Komunikaty PR

YOPE for GOOD

2022-02-01  |  20:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Korzeń
PREMIO ANNA KORZEŃ

Zielna
05-079 Okuniew
anna.korzen|agencjapremio.pl| |anna.korzen|agencjapremio.pl
0504069870
www.agencjapremio.pl

Znana z prospołecznych i proekologicznych działań marka kosmetyczna YOPE deklaruje, że od 2022 roku przeznaczać będzie 1% swojego obrotu na działania dla Ziemi i dla społeczności. W tym roku to ponad pół miliona złotych. Deklaracja jest częścią nowej strategii marki: #YOPEforGOOD.

Zmierzyć dobro

Marka w ramach 1% inwestuje w odpowiedzialny produkt - nowoczesne ekologiczne opakowania, certyfikowane składniki; w prężnie rozwijającą się sieć stacji refill; w akcje charytatywne i społeczne, wsparcie finansowe oraz rzeczowe na rzecz fundacji; w promocję i komunikację wartości.

Paweł Kosowicz, współwłaściciel marki

„Ten 1% procent jest dla nas ważny. Zawierają się w nim nasze działania związane z wprowadzaniem ekologicznych rozwiązań wokół produktów, ale też kwoty i pomoc rzeczowa przeznaczana na działania społeczne i charytatywne. Po raz pierwszy policzyliśmy, ile przeznaczamy na inicjatywy z zakresu zrównoważonego rozwoju – w skali roku może to być nawet ponad pół miliona złotych.”

Firma YOPE deklaruje, że od powstania firmy jej działaniom przyświeca filozofia dobrego życia – dbanie o siebie, o bliskich, o dom, a przy tym o społeczność i o Planetę, na której żyjemy. Ta filozofia wyraża się nie tylko w naturalnych kosmetykach i ekologicznych środkach czystości YOPE, ale też w licznych działaniach firmy.

#YOPEforGOOD

Opakowania YOPE wykonane są między innymi z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu, ze szkła i z bio-plastiku, etykiety drukowane są na folii z trzciny cukrowej, a dzięki stacjom refill marka udostępnia klientom możliwość ponownego napełniania opakowań swoimi produktami. Ale nie tylko wokół samych produktów YOPE dzieje się dużo dobrego.

Firma aktywnie wspiera fundacje działające na rzecz środowiska czy społeczności. Wspólnie z Fundacją Łąka od 2018 roku w ramach akcji #beeYOPE wspiera dzikie pszczoły i edukuje o tym, jak ważne dla naszego ekosystemu są łąki kwietne. Z fundacją Las na Zawsze w 2022 posadzi pierwszy hektar lasu, w 2020 zakupiła specjalistyczny sprzęt dla strażaków w Dolinie Biebrzy, a w 2021 wsparła fundację Mysikrólik i jej ośrodek rehabilitacji dzikich zwierząt.

YOPE cały czas wspiera osoby z grup wykluczonych – seniorów, matki dzieci z niepełnosprawnościami i imigrantów we współpracy z fundacją Ocalenie. Szeroko w social mediach promuje idee rodzicielstwa bliskości, świadomości ciała, mówi o zdrowiu kobiet i ubóstwie menstruacyjnym. O tematach ważnych dla marki i dla jej konsumentów.

Joanna Pawełczak, w YOPE odpowiedzialna za działania CSR

„Społeczna odpowiedzialność to istotna kwestia dla konsumentów, którzy w decyzjach zakupowych zwracają uwagę nie tylko na jakość produktu, ale również na wartości i realne działania stojące za daną marką. Odbiorcy patrzą firmom na ręce i roz-liczają z konkretnych działań. Nie wystarczą już okrągłe hasła o „przyczynianiu się do zrównoważonego rozwoju”. Nabierają znaczenia stojące za deklaracjami liczby, które są elementem transparentności marki i budowania zaufania wśród konsumentów.”

No dobrze, a co dalej?

Plany YOPE na 2022 rok obejmują między innymi:

  • dalszą współpracę z fundacjami i zaangażowanie w kolejne akcje społeczne i charytatywne;
  • redukcję ilości plastiku używanego w opakowaniach nawet o 30% - oznacza to zmniejszenie ilości używanego plastiku rocznie przynajmniej o 10 ton!
  • zwiększenie ilości opakowań pochodzących z recyklingu
  • rozwinięcie sieci stacji refill – w 2022 roku będzie ich aż 200 w całej Polsce.

Karolina Kuklińska-Kosowicz, prezeska YOPE

„Dlaczego to robimy? Żyjemy z mężem tak by dbać o siebie, o naszą rodzinę, społeczność i o środowisko. Tę filozofię dobrego życia przenieśliśmy do YOPE. To marka z duszą autentyczną, bardzo o nas, którą tworzą też ludzie zaangażowani w ważne dla nas sprawy. Pomagamy innym, bo możemy to robić i wspólnie działać na rzecz lepszej przyszłości. Uważam, że tak trzeba. Po prostu.”

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PREMIO ANNA KORZEŃ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.