Komunikaty PR

Wysoka jakość i bezpieczeństwo zakupów w Żabkach

2021-05-13  |  08:10
Biuro prasowe

Żabka przywiązuje dużą wagę do jakości i bezpieczeństwa sprzedawanych w sieci produktów oraz bezpieczeństwa pracy w sklepach i centrach dystrybucyjnych sieci. Z troską podchodzi również do spraw dotyczących dbałości o środowisko naturalne. Mając na uwadze dobro klientów oraz franczyzobiorców, Żabka cały czas podnosi standardy, czego potwierdzeniem są pozytywne wyniki kolejnych audytów wg. wymagań norm ISO w tym zakresie, przeprowadzone przez wiodącą, międzynarodową Jednostkę Certyfikującą TÜV NORD Polska.  

- Jako największa sieć sklepów convenience w kraju, jesteśmy świadomi odpowiedzialności spoczywającej na nas, jako dostawcy produktów spożywczych. Bardzo ważne dla nas jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa produktów spożywczych, oferowanych w sklepach naszej sieci. Utrzymanie certyfikatów ISO w wyniku audytów niezależnej, międzynarodowej jednostki certyfikującej są dowodem potwierdzającym efektywność wprowadzonych przez nas systemów i konsekwentnych działań naszej firmy, mających na celu stałe udoskonalanie procesów, składających się na zakup, magazynowanie i dystrybucję produktów najwyższej jakości. Nasi Klienci darzą nas zaufaniem, my możemy dać im gwarancję jakości sprzedawanych przez nas produktów – mówi Przemysław Kijewski, Dyrektor ds. Operacyjnych w firmie Żabka Polska.

Żabka Polska po raz kolejny udowodniła, że spełnia wysokie wymagania międzynarodowych standardów ISO 22000:2018 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności), ISO 14001:2015 (System Zarządzania Środowiskowego) oraz ISO 45001:2018 (System Zarządzania Bezpieczeństwem i higiena pracy). Potwierdziły to wyniki audytów nadzoru i audytu recertyfikującego w zakresie spełnienia wymagań norm, które miały miejsce na początku marca br.

Audyty w Żabce przeprowadziła wiodąca Jednostka Certyfikująca w Polsce TÜV NORD Polska, działająca w ponad 70 krajach świata od ponad 150 lat. Pięcioosobowy zespół audytorów prowadził weryfikacje we wszystkich lokalizacjach Żabki zgłoszonych do certyfikacji. Utrzymanie certyfikatów to efekt nowoczesnego zarządzania i zaangażowania w Zintegrowany System Zarządzania zarówno kierownictwa, jak również pracowników wszystkich szczebli organizacyjnych. Świadczy także o profesjonalizmie wykonywanych działań oraz ciągłym dążeniu do podwyższania standardów bezpieczeństwa żywności, ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.

Zintegrowany System Zarządzania w firmie Żabka Polska obejmuje magazynowanie i dystrybucję w warunkach kontrolowanych przetworzonych i nieprzetworzonych produktów spożywczych pochodzenia zwierzęcego oraz roślinnego oraz wprowadzanie i rozwój produktów marki własnej. System ma na celu zagwarantowanie konsumentom odpowiedniej jakości i świeżości sprzedawanych przez sieć Żabka produktów.

W ramach systemu Żabka podejmuje szereg działań, są to m.in. kontrole produktów, obejmujące testy zarówno laboratoryjne, jak i sensoryczne, audyty wewnętrzne i zewnętrzne u dostawców, w tym dostawców marek własnych, audyty jakościowe i higieniczne w sklepach Żabka. Wszystko po to, aby zapewnić odpowiednią jakość produktów. Firma z uwagą analizuje zgłaszane przez klientów reklamacje, wdrażając i analizując jednocześnie skuteczność wprowadzanych przez siebie działań naprawczych i zapobiegawczych.

Jedną z nowości wprowadzonych na przełomie roku 2020 i 2021 w całej sieci Żabka, mających na celu dbałość o jakość sprzedawanej żywności, jest system kodów GS1 DataBar. Nowe rozwiązanie stosowane jest obecnie na części produktów  z kategorii szybkie przekąski i dania gotowe z portfolio Żabki. Rozwiązanie to daje możliwość rozróżnienia w systemie towaru pełnowartościowego, przeterminowanego i terminującego się niebawem. System uniemożliwia klientowi przypadkowy zakup towaru przeterminowanego, blokując jego sprzedaż przy kasie.

Żabka od lat przykłada ogromną wagę do ograniczania zużycia zasobów naturalnych, zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i ochrony bioróżnorodności. Jednymi z działań z tego zakresu jest wdrożony przez Żabkę test Gospodarki Obiegu Zamkniętego oraz współpraca z Żywiec Zdrój dotycząca selektywnej zbiórki opakowań po napojach (PET i ALU). Zebrane wspólnie z Klientami i Franczyzobiorcami butelki, Żabka przekazuje do  stworzenia nowych opakowań wody Od Nowa, przyczyniając się do dawania surowcom drugiego życia i zamknięcia obiegu plastiku.  Troska o drugie życie opakowań to w Żabce również program „Naturalnie razem”, w który zaangażowało się ponad 4 tys. sklepów Żabka i wszystkie centra logistyczne. W 2020 r. dzięki klientom, franczyzobiorcom i pracownikom Żabki do odzysku trafiło w ten sposób ponad 10,6 tys. ton papieru i kartonów oraz ponad 1,6 tys. ton tworzyw sztucznych.

Dla jeszcze większego bezpieczeństwa pracowników jak również firm współpracujących z Żabką, w 2020 roku firma wdrożyła rozwiązania techniczne i organizacyjne zgodne z normą ISO 45001, mające na celu poprawę bezpieczeństwa pracy firm zewnętrznych w obiektach Żabka Polska. Na wózkach podnośnikowych zamontowane zostały systemy, które automatycznie wyznaczają strefy niebezpieczne pracy wózka. W każdej ze swoich lokalizacji przy aktywnym udziale pracowników, Żabka utworzyła również „Grupy Ratownicze”, które zostały przeszkolone z udzielania pierwszej pomocy. Zdając sobie sprawę jak ważny jest zdrowy tryb życia, Żabka przeprowadziła również szereg szkoleń profilaktycznych promujących prozdrowotne zachowania dla wszystkich chętnych pracowników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.