Wyprzedaże w branży wnętrz: wydajemy więcej, rośnie grupa klientów-seniorów
Homebook.pl
ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Letnie miesiące to gorący okres nie tylko ze względu na wysokie temperatury na termometrach, ale przede wszystkim – sezonowe wyprzedaże. Jak kształtowały się konsumenckie preferencje wśród klientów e-commerców związanych z branżą home? Okres wyprzedaży podsumowuje platforma Homebook.pl.
Tegoroczne wyprzedaże, realizowane w cieniu lockdown’u niosły za sobą pewną dozę niepewności – jak będą przebiegać, czy konsumenci deklarujący ograniczenie wydatków związane ze skutkami kryzysu gospodarczego, zmienią swoje plany i preferencje zakupowe? Okazuje się, że zapowiadany spadek sprzedaży w branży e-commerce nie dotknął kategorii domu i wnętrz.
Wyprzedaże – intensywny czas dla branży home
Nie tylko miłośnicy mody z niecierpliwością oczekują sezonowych obniżek cen – równie dużą popularnością letnie promocje cieszą się wśród entuzjastów pięknych wnętrz. Jak wynika z badania przeprowadzonego w czerwcu przez platformę Homebook.pl, dni do tegorocznych wyprzedaży odliczała blisko połowa 42% użytkowników portalu.
Według raportu zrealizowanego przez polskiego lidera e-commerce w branży home, w czerwcu br. konsumenci nie zamierzali również ograniczać swoich wydatków na produkty sezonowe, które nabywali cyklicznie w poprzednich latach. Utrzymywanie dotychczasowych nawyków zadeklarowało 72% ankietowanych.
Jeszcze kilka miesięcy temu, gdy w związku z pandemią spędzaliśmy w domach o wiele więcej czasu niż obecnie, użytkownicy Homebook.pl deklarowali, że z ofert sklepów wnętrzarskich najchętniej wybierać będą dekoracje i akcesoria (32%), meble (26%) oraz oświetlenie (23%). Część respondentów zdecydowała natomiast całkowicie zrezygnować z zakupów wnętrzarskich – tę odpowiedź wskazało 32% osób. Czy te plany znalazły odzwierciedlenie w decyzjach konsumenckich podejmowanych w czasie tegorocznych wyprzedaży?
Wyposażamy ogród, odświeżamy kuchnie
Zakończenie okresu lockdown’u i sezon wakacyjny sprawiły, że wśród topowych kategorii wybieranych przez użytkowników portalu Homebook.pl znalazły się meble i akcesoria ogrodowe, dodatki na balkon oraz taras i krzesła kuchenne.
Sezonowym zmianom nie uległy preferencje użytkowników w zakresie przeglądanych inspiracji – czas letnich miesięcy wykorzystujemy na drobne remonty i zmiany aranżacyjne w najważniejszych pomieszczeniach domu. Według danych Homebook.pl, platformy gromadzącej niemal 700 tysięcy zdjęć pomieszczeń, użytkownicy w sezonie letnich wyprzedaży najczęściej poszukiwali w sieci pomysłów na urządzenie kuchni, salonu oraz łazienki.
Marketplace’y – również dla seniorów
Okres lockdown’u sprawił, że zainteresowanie marketplace’ami oraz sklepami internetowymi znacząco wzrosło w grupach użytkowników w przedziałach wiekowych 55-64 oraz 65+– trend ten umocnił okres letnich wyprzedaży, w którym – według danych Homebook.pl – społeczność tej grupy zwiększyła się aż o 39% w stosunku do poprzednich miesięcy.
Poza wygodą i bezpieczną formą zakupów, tak istotną w dobie pandemii, sklepy internetowe ułatwiają również realizację przemyślanych zachowań konsumenckich - m.in. poprzez dedykowane akcje promocyjne. Potwierdzają to statystyki platformy Homebook.pl, według których największa aktywność konsumentów przypada na okres letnich oraz zimowych wyprzedaży. Konsekwentnie wzrasta również wartość pojedynczej transakcji w obrębie najpopularniejszej kategorii – w szczycie letnich wyprzedaży wyniosła na 547,60 zł.
Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W ostatnich miesiącach o wzrostach notowanych przez sklepy internetowe zadecydowały również zmiany w modelu zakupowym klientów, którzy częściej decydowali się na zakupy online, w związku z pandemią koronawirusa. Czy ten trend zostanie z nami na dłużej? Wiele wskazuje na to, że tak – konsumenci przyzwyczajeni do wygodnej formuły zakupów internetowych nie zrezygnują z nich również po ustabilizowaniu sytuacji epidemiologicznej.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.