Komunikaty PR

Wyprzedaże w branży wnętrz: wydajemy więcej, rośnie grupa klientów-seniorów

2020-07-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl

Letnie miesiące to gorący okres nie tylko ze względu na wysokie temperatury na termometrach, ale przede wszystkim – sezonowe wyprzedaże. Jak kształtowały się konsumenckie preferencje wśród klientów e-commerców związanych z branżą home? Okres wyprzedaży podsumowuje platforma Homebook.pl.

Tegoroczne wyprzedaże, realizowane w cieniu lockdown’u niosły za sobą pewną dozę niepewności – jak będą przebiegać, czy konsumenci deklarujący ograniczenie wydatków związane ze skutkami kryzysu gospodarczego, zmienią swoje plany i preferencje zakupowe? Okazuje się, że zapowiadany spadek sprzedaży w branży e-commerce nie dotknął kategorii domu i wnętrz.

Wyprzedaże – intensywny czas dla branży home

Nie tylko miłośnicy mody z niecierpliwością oczekują sezonowych obniżek cen – równie dużą popularnością letnie promocje cieszą się wśród entuzjastów pięknych wnętrz. Jak wynika z badania przeprowadzonego w czerwcu przez platformę Homebook.pl, dni do tegorocznych wyprzedaży odliczała blisko połowa 42% użytkowników portalu.

Według raportu zrealizowanego przez polskiego lidera e-commerce w branży home, w czerwcu br. konsumenci nie zamierzali również ograniczać swoich wydatków na produkty sezonowe, które nabywali cyklicznie w poprzednich latach. Utrzymywanie dotychczasowych nawyków zadeklarowało 72% ankietowanych.

Jeszcze kilka miesięcy temu, gdy w związku z pandemią spędzaliśmy w domach o wiele więcej czasu niż obecnie, użytkownicy Homebook.pl deklarowali, że z ofert sklepów wnętrzarskich najchętniej wybierać będą dekoracje i akcesoria (32%), meble (26%) oraz oświetlenie (23%). Część respondentów zdecydowała natomiast całkowicie zrezygnować z zakupów wnętrzarskich – tę odpowiedź wskazało 32% osób. Czy te plany znalazły odzwierciedlenie w decyzjach konsumenckich podejmowanych w czasie tegorocznych wyprzedaży?

Wyposażamy ogród, odświeżamy kuchnie

Zakończenie okresu lockdown’u i sezon wakacyjny sprawiły, że wśród topowych kategorii wybieranych przez użytkowników portalu Homebook.pl znalazły się meble i akcesoria ogrodowe, dodatki na balkon oraz taras i krzesła kuchenne.

Sezonowym zmianom nie uległy preferencje użytkowników w zakresie przeglądanych inspiracji – czas letnich miesięcy wykorzystujemy na drobne remonty i zmiany aranżacyjne w najważniejszych pomieszczeniach domu. Według danych Homebook.pl, platformy gromadzącej niemal 700 tysięcy zdjęć pomieszczeń, użytkownicy w sezonie letnich wyprzedaży najczęściej poszukiwali w sieci pomysłów na urządzenie kuchni, salonu oraz łazienki.

Marketplace’y – również dla seniorów

Okres lockdown’u sprawił, że zainteresowanie marketplace’ami oraz sklepami internetowymi znacząco wzrosło w grupach użytkowników w przedziałach wiekowych 55-64 oraz 65+– trend ten umocnił okres letnich wyprzedaży, w którym – według danych Homebook.pl – społeczność tej grupy zwiększyła się aż o 39% w stosunku do poprzednich miesięcy.

Poza wygodą i bezpieczną formą zakupów, tak istotną w dobie pandemii, sklepy internetowe ułatwiają  również realizację przemyślanych zachowań konsumenckich - m.in. poprzez dedykowane akcje promocyjne. Potwierdzają to statystyki platformy Homebook.pl, według których największa aktywność konsumentów przypada na okres letnich oraz zimowych wyprzedaży. Konsekwentnie wzrasta również wartość pojedynczej transakcji w obrębie najpopularniejszej kategorii – w szczycie letnich wyprzedaży wyniosła na 547,60 zł.

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W ostatnich miesiącach o wzrostach notowanych przez sklepy internetowe zadecydowały również zmiany w modelu zakupowym klientów, którzy częściej decydowali się na zakupy online, w związku z pandemią koronawirusa. Czy ten trend zostanie z nami na dłużej? Wiele wskazuje na to, że tak – konsumenci przyzwyczajeni do wygodnej formuły zakupów internetowych nie zrezygnują z nich również po ustabilizowaniu sytuacji epidemiologicznej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.