Wystartowała merXu – innowacyjna platforma e-commerce dla handlu B2B
Wystartowała merXu, horyzontalna platforma e-commerce dla firm z sektora B2B z Europy Środkowo-Wschodniej. Innowacyjny marketplace wyróżnia się szeregiem funkcjonalności dopasowanych ściśle do potrzeb przedsiębiorców oraz uwarunkowań rynku B2B, w połączeniu z wygodą użytkowania na najwyższym poziomie. Przedsiębiorstwa z Polski, Czech, Słowacji, Litwy i Estonii mogą handlować na merXu produktami z kategorii niekonsumpcyjnych. Za przedsięwzięciem stoi doświadczony zespół specjalistów e-commerce z regionu CEE, na czele z Przemysławem Budkowskim, byłym prezesem Grupy Allegro.
Platforma merXu przeznaczona jest wyłącznie dla firm – zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych podmiotów. Można na niej handlować towarami z kategorii niekonsumpcyjnych takich jak chemia, budownictwo, elektrotechnika, instalacje, produkty przemysłowe, BHP i narzędzia dla profesjonalistów. Dedykowana jest więc przede wszystkim strony producentom, hurtownikom i dystrybutorom towarów z tych kategorii, jak również generalnym wykonawcom i podwykonawcom z branży budowlanej, deweloperom, firmom instalacyjnym, hurtowniom, sklepom detalicznym poszukującym dostawców czy firmom produkcyjnym kupującym produkty i materiały na potrzeby utrzymania ruchu lub inwestycji.
User Experience z platform B2C i funkcjonalności dedykowane B2B
Przy projektowaniu merXu jej twórcy inspirowali się platformami sprzedażowymi B2C, pragnąc zaoferować przedsiębiorcom doświadczenia, do jakich są przyzwyczajeni dzisiejsi konsumenci. merXu oferuje jednocześnie szereg funkcjonalności dostosowanych do potrzeb firm prowadzących handel B2B, pomagając optymalizować ich działalność operacyjną.
– Rynek B2B szybko się zmienia, a my chcemy brać aktywny udział w jego cyfrowej transformacji. Zmiany, które w ostatnich latach zachodziły na rynku e-commerce B2C, teraz mają miejsce w środowisku B2B. Dlatego postawiliśmy sobie za cel wspierać firmy z tego sektora, dostarczając im kompleksowe narzędzie łączące przejrzystość i wygodę użytkowania z funkcjonalnościami znacznie usprawniającymi codzienną pracę i pozwalającymi optymalizować koszty - mówi Przemysław Budkowski, CEO merXu.
Sprawniejsza praca działów zakupów i sprzedaży
Zadaniem merXu jest usprawnienie codziennej pracy handlowców i kupców – zarówno pojedynczych przedstawicieli firm, jak i całych działów. Dlatego na platformie dane przedsiębiorstwo może reprezentować wielu przedstawicieli jednocześnie, istnieje także możliwość wgrania całej struktury organizacyjnej. Sprzedający dodają na merXu katalogi oferowanych produktów, dzięki czemu kupujący mogą wyszukiwać produkty nie tylko po nazwie, ale też po numerze identyfikacyjnym (EAN) i według określonych parametrów. Towary można kupować w ilościach hurtowych bądź pojedynczo, a także poprzez transakcje zbiorcze czy zapytania ofertowe – co jest szczególnie przydatne np. w przypadku firm z branży budowlanej, potrzebujących kupić wiele produktów z różnych kategorii, w dużych ilościach jednocześnie. Co więcej, kupcy mogą również informować o tym, na jakie towary mają zapotrzebowanie, a sprzedawcy sami mogą się do nich zgłaszać.
Wsparcie w komunikacji i budowaniu relacji
W handlu B2B bezpośrednie relacje to bardzo ważna część prowadzenia biznesu, dlatego poszczególne funkcjonalności merXu wspierają komunikację pomiędzy przedsiębiorcami. Na platformie jest dostępny komunikator z możliwością tłumaczenia wiadomości w czasie rzeczywistym na lokalne języki potencjalnych kontrahentów. Dla wielu z nich może być to istotnym ułatwieniem, bariera językowa jest bowiem jedną z głównych przeszkód w dokonywaniu zagranicznych transakcji pomiędzy firmami. Z poziomu komunikatora możliwe jest także negocjowanie cen oraz ustalanie metod płatności i warunków rozliczeń. Użytkownicy nie muszą się obawiać prowadzenia wymiany handlowej z firmami z zagranicy – merXu już na etapie rejestracji weryfikuje każdy podmiot, aby zapewnić swoim użytkownikom maksymalne bezpieczeństwo.
Doświadczony zespół ekspertów e-commerce
Za merXu stoi doświadczony zespół menedżerów, którzy przez kilkanaście lat z sukcesami rozwijali rynek e-commerce w Polsce i innych krajach regionu. Wśród założycieli platformy są Przemysław Budkowski, Tomasz Nowak i Sebastian Pietrowski, związani przez wiele lat z Allegro, Piotr Nowjalis, były CFO spółki CCC oraz zagraniczni eksperci, kierujący wcześniej wiodącymi platformami w krajach CEE: Vaclav Liska, założyciel i były CEO czeskiego Aukro i Toomas R. Raist, były CEO estońskiego marketplace’u Osta.
– Skupiamy się na Europie Środkowo-Wschodniej, bo wierzymy, że nasz region ma ogromny potencjał biznesowy. Tutejsze firmy są konkurencyjne cenowo, profesjonalne i oferują wysokojakościowe produkty. Każde państwo ma przy tym swoją charakterystykę przemysłową, własne wymogi prawne, a w związku z tym zróżnicowaną politykę eksportową i importową. Dzięki platformie merXu ułatwiamy skuteczną wymianę handlową - eksport towarów o największym potencjale sprzedażowym oraz import produktów poszukiwanych przez firmy – komentuje Przemysław Budkowski.
– Wprawdzie istnieją już platformy typu marketplace dedykowane handlowi B2B jak choćby Alibaba, ale mają one pewne ograniczenia. Co ważne, merXu powstało w naszym regionie geograficznym i jest dedykowane firmom z tej części Europy – bardzo dobrze znamy tutejsze uwarunkowania, zdajemy sobie sprawę z typowo lokalnych wyzwań, widzimy też ogromny potencjał regionu i dlatego chcemy pomóc przedsiębiorcom go wykorzystać i rozwijać. Zaprojektowaliśmy platformę oraz poszczególne jej funkcjonalności z myślą o likwidowaniu kluczowych barier w wymianie handlowej. Wierzymy, że zbudujemy silną pozycję rynkową, i że merXu najskuteczniej odpowie na potrzeby handlowe firm z tej części świata – podsumowuje CEO merXu.
Platforma jest dostępna pod adresem www.merxu.com. Korzystanie z niej jest bezpłatne – dotyczy to zarówno rejestracji, jak i realizowania transakcji.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.