Komunikaty PR

Wyniki badań: klienci oczekują szybszej obsługi przy kasie

2021-12-01  |  12:43
Biuro prasowe

Czas obsługi przy kasie musi być krótszy! Taki wniosek płynie z najnowszych badań przeprowadzonych przez Checkpoint Systems[1], jednego z największych na świecie dostawców zintegrowanych rozwiązań dla sprzedawców detalicznych.

Firma Checkpoint Systems przeprowadziła ankietę wśród menedżerów wyższego szczebla kilku największych europejskich sprzedawców artykułów spożywczych, odzieżowych, sprzętu komputerowego i kosmetyków. Większość z nich (89%[2]) potwierdziło, że ich klienci oczekują ulepszonej, szybszej obsługi przy kasie.

Jest to trend zyskujący na znaczeniu w różnych sektorach. Ostatnie badania przeprowadzone przez Retail Dive wykazały, że mając do wyboru pomiędzy dwoma takimi samymi sklepami niemal połowa (49%) klientów wybrałaby ten, który oferuje nowoczesne rozwiązania, takie jak kasy samoobsługowe[3]. Podobna ankieta przeprowadzona wśród użytkowników Internetu przez iVend Retail potwierdza, że szybkość i prostota to najbardziej doceniane elementy procesu płatności[4].

Nie bez znaczenia na potrzeby deklarowane przez klientów mają ich doświadczenia wyniesione                      z zakupów internetowych. Najczęściej do wyboru mają oni przynajmniej kilka różnych form płatności, włącznie z coraz popularniejszymi płatnościami odroczonymi, a dodatkowo kilka różnych form dostawy. Taka elastyczność metod w sklepach internetowych wprost przekłada się na podobne oczekiwania wobec sklepów stacjonarnych. Klient sam chce zdecydować, czy chce skorzystać z kas automatycznych, tradycyjnej obsługi przez kasjera, ręcznych skanerów (często mających dziś formę aplikacji na telefon konsumenta) czy też w ogóle nie chce wchodzić w interakcję z pracownikami                        i urządzeniami, a proces zakupów i płatności ma się odbyć całkowicie automatycznie.

–  Warto w tym miejscu podkreślić, że im większa samodzielność klientów, tym większe staje się ryzyko błędnych lub nieuczciwych operacji. Wraz z wprowadzaniem udogodnień i systemów skracających czas obsługi, należy jednocześnie wdrażać systemy pomagające zmniejszyć poziom kradzieży. Dopiero ich połączenie daje sprzedawcy korzyść w postaci krótkiego czasu płatności za zakupy oraz minimalizacji start wynikających z błędów lub działań nieuczciwych klientów – komentuje Ewa Pytkowska, szefowa polskiego oddziału Checkpoint Systems.

Wszystko się zmienia, aczkolwiek niektóre rzeczy pozostają takie same

Pomimo tych nowych trendów, nic nie wskazuje na to, aby tradycyjne kasy miały całkowicie zniknąć. Respondenci wskazali, że w najbliższej przyszłości nie planują pozbywać się tradycyjnego modelu obsługi przy kasie ze swoich sklepów. W rzeczywistości niemal połowa z nich (44%) spodziewa się, że w ich branży do roku 2030 będzie to nadal najpopularniejszy sposób płacenia za zakupy.

Niemniej nowoczesne metody takie jak kasy samoobsługowe, self-scan, inteligentne wózki na zakupy i rozwiązania typu walk out będą pojawiały się coraz częściej. Jedna trzecia (33%) ankietowanych uważa, że do 2030 roku najpopularniejszą metodą będą kasy samoobsługowe. Dane te jasno pokazują, że to właśnie ta metoda jest postrzegana przez branżę jako mająca największy potencjał na zmianę procesu obsługi przy kasie.

