Komunikaty PR

Wyprzedaże w branży wnętrz: wydajemy więcej, rośnie grupa klientów-seniorów

2020-07-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl

Letnie miesiące to gorący okres nie tylko ze względu na wysokie temperatury na termometrach, ale przede wszystkim – sezonowe wyprzedaże. Jak kształtowały się konsumenckie preferencje wśród klientów e-commerców związanych z branżą home? Okres wyprzedaży podsumowuje platforma Homebook.pl.

Tegoroczne wyprzedaże, realizowane w cieniu lockdown’u niosły za sobą pewną dozę niepewności – jak będą przebiegać, czy konsumenci deklarujący ograniczenie wydatków związane ze skutkami kryzysu gospodarczego, zmienią swoje plany i preferencje zakupowe? Okazuje się, że zapowiadany spadek sprzedaży w branży e-commerce nie dotknął kategorii domu i wnętrz.

Wyprzedaże – intensywny czas dla branży home

Nie tylko miłośnicy mody z niecierpliwością oczekują sezonowych obniżek cen – równie dużą popularnością letnie promocje cieszą się wśród entuzjastów pięknych wnętrz. Jak wynika z badania przeprowadzonego w czerwcu przez platformę Homebook.pl, dni do tegorocznych wyprzedaży odliczała blisko połowa 42% użytkowników portalu.

Według raportu zrealizowanego przez polskiego lidera e-commerce w branży home, w czerwcu br. konsumenci nie zamierzali również ograniczać swoich wydatków na produkty sezonowe, które nabywali cyklicznie w poprzednich latach. Utrzymywanie dotychczasowych nawyków zadeklarowało 72% ankietowanych.

Jeszcze kilka miesięcy temu, gdy w związku z pandemią spędzaliśmy w domach o wiele więcej czasu niż obecnie, użytkownicy Homebook.pl deklarowali, że z ofert sklepów wnętrzarskich najchętniej wybierać będą dekoracje i akcesoria (32%), meble (26%) oraz oświetlenie (23%). Część respondentów zdecydowała natomiast całkowicie zrezygnować z zakupów wnętrzarskich – tę odpowiedź wskazało 32% osób. Czy te plany znalazły odzwierciedlenie w decyzjach konsumenckich podejmowanych w czasie tegorocznych wyprzedaży?

Wyposażamy ogród, odświeżamy kuchnie

Zakończenie okresu lockdown’u i sezon wakacyjny sprawiły, że wśród topowych kategorii wybieranych przez użytkowników portalu Homebook.pl znalazły się meble i akcesoria ogrodowe, dodatki na balkon oraz taras i krzesła kuchenne.

Sezonowym zmianom nie uległy preferencje użytkowników w zakresie przeglądanych inspiracji – czas letnich miesięcy wykorzystujemy na drobne remonty i zmiany aranżacyjne w najważniejszych pomieszczeniach domu. Według danych Homebook.pl, platformy gromadzącej niemal 700 tysięcy zdjęć pomieszczeń, użytkownicy w sezonie letnich wyprzedaży najczęściej poszukiwali w sieci pomysłów na urządzenie kuchni, salonu oraz łazienki.

Marketplace’y – również dla seniorów

Okres lockdown’u sprawił, że zainteresowanie marketplace’ami oraz sklepami internetowymi znacząco wzrosło w grupach użytkowników w przedziałach wiekowych 55-64 oraz 65+– trend ten umocnił okres letnich wyprzedaży, w którym – według danych Homebook.pl – społeczność tej grupy zwiększyła się aż o 39% w stosunku do poprzednich miesięcy.

Poza wygodą i bezpieczną formą zakupów, tak istotną w dobie pandemii, sklepy internetowe ułatwiają  również realizację przemyślanych zachowań konsumenckich - m.in. poprzez dedykowane akcje promocyjne. Potwierdzają to statystyki platformy Homebook.pl, według których największa aktywność konsumentów przypada na okres letnich oraz zimowych wyprzedaży. Konsekwentnie wzrasta również wartość pojedynczej transakcji w obrębie najpopularniejszej kategorii – w szczycie letnich wyprzedaży wyniosła na 547,60 zł.

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W ostatnich miesiącach o wzrostach notowanych przez sklepy internetowe zadecydowały również zmiany w modelu zakupowym klientów, którzy częściej decydowali się na zakupy online, w związku z pandemią koronawirusa. Czy ten trend zostanie z nami na dłużej? Wiele wskazuje na to, że tak – konsumenci przyzwyczajeni do wygodnej formuły zakupów internetowych nie zrezygnują z nich również po ustabilizowaniu sytuacji epidemiologicznej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush! Biuro prasowe
2024-04-26 | 16:30

Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!

Na teraz czy na tydzień? Tylko dla siebie, a może dla całej rodziny? Niezależnie od tego, jakich zakupów potrzebujesz, zrobisz je w jednym miejscu. Wystarczy Ci do tego aplikacja Żabka
Handel Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
2024-04-26 | 11:50

Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów na produkty bogate w białko, marka Tarczyński wprowadza na rynek nowy produkt – Kabanosy Tarczyński Protein. To propozycja dla
Handel COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
2024-04-26 | 11:00

COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego

W Polsce systematycznie przybywa odpadów opakowaniowych. Aby ograniczyć ich ilość i pobudzić gospodarkę o obiegu zamkniętym, konieczne jest wprowadzenie systemu kaucyjnego. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.