Komunikaty PR

Wzrost popularności marek własnych sprzyja rozwojowi produktów ekologicznych

2023-01-05  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Ecowipes

ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
ecowipes|alertmedia.pl| |ecowipes|alertmedia.pl
506 051 987
www.ecowipes.com.pl/
Do pobrania Ecowipes ( 0.19 MB )

Cena to obecnie najważniejszy czynnik determinujący zawartość koszyka zakupowego Polaków[1]. Na dalszy plan schodzą inne cechy produktów jak marka, czy ich ekologiczność. Czy troska o stan naszego portfela sprawi, że przestaniemy troszczyć się o planetę jak dotychczas? Nie musi tak być. Są firmy, które mimo wyzwań gospodarczych konsekwentnie inwestują w rozwój technologii ekologicznych, a efekty ich prac są już powszechnie dostępne na sklepowych półkach w postaci coraz chętniej wybieranych przez klientów marek własnych. Przykładem takiej firmy jest Ecowipes, producent m.in. nawilżanych, biodegradowalnych chusteczek kosmetycznych i gospodarczych, dostępnych pod markami własnymi największych sieci handlowych w Polsce. W ciągu ostatniego roku firma zwiększyła produkcję chusteczek o ponad 10 pkt. procentowych, kontynuując wzrostowy trend z poprzednich lat. Zainteresowanie rynku autorską biodegradowalną włókniną Tricell okazało się na tyle duże, że przedsiębiorstwo zainwestowało w rozwój drugiej linii produkcyjnej, która powstaje w Pomiechówku, niedaleko Nowego Dworu Mazowieckiego.

- Skupiamy się na produkcji chusteczek nawilżanych widząc w nich największy potencjał rozwojowy. W tej kategorii jest też najwięcej do osiągnięcia pod kątem innowacji i ekologii, gdyż chusteczki nawilżane oparte na tradycyjnej technologii w 80% składają się z plastiku. W stosunku do zeszłego roku nasza produkcja biodegradowalnych chusteczek urosła o ponad 10 punktów procentowych i obecnie stanowi 85% naszej działalności, powiedział Gabriel Kermiche, prezes Ecowipes. By eko rewolucja miała sens, produkt musi być przystępny cenowo dla każdego konsumenta, co jest szczególnie istotne zwłaszcza teraz, kiedy to cena jest głównym motywem wyboru danego produktu. Dzięki opracowanej przez nas technologii Tricell konsumenci mogą dalej dbać o środowisko, podejmując codzienne wybory przy półce, bez uszczerbku dla swojego portfela.

Cicha eko rewolucja na sklepowych półkach trwa mimo wyzwań gospodarczych

Bijąca kolejne rekordy inflacja powoduje, że klienci coraz uważniej dokonują zakupów zmieniając swoje dotychczasowe nawyki i rezygnując z produktów znanych marek na rzecz ich tańszych odpowiedników w postaci marek własnych. Jak wynika z badania Retail Index firmy NielsenIQ, blisko 1/4 konsumentów decyduje się na produkty marek własnych[2]. Ten odsetek może być jeszcze wyższy, 42 proc. ankietowanych w 13. fali badania „Current Consumer Mood” GfK przyznało, że szuka zbliżonych produktów w niższych cenach.

Z założenia marki własne są o 20-30 proc. tańsze od ich markowych odpowiedników, a przy tym dobre jakościowo. Nierzadko mają one w sobie także pierwiastek innowacyjności, gdyż dla takich firm jak Ecowipes, produkcja marek własnych to okazja do testowania nowych rozwiązań technologicznych, a współpraca z popularnymi sieciami handlowymi, jak Lidl czy Biedronka, pozwala szybciej wdrożyć je na rynek.

- Dzisiaj ponad 90 proc. naszej produkcji stanowią marki własne. W tej kategorii także panuje konkurencja. Marki własne muszą się od siebie odróżniać i tym wyróżnikiem są innowacje dostarczane przez nas producentów, wyjaśnia G. Kermiche. Cały czas pracujemy z sieciami nad tym, żeby zmieniać półki sklepów i oferować konsumentom chusteczki pochodzenia naturalnego z biodegradowalnych włókien. Jesteśmy przekonani, że ekologiczne produkty marek własnych będą cieszyć się jeszcze większą popularnością.

Zainteresowanie biodegradowalnym materiałem opracowanym przez dział R&D Ecowipes okazało się na tyle duże - 20% wzrost produkcji już w pierwszym roku istnienia technologii, że przedsiębiorstwo zainwestowało w budowę kolejnej fabryki, która powstaje w Pomiechówku, dedykowanej tylko do produkcji unikalnej rynkowo włókniny Tricell.

W większości przypadków inflacja jest słusznie uważana za hamulec dla rozwoju inwestycji. W przypadku eko produktów marek własnych może być odwrotnie i to inflacja może być kluczowym impulsem do zmian ekologicznych w całym handlu.

 


[1] Według 13. fali badania „Current Consumer Mood”, zrealizowanego we wrześniu br. przez firmę GfK, 80 proc. polskich konsumentów coraz częściej sięga po najtańsze produkty, aktywnie szukając promocji, a coraz większy odsetek całkowicie rezygnuje z zakupów wybranych kategorii.

[2] Retail Index firmy NielsenIQ, badanie za okres od czerwca 2021 do czerwca 2022

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Ecowipes
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.