Żabka i Citi Handlowy razem na rzecz ESG
Żabka i Citi Handlowy podpisały pierwszą wspólną umowę finansową uwzględniającą realizację celów z obszaru odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Umowa odwołuje się do wybranych celów Żabki, wynikających z przyjętej Strategii Odpowiedzialności (ESG): redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz zwiększenia wartości sprzedaży produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia. Jeśli określone wskaźniki nie zostaną osiągnięte w uzgodnionym czasie, spółka przekaże dodatkowe środki finansowe na uzgodnione przez strony działania wspierające realizację wskazanych Celów Zrównoważonego Rozwoju.
W ramach umowy Żabka może wystawiać w Citi Handlowy gwarancje bankowe do kwoty 100 milionów złotych. Jednocześnie bank i spółka zawarły w umowie wskaźniki zrównoważonego rozwoju (KPIs), do realizacji których Żabka będzie dążyć. Określone w umowie cele to całkowita redukcja emisji gazów cieplarnianych o jedną czwartą w zakresie 1 i 2 oraz zmniejszenie intensywności emisji gazów cieplarnianych w sklepach o 70 procent do 2026 roku (w odniesieniu do wskaźników z 2020 roku). Żabka ma również podwoić sprzedaż produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia do 2025 roku. Jeśli spółka nie spełni dwóch lub więcej wskaźników, przekaże dodatkowe, określone w umowie, finansowanie na działania wspierające realizację wskazanych Celów Zrównoważonego Rozwoju. Byłaby to swoista rekompensata za niespełnienie czy też odroczenie w czasie realizacji celów określonych w strategii zrównoważonego rozwoju przez Żabkę.
– W Żabce realizujemy kompleksową Strategię Odpowiedzialności, która jest w pełni zintegrowana ze strategią biznesową. Jest ona realizacją naszej misji i wynika z naszych wartości. Chcemy odpowiedzialnie planować rozwój całej naszej organizacji i ułatwiać zrównoważone wybory milionom klientów. Mamy przy tym świadomość, że nowoczesny biznes musi być wiarygodny i transparentny w swoim działaniu, a odpowiedzialność i zaufanie to obecnie najcenniejsze aktywa. Dlatego poważnie podchodzimy do realizacji celów zdefiniowanych w naszej Strategii, a instrumenty finansowe oparte właśnie o cele ESG stanowią dla nas dodatkową motywację, by dążyć do wypełniania naszych zobowiązań. Jesteśmy otwarci i chcemy dalej szukać innowacyjnych rozwiązań finansowych, które pomogą nam sprostać oczekiwaniom interesariuszy i utrzymać naszą wysoką pozycję rynkową – mówi Marta Wrochna-Łastowska, Członkini Zarządu ds. Finansowych w firmie Żabka Polska.
Strategia Odpowiedzialności Grupy Żabka opiera się na czterech filarach, którymi są: zrównoważony styl życia, pozytywny wpływ na otoczenie, odpowiedzialna organizacja i zielona planeta. Działania w obszarze zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu firma rozwija w sposób strategiczny, integrując czynniki środowiskowe, społeczne i z obszaru ładu korporacyjnego (z ang. ESG) ze strategią biznesową. Jednym z jej ambitnych celów jest m.in. osiągnięcie do 2025 roku neutralności klimatycznej w ramach operacji własnych. Żabka jest pierwszą firmą w Polsce i pierwszą siecią modern convenience w regionie Europy Środkowej, której cele dekarbonizacji zostały naukowo zweryfikowane i zatwierdzone przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets (SBTi). Więcej informacji o Strategii Odpowiedzialności Grupy Żabka oraz osiąganych rezultatach można przeczytać na stronie korporacyjnej, gdzie znajduje się odnośnik do Raportu ESG oraz Raportu Klimatycznego: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/.
– Przyjęta w tym roku strategia Citi Handlowy integruje cele zrównoważonego rozwoju z naszymi celami biznesowymi. Wspieramy naszych klientów w transformacji ich modeli biznesowych w kierunku zrównoważonego rozwoju, a kwestie środowiskowe, społeczne oraz ładu korporacyjnego uwzględniamy w procesach decyzyjnych banku. Mamy również własne cele odnośnie redukcji śladu węglowego, chcielibyśmy do 2023 roku zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o co najmniej 50% i zużywanej energii o 40% w stosunku do 2019. Cieszę się, że razem z Żabką realizujemy strategię społecznej odpowiedzialności. To kolejny krok w naszej wieloletniej współpracy, który wynika z zaangażowania obu firm w troskę o środowisko i potrzeby społeczne, i uwzględniania celów ESG jako nieodzownego elementu naszej działalności – mówi Maciej Kropidłowski, wiceprezes Zarządu Citi Handlowy.
W perspektywie 3-letniej strategii Citi Handlowy zobowiązał się m.in. do udzielenia swoim klientom kwoty 1 miliarda złotych „zielonego finansowania”. Rozwiązania banku w tym zakresie obejmują m.in. doradztwo, finansowanie, zarządzanie ryzykiem i FX, finansowanie dostawców i zielone depozyty. W oparciu o globalne know-how bank dzieli się wiedzą o kluczowych trendach ESG i ich wpływie na modele biznesowe, m.in. organizuje seminaria dla klientów.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.