Co prawda nowoczesne, zaawansowane technicznie rozwiązania, takie jak inteligentne wózki czy typu walk out są bardzo obiecujące, to z badań wynika, iż nieprędko pojawią się w sklepach na szerszą skalę. Tylko 11% respondentów uważa, że rozwiązanie typu walk out stanie się najpopularniejszą metodą, podczas gdy blisko połowa (48%) uważa, że do 2030 będzie to najrzadziej stosowane rozwiązanie.

Trend ten został zauważony przez znawców branży[5]. Technologia już jest i jest niezwykle ekscytująca dla przemysłu detalicznego, ale trudniejsi do przekonania wydają się być sami sprzedawcy.

Nowoczesne rozwiązanie typu walk out

Zarejestrowani klienci wchodzący do sklepu są rozpoznawani poprzez ich urządzenie mobilne lub oprogramowanie do rozpoznawania twarzy. Wybierają potrzebne im produkty, które są automatycznie identyfikowane przez system kamer lub czujniki na półkach. Gdy już mają, czego potrzebowali, wychodzą ze sklepu, a ich konto jest automatycznie obciążane. W Polsce funkcjonują już takie sklepy, co prawda jeszcze w nielicznych lokalizacjach, jednak i polscy przedsiębiorcy zauważyli spory potencjał tego typu rozwiązania.

Jak zawsze w detalu, wszystko zależy od wyboru

Według Nimesha Shah, menadżera produktu ds. rozwiązań EAS w Checkpoint Systems: „Podczas gdy technologia i rozwiązania typu walk out wyglądają ekscytująco, to nadal dla większości sprzedawców jest to odległa przyszłość. Rzeczywistość dla większości sklepów w najbliższych 10 latach to różnorodne metody obsługi przy kasie, dające klientowi możliwość wyboru jak chcą zapłacić.”

Zdecydowana większość respondentów zgadza się z tym stwierdzeniem. 93% respondentów uważa, że w sklepach powinny być różne opcje płacenia za zakupy, a klienci powinni mieć wybór, z której skorzystać.

 


[1] Raport Checkpoint Systems “Zmiany w obsłudze przy kasie”, www.checkpointsystems.com/pl/reports/zmiany-w-obsludze-przy-kasie/

[2] Wywiady przeprowadzono z 27 menedżerami podejmującymi decyzje w kilku największych europejskich sieciach detalicznych. Reprezentują oni departamenty zapobiegania stratom, operacji, rozwoju handlu i rozwoju strategicznego. Wszyscy ankietowani to klienci firmy Checkpoint.

[3] Retail Dive, 67% of consumers have had a self-service checkout fail: Raport, marzec 2021

[4] EMarketer, Self-checkout is changing the retail landscape, marzec 2020

[5] Modern Retail, Why Amazon’s Just Walk Out technology is slow to take off, grudzień 2020

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Manufaktura jako pierwsza w Łodzi: otwarcie sklepu Candy POP Biuro prasowe
2024-04-18 | 12:00

Manufaktura jako pierwsza w Łodzi: otwarcie sklepu Candy POP

Do grona najemców w Manufakturze dołączył prawdziwy słodki fenomen na światowym rynku. Candy Pop, bo o nim mowa, oferuje gamę słodyczy, napojów, przekąsek i słodkich
Handel Carrefour inwestuje w zaawansowany CRM - innowacja i klient w sercu strategii
2024-04-18 | 11:24

Carrefour inwestuje w zaawansowany CRM - innowacja i klient w sercu strategii

Zgodnie z założeniem globalnej strategii "Carrefour 2026”, firma kontynuuje swoją transformację cyfrową na polskim rynku. Sieć uruchomiła zaawansowany system CRM, pozwalający na
Handel Lidl rozpoczyna kampanię UEFA EURO 2024: LIDL KIDS TEAM
2024-04-18 | 11:00

Lidl rozpoczyna kampanię UEFA EURO 2024: LIDL KIDS TEAM

Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.