Komunikaty PR

YOPE for GOOD

2022-02-01  |  20:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Korzeń
PREMIO ANNA KORZEŃ

Zielna
05-079 Okuniew
anna.korzen|agencjapremio.pl| |anna.korzen|agencjapremio.pl
0504069870
www.agencjapremio.pl

Znana z prospołecznych i proekologicznych działań marka kosmetyczna YOPE deklaruje, że od 2022 roku przeznaczać będzie 1% swojego obrotu na działania dla Ziemi i dla społeczności. W tym roku to ponad pół miliona złotych. Deklaracja jest częścią nowej strategii marki: #YOPEforGOOD.

Zmierzyć dobro

Marka w ramach 1% inwestuje w odpowiedzialny produkt - nowoczesne ekologiczne opakowania, certyfikowane składniki; w prężnie rozwijającą się sieć stacji refill; w akcje charytatywne i społeczne, wsparcie finansowe oraz rzeczowe na rzecz fundacji; w promocję i komunikację wartości.

Paweł Kosowicz, współwłaściciel marki

„Ten 1% procent jest dla nas ważny. Zawierają się w nim nasze działania związane z wprowadzaniem ekologicznych rozwiązań wokół produktów, ale też kwoty i pomoc rzeczowa przeznaczana na działania społeczne i charytatywne. Po raz pierwszy policzyliśmy, ile przeznaczamy na inicjatywy z zakresu zrównoważonego rozwoju – w skali roku może to być nawet ponad pół miliona złotych.”

Firma YOPE deklaruje, że od powstania firmy jej działaniom przyświeca filozofia dobrego życia – dbanie o siebie, o bliskich, o dom, a przy tym o społeczność i o Planetę, na której żyjemy. Ta filozofia wyraża się nie tylko w naturalnych kosmetykach i ekologicznych środkach czystości YOPE, ale też w licznych działaniach firmy.

#YOPEforGOOD

Opakowania YOPE wykonane są między innymi z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu, ze szkła i z bio-plastiku, etykiety drukowane są na folii z trzciny cukrowej, a dzięki stacjom refill marka udostępnia klientom możliwość ponownego napełniania opakowań swoimi produktami. Ale nie tylko wokół samych produktów YOPE dzieje się dużo dobrego.

Firma aktywnie wspiera fundacje działające na rzecz środowiska czy społeczności. Wspólnie z Fundacją Łąka od 2018 roku w ramach akcji #beeYOPE wspiera dzikie pszczoły i edukuje o tym, jak ważne dla naszego ekosystemu są łąki kwietne. Z fundacją Las na Zawsze w 2022 posadzi pierwszy hektar lasu, w 2020 zakupiła specjalistyczny sprzęt dla strażaków w Dolinie Biebrzy, a w 2021 wsparła fundację Mysikrólik i jej ośrodek rehabilitacji dzikich zwierząt.

YOPE cały czas wspiera osoby z grup wykluczonych – seniorów, matki dzieci z niepełnosprawnościami i imigrantów we współpracy z fundacją Ocalenie. Szeroko w social mediach promuje idee rodzicielstwa bliskości, świadomości ciała, mówi o zdrowiu kobiet i ubóstwie menstruacyjnym. O tematach ważnych dla marki i dla jej konsumentów.

Joanna Pawełczak, w YOPE odpowiedzialna za działania CSR

„Społeczna odpowiedzialność to istotna kwestia dla konsumentów, którzy w decyzjach zakupowych zwracają uwagę nie tylko na jakość produktu, ale również na wartości i realne działania stojące za daną marką. Odbiorcy patrzą firmom na ręce i roz-liczają z konkretnych działań. Nie wystarczą już okrągłe hasła o „przyczynianiu się do zrównoważonego rozwoju”. Nabierają znaczenia stojące za deklaracjami liczby, które są elementem transparentności marki i budowania zaufania wśród konsumentów.”

No dobrze, a co dalej?

Plany YOPE na 2022 rok obejmują między innymi:

  • dalszą współpracę z fundacjami i zaangażowanie w kolejne akcje społeczne i charytatywne;
  • redukcję ilości plastiku używanego w opakowaniach nawet o 30% - oznacza to zmniejszenie ilości używanego plastiku rocznie przynajmniej o 10 ton!
  • zwiększenie ilości opakowań pochodzących z recyklingu
  • rozwinięcie sieci stacji refill – w 2022 roku będzie ich aż 200 w całej Polsce.

Karolina Kuklińska-Kosowicz, prezeska YOPE

„Dlaczego to robimy? Żyjemy z mężem tak by dbać o siebie, o naszą rodzinę, społeczność i o środowisko. Tę filozofię dobrego życia przenieśliśmy do YOPE. To marka z duszą autentyczną, bardzo o nas, którą tworzą też ludzie zaangażowani w ważne dla nas sprawy. Pomagamy innym, bo możemy to robić i wspólnie działać na rzecz lepszej przyszłości. Uważam, że tak trzeba. Po prostu.”

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PREMIO ANNA KORZEŃ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.