Komunikaty PR

Za szklaną witryną. O zastosowaniu szkła w handlu

2022-03-21  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
Do pobrania Artykuł ( 0.13 MB )

Każdy właściciel sklepu lub lokalu gastronomicznego dba, by z jego usług korzystało jak najwięcej osób. Dużą rolę w przyciąganiu uwagi klientów odgrywa odpowiednio zaprojektowana witryna. Wymaga to wiedzy i umiejętności, ale również zastosowania właściwych materiałów. Najważniejszym z nich jest właściwie dobrane szkło.

Rola witryny w handlu

Klienci kupują oczami, a odpowiednio zaprojektowana i atrakcyjna wizualnie ekspozycja jest w stanie zachęcić ich do zakupu. Dotyczy to szczególnie witryn sklepowych, które są wizytówką każdego sklepu lub restauracji. Nie tylko zachęcają do wejścia, ale również są dla nas jasną informacją, co możemy w danym miejscu nabyć lub z jakich usług skorzystać.

Projektowaniem witryn zajmują się visual merchandiserzy – specjaliści od sprzedaży wizualnej. Dobierają oni produkty i elementy wystawy tak, by wywołać u potencjalnego klienta odpowiednie wrażenia zmysłowe, które popchną go w stronę zakupu. Visual merchandising łączy w sobie rzemieślniczą precyzję z artystycznym zacięciem – kilka witryn sklepowych zaprojektował m.in. Andy Warhol [1].

Witryna nie tylko ma zachęcać klienta do skorzystania z usług sklepu czy restauracji, ale również powinna spełniać stosowne wymogi techniczne. Do ich projektowania używa się różnorodnych materiałów, a projektanci twórczo wykorzystują zastane elementy i włączają je w swój projekt. Jest jednak jedno tworzywo, bez którego nie może się obejść żadna witryna sklepowa – tym tworzywem jest szkło.

Jakie jest najlepsze szkło do witryn?

Odpowiednio dobrane przeszklenie jest w stanie uwypuklić zalety oferowanych produktów i zainteresować nimi potencjalnych klientów. Transparentność szkła ma znaczenie nie tylko dla sklepikarzy, ale również dla restauratorów. Jeśli lokal znajduje się np. w miejscu z przepięknymi widokami, właściciel powinien zrobić wszystko, by je uwydatnić i umożliwić obserwację otoczenia z wnętrza lokalu.

Witryna nie tylko jest wizytówką danego miejsca, ale również pierwszą linią obrony przed złodziejami czy pożarem. Stosowane w niej szkło powinno odznaczać się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne, a także posiadać odpowiednio wysoką, zgodną z normami klasę ogniową. Najlepiej jest łączyć różne funkcje szkła w szybach zespolonych, co da nam zarówno niezaburzony widok, jak i wysoki stopień ochrony – mówi Magdalena Skoczyńska, Dyrektor Sprzedaży Produkcji Podstawowej Pilkington Polska.

Szkło w witrynach powinno cechować się odpowiednio dużą przepuszczalnością światła. Im więcej wpada go do wnętrza lokalu, tym lepiej doświetlone są produkty, a zatem wzrasta prawdopodobieństwo, że klient wejdzie do środka. Ważna jest także redukcja odbicia światła, żeby szkło nie działało jak lustro.

Cechy szkła do witryn

Przeszklenia witrynowe powinny odznaczać się wysoką przepuszczalnością światła, co nie tylko doświetli frontową ekspozycję, ale również może zmniejszyć opłaty za sztuczne oświetlenie. Taką cechę posiada szkło antyrefleksyjne Pilkington OptiView™ Protect OW. Ogranicza ono zewnętrzne i wewnętrzne odbicie światła do 2%, a także zatrzymuje 99% promieniowania UV. Wyróżnia się także przepuszczalnością światła wynoszącą ponad 90%. Zastosowano je np. w jednym z prestiżowych butików we Florencji [2].

Witryna jest też pierwszą linią ochrony przed włamaniem. W tym celu stosuje się szyby laminowane w odpowiedniej klasie ochronności. Jednym z dostępnych na rynku produktów antywłamaniowych jest Pilkington Optilam™, który wyróżnia się wysoką odpornością na uderzenia. Wybierając szyby laminowane z różnymi powłokami, możemy zyskać dodatkowe funkcje. Chroniąc sklep przed włamaniem przy okazji, zyskujemy izolację cieplną, ochronę przed słońcem, a jednocześnie ochronę akustyczną. Laminowane szyby skutecznie izolują przed dobiegającym z zewnątrz hałasem. Ze szkieł antywłamaniowych można także wykonywać gabloty, a dodatkowa powłoka antyrefleksyjna doskonale wyeksponuje ich zawartość.

Możliwość łączenia różnych typów szkła w szybach zespolonych sprawia, że można je dostosować do indywidualnych wymagań każdego odbiorcy. Pewnym jest jednak, że szkło witrynowe powinno cechować się wysoką przepuszczalnością światła i niewielkim odbiciem, a także bardzo dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Ciekawie zaprojektowana i profesjonalnie wykonana witryna będzie wizytówką każdego sklepu.

KONIEC

 

O firmie:

NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz innych sektorów. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia (OE) i części zamienne (AGR). Nowe Technologie to sektor obejmujący zróżnicowane i złożone procesy biznesowe i produkcyjne takie jak soczewki, światłowody do drukarek i skanerów, specjalistyczne włókno szklane służące do produkcji kordów stosowanych w paskach rozrządu oraz płatki szklane.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.

 

Kontakt dla dziennikarzy:

Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP

tel.: +48 22 548 75 03

e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com

 


[1] http://www.gagosian.com/artists/andy-warhol/

[2] http://projects.pilkington.com/poland/show/7346/High-fashion-boutique-Florencja-W%C5%82ochy.aspx

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Multirabaty dostępne na stronie amica.pl Biuro prasowe
2024-05-10 | 12:00

Multirabaty dostępne na stronie amica.pl

Promocji jest wiele, ale wśród nich bywają i takie z których nie sposób nie skorzystać. Jedną z nich jest ta, którą teraz jest dostępna w sklepie Amica na stronie
Handel Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki
2024-05-09 | 10:06

Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki

W pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja jest bardziej
Handel Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI
2024-05-08 | 11:00

Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI

Konsumenci w Polsce wybierając formę dostawy zakupów online najczęściej decydują się na automaty paczkowe, z czego aż 93% korzysta z urządzeń Paczkomat® InPost. Co więcej - ta

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.