym menedżerem inwestycyjnym i budowniczym biznesu w zakresie logistyki, nieruchomości, infrastruktury, finansów i powiązanych technologii. Nasze połączone doświadczenie inwestycyjne i operacyjne pozwala tworzyć wartość dla naszych klientów i inwestorów. Działamy w Brazylii, Chinach, Europie, Indiach, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Wietnamie. Posiadamy ponad 120 mld USD aktywów pod zarządzaniem w nieruchomościach i na rynku niepublicznym. Jesteśmy zaangażowani w szeroki zakres zobowiązań dotyczących środowiska, społeczeństwa i zarządzania (ESG), które podnoszą rangę naszej działalności, chronią interesy naszych udziałowców i inwestorów, wspierają naszych pracowników i klientów oraz wzmacniają nasze lokalne społeczności. Nasze europejskie portfolio operacyjne składa się z ponad 5,6 mln SQM na strategicznych rynkach logistycznych, które są wynajmowane klientom blue chip, takim jak Amazon, DHL i XPO Logistics. Ponadto, GLP Europe posiada bank gruntów o najwyższej jakości, który pozwala na zagospodarowanie dodatkowych 4 milionów m². Aby dowiedzieć się więcej o naszej europejskiej działalności, wejdź na stronę www.glp.com.
O SHEIN:
SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.