Komunikaty PR

Za szklaną witryną. O zastosowaniu szkła w handlu

2022-03-21  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
Do pobrania Artykuł ( 0.13 MB )

Każdy właściciel sklepu lub lokalu gastronomicznego dba, by z jego usług korzystało jak najwięcej osób. Dużą rolę w przyciąganiu uwagi klientów odgrywa odpowiednio zaprojektowana witryna. Wymaga to wiedzy i umiejętności, ale również zastosowania właściwych materiałów. Najważniejszym z nich jest właściwie dobrane szkło.

Rola witryny w handlu

Klienci kupują oczami, a odpowiednio zaprojektowana i atrakcyjna wizualnie ekspozycja jest w stanie zachęcić ich do zakupu. Dotyczy to szczególnie witryn sklepowych, które są wizytówką każdego sklepu lub restauracji. Nie tylko zachęcają do wejścia, ale również są dla nas jasną informacją, co możemy w danym miejscu nabyć lub z jakich usług skorzystać.

Projektowaniem witryn zajmują się visual merchandiserzy – specjaliści od sprzedaży wizualnej. Dobierają oni produkty i elementy wystawy tak, by wywołać u potencjalnego klienta odpowiednie wrażenia zmysłowe, które popchną go w stronę zakupu. Visual merchandising łączy w sobie rzemieślniczą precyzję z artystycznym zacięciem – kilka witryn sklepowych zaprojektował m.in. Andy Warhol [1].

Witryna nie tylko ma zachęcać klienta do skorzystania z usług sklepu czy restauracji, ale również powinna spełniać stosowne wymogi techniczne. Do ich projektowania używa się różnorodnych materiałów, a projektanci twórczo wykorzystują zastane elementy i włączają je w swój projekt. Jest jednak jedno tworzywo, bez którego nie może się obejść żadna witryna sklepowa – tym tworzywem jest szkło.

Jakie jest najlepsze szkło do witryn?

Odpowiednio dobrane przeszklenie jest w stanie uwypuklić zalety oferowanych produktów i zainteresować nimi potencjalnych klientów. Transparentność szkła ma znaczenie nie tylko dla sklepikarzy, ale również dla restauratorów. Jeśli lokal znajduje się np. w miejscu z przepięknymi widokami, właściciel powinien zrobić wszystko, by je uwydatnić i umożliwić obserwację otoczenia z wnętrza lokalu.

Witryna nie tylko jest wizytówką danego miejsca, ale również pierwszą linią obrony przed złodziejami czy pożarem. Stosowane w niej szkło powinno odznaczać się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne, a także posiadać odpowiednio wysoką, zgodną z normami klasę ogniową. Najlepiej jest łączyć różne funkcje szkła w szybach zespolonych, co da nam zarówno niezaburzony widok, jak i wysoki stopień ochrony – mówi Magdalena Skoczyńska, Dyrektor Sprzedaży Produkcji Podstawowej Pilkington Polska.

Szkło w witrynach powinno cechować się odpowiednio dużą przepuszczalnością światła. Im więcej wpada go do wnętrza lokalu, tym lepiej doświetlone są produkty, a zatem wzrasta prawdopodobieństwo, że klient wejdzie do środka. Ważna jest także redukcja odbicia światła, żeby szkło nie działało jak lustro.

Cechy szkła do witryn

Przeszklenia witrynowe powinny odznaczać się wysoką przepuszczalnością światła, co nie tylko doświetli frontową ekspozycję, ale również może zmniejszyć opłaty za sztuczne oświetlenie. Taką cechę posiada szkło antyrefleksyjne Pilkington OptiView™ Protect OW. Ogranicza ono zewnętrzne i wewnętrzne odbicie światła do 2%, a także zatrzymuje 99% promieniowania UV. Wyróżnia się także przepuszczalnością światła wynoszącą ponad 90%. Zastosowano je np. w jednym z prestiżowych butików we Florencji [2].

Witryna jest też pierwszą linią ochrony przed włamaniem. W tym celu stosuje się szyby laminowane w odpowiedniej klasie ochronności. Jednym z dostępnych na rynku produktów antywłamaniowych jest Pilkington Optilam™, który wyróżnia się wysoką odpornością na uderzenia. Wybierając szyby laminowane z różnymi powłokami, możemy zyskać dodatkowe funkcje. Chroniąc sklep przed włamaniem przy okazji, zyskujemy izolację cieplną, ochronę przed słońcem, a jednocześnie ochronę akustyczną. Laminowane szyby skutecznie izolują przed dobiegającym z zewnątrz hałasem. Ze szkieł antywłamaniowych można także wykonywać gabloty, a dodatkowa powłoka antyrefleksyjna doskonale wyeksponuje ich zawartość.

Możliwość łączenia różnych typów szkła w szybach zespolonych sprawia, że można je dostosować do indywidualnych wymagań każdego odbiorcy. Pewnym jest jednak, że szkło witrynowe powinno cechować się wysoką przepuszczalnością światła i niewielkim odbiciem, a także bardzo dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Ciekawie zaprojektowana i profesjonalnie wykonana witryna będzie wizytówką każdego sklepu.

KONIEC

 

O firmie:

NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz innych sektorów. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia (OE) i części zamienne (AGR). Nowe Technologie to sektor obejmujący zróżnicowane i złożone procesy biznesowe i produkcyjne takie jak soczewki, światłowody do drukarek i skanerów, specjalistyczne włókno szklane służące do produkcji kordów stosowanych w paskach rozrządu oraz płatki szklane.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.

 

Kontakt dla dziennikarzy:

Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP

tel.: +48 22 548 75 03

e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com

 


[1] http://www.gagosian.com/artists/andy-warhol/

[2] http://projects.pilkington.com/poland/show/7346/High-fashion-boutique-Florencja-W%C5%82ochy.aspx

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Pilkington IGP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN Biuro prasowe
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.
Handel Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych
2024-07-04 | 12:15

Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych

Salesforce wprowadził nowe, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Consumer Goods Cloud. Sprawia one, że każdy krok procesu wprowadzania produktów na rynek - od planowania, aż do
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.