Komunikaty PR

Wzrost popularności marek własnych sprzyja rozwojowi produktów ekologicznych

2023-01-05  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Ecowipes

ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
ecowipes|alertmedia.pl| |ecowipes|alertmedia.pl
506 051 987
www.ecowipes.com.pl/
Do pobrania Ecowipes ( 0.19 MB )

Cena to obecnie najważniejszy czynnik determinujący zawartość koszyka zakupowego Polaków[1]. Na dalszy plan schodzą inne cechy produktów jak marka, czy ich ekologiczność. Czy troska o stan naszego portfela sprawi, że przestaniemy troszczyć się o planetę jak dotychczas? Nie musi tak być. Są firmy, które mimo wyzwań gospodarczych konsekwentnie inwestują w rozwój technologii ekologicznych, a efekty ich prac są już powszechnie dostępne na sklepowych półkach w postaci coraz chętniej wybieranych przez klientów marek własnych. Przykładem takiej firmy jest Ecowipes, producent m.in. nawilżanych, biodegradowalnych chusteczek kosmetycznych i gospodarczych, dostępnych pod markami własnymi największych sieci handlowych w Polsce. W ciągu ostatniego roku firma zwiększyła produkcję chusteczek o ponad 10 pkt. procentowych, kontynuując wzrostowy trend z poprzednich lat. Zainteresowanie rynku autorską biodegradowalną włókniną Tricell okazało się na tyle duże, że przedsiębiorstwo zainwestowało w rozwój drugiej linii produkcyjnej, która powstaje w Pomiechówku, niedaleko Nowego Dworu Mazowieckiego.

- Skupiamy się na produkcji chusteczek nawilżanych widząc w nich największy potencjał rozwojowy. W tej kategorii jest też najwięcej do osiągnięcia pod kątem innowacji i ekologii, gdyż chusteczki nawilżane oparte na tradycyjnej technologii w 80% składają się z plastiku. W stosunku do zeszłego roku nasza produkcja biodegradowalnych chusteczek urosła o ponad 10 punktów procentowych i obecnie stanowi 85% naszej działalności, powiedział Gabriel Kermiche, prezes Ecowipes. By eko rewolucja miała sens, produkt musi być przystępny cenowo dla każdego konsumenta, co jest szczególnie istotne zwłaszcza teraz, kiedy to cena jest głównym motywem wyboru danego produktu. Dzięki opracowanej przez nas technologii Tricell konsumenci mogą dalej dbać o środowisko, podejmując codzienne wybory przy półce, bez uszczerbku dla swojego portfela.

Cicha eko rewolucja na sklepowych półkach trwa mimo wyzwań gospodarczych

Bijąca kolejne rekordy inflacja powoduje, że klienci coraz uważniej dokonują zakupów zmieniając swoje dotychczasowe nawyki i rezygnując z produktów znanych marek na rzecz ich tańszych odpowiedników w postaci marek własnych. Jak wynika z badania Retail Index firmy NielsenIQ, blisko 1/4 konsumentów decyduje się na produkty marek własnych[2]. Ten odsetek może być jeszcze wyższy, 42 proc. ankietowanych w 13. fali badania „Current Consumer Mood” GfK przyznało, że szuka zbliżonych produktów w niższych cenach.

Z założenia marki własne są o 20-30 proc. tańsze od ich markowych odpowiedników, a przy tym dobre jakościowo. Nierzadko mają one w sobie także pierwiastek innowacyjności, gdyż dla takich firm jak Ecowipes, produkcja marek własnych to okazja do testowania nowych rozwiązań technologicznych, a współpraca z popularnymi sieciami handlowymi, jak Lidl czy Biedronka, pozwala szybciej wdrożyć je na rynek.

- Dzisiaj ponad 90 proc. naszej produkcji stanowią marki własne. W tej kategorii także panuje konkurencja. Marki własne muszą się od siebie odróżniać i tym wyróżnikiem są innowacje dostarczane przez nas producentów, wyjaśnia G. Kermiche. Cały czas pracujemy z sieciami nad tym, żeby zmieniać półki sklepów i oferować konsumentom chusteczki pochodzenia naturalnego z biodegradowalnych włókien. Jesteśmy przekonani, że ekologiczne produkty marek własnych będą cieszyć się jeszcze większą popularnością.

Zainteresowanie biodegradowalnym materiałem opracowanym przez dział R&D Ecowipes okazało się na tyle duże - 20% wzrost produkcji już w pierwszym roku istnienia technologii, że przedsiębiorstwo zainwestowało w budowę kolejnej fabryki, która powstaje w Pomiechówku, dedykowanej tylko do produkcji unikalnej rynkowo włókniny Tricell.

W większości przypadków inflacja jest słusznie uważana za hamulec dla rozwoju inwestycji. W przypadku eko produktów marek własnych może być odwrotnie i to inflacja może być kluczowym impulsem do zmian ekologicznych w całym handlu.

 


[1] Według 13. fali badania „Current Consumer Mood”, zrealizowanego we wrześniu br. przez firmę GfK, 80 proc. polskich konsumentów coraz częściej sięga po najtańsze produkty, aktywnie szukając promocji, a coraz większy odsetek całkowicie rezygnuje z zakupów wybranych kategorii.

[2] Retail Index firmy NielsenIQ, badanie za okres od czerwca 2021 do czerwca 2022

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Ecowipes
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.