Wyjątkowa akcja Coccodrillo z Fundacją Zaczytani.org!
Znana z wielu akcji CSR marka odzieży dziecięcej, Coccodrillo, nawiązała współpracę z Fundacją Zaczytani.org. W jej ramach przygotowano szereg inicjatyw mających na celu popularyzację czytelnictwa oraz zwiększanie dostępu do literatury.
Zgodnie z głównym przesłaniem Coccodrillo: “Kids are kids” – dzieci są dziećmi, a nam, dorosłym, powinno zależeć na tym, by miały przestrzeń i możliwości do zdrowego rozwoju, beztroski oraz nieograniczonego wyrażania siebie. Dużą rolę odgrywa w tym czytanie, które rozwija kreatywność i wyobraźnię dziecka, dlatego marka nawiązała współpracę z Fundacją Zaczytani.org i przygotowała wiele inicjatyw, które wesprą popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych.
- Wrażliwość i społeczna odpowiedzialność biznesu są wpisane w DNA marki Coccodrillo, dlatego zawsze chętnie wspieramy wszelkie akcje charytatywne i inicjatywy. W tym roku, poza naszą, trwającą już od 4 lat, współpracą z Fundacją Mam Marzenie, włączyliśmy się do pomocy stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce oraz zdecydowaliśmy się na wsparcie Fundacji Zaczytani.org – komentuje Paulina Wiertlewska, Kierownik Marketingu Coccodrillo. – Liczymy, że tak samo, jak w przypadku poprzednich akcji charytatywnych, nowa inicjatywa spotka się z dużym odzewem i wsparciem naszych Klientów – dodaje.
Misją Fundacji Zaczytani.org jest promocja czytelnictwa i edukacja społeczna. Swoimi przedsięwzięciami wspiera ona podopiecznych placówek pomocowych, pacjentów szpitali oraz inspiruje mieszkańców miast.
Zaczytane eventy
W ramach akcji, w Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu i Warszawie odbędą się eventy, podczas których zostaną wystawione inspirujące rzeźby w formie zaczytanych ławek. Poza walorami estetycznymi zapewnią one przez dwa tygodnie bezpłatny dostęp do audiobooków. Autorami ławek są znani artyści oraz osoby medialne, dzięki czemu każda z rzeźb ma unikalny charakter. Ambasadorami Zaczytanych Ławek są m.in. Andrzej Mleczko, Mateusz Damięcki, Beata Pawlikowska i Małgorzata Ostrowska.
Podczas eventów nie zabraknie również konkursów, zajęć z bajkoterapii dla dzieci w wieku 4-10 lat, zbiórki książek dla najbardziej potrzebujących i dodatkowych upominków dla małych gości galerii, w tym kuponów rabatowych do sklepów stacjonarnych Coccodrillo. Organizatorzy zapraszają do udziału w wydarzeniu z następujących lokalizacjach:
- 27 sierpnia, godz. 12:00-16:00 – Posnania
- 28 sierpnia, godz. 11:00-15:00 – Centrum Serenada w Krakowie
- 03 września, godz. 11:00-15:00 – Galeria Północna w Warszawie
- 10 września, godz. 11:00-15:00 – Magnolia Park we Wrocławiu
Zbieramy i pomagamy!
W salonach stacjonarnych Coccodrillo w całej Polsce, w dniach 27 sierpnia – 12 września będzie prowadzona zbiórka książek, dzięki którym marka, wspólnie z Fundacją Zaczytani.org otworzy dwie zaczytane biblioteki zlokalizowane w wybranych placówkach pomocowych dla dzieci i młodzieży.
Jakie są zasady akcji? Wystarczy przynieść nową lub używaną, ale w bardzo dobrym stanie książkę, wydaną po roku 2000 i napisaną w języku polskim. Przyjmowane będą wszystkie lektury zarówno dla dzieci, młodzieży, jak i dorosłych, z wyjątkiem m.in. podręczników, encyklopedii, słowników czy poradników. Za przyniesienie książek Klient otrzyma gadżet w postaci naklejki.
„Zaczytane Biblioteki” to charytatywny projekt, który powstał z inicjatywy Fundacji Zaczytani.org. Jego celem jest dostarczanie książek m.in. pacjentom szpitali, hospicjów, podopiecznym domów dziecka i rodzin zastępczych, a także mieszkańcom odwiedzającym świetlice oraz lokalne centra aktywności. Dzięki temu najbardziej potrzebujący mogą przenieść się w magiczny świat literatury.
Więcej informacji na temat współpracy z Zaczytani.org będzie można znaleźć m.in. na Facebooku Coccodrillo.
Coccodrillo to znana rodzicom polska marka odzieży dla niemowląt i dzieci, działająca na rynku od 2003 roku i należąca do spółki CDRL S.A. Coccodrillo prowadzi sprzedaż poprzez sklep internetowy, a także za pośrednictwem salonów sprzedaży stacjonarnej. W Polsce są to prawie 250 sklepów w większych i mniejszych miastach. Na świecie oferta marki dostępna jest w 230 punktach na 3 kontynentach: w Azji, Europie oraz Afryce. Coccodrillo ma w swojej ofercie szeroki wybór ubrań, akcesoriów, bielizny oraz obuwia dla dziewczynek i chłopców w wieku od 0 do 14 lat. W asortymencie sklepu można znaleźć zarówno propozycje na co dzień, jak i na specjalne okazje. Marka stawia w swoich projektach na różnorodność i charakterystyczne detale, wysoką jakość materiałów oraz kreatywność i ciekawy design. Wszystko po to, by dzieci mogły poprzez ubrania marki Coccodrillo wyrażać siebie i kreować swój własny styl.
![Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_386742279,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
![Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_972723099,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw
![Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_330250556,w_226,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.