Żabka i Citi Handlowy razem na rzecz ESG
Żabka i Citi Handlowy podpisały pierwszą wspólną umowę finansową uwzględniającą realizację celów z obszaru odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Umowa odwołuje się do wybranych celów Żabki, wynikających z przyjętej Strategii Odpowiedzialności (ESG): redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz zwiększenia wartości sprzedaży produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia. Jeśli określone wskaźniki nie zostaną osiągnięte w uzgodnionym czasie, spółka przekaże dodatkowe środki finansowe na uzgodnione przez strony działania wspierające realizację wskazanych Celów Zrównoważonego Rozwoju.
W ramach umowy Żabka może wystawiać w Citi Handlowy gwarancje bankowe do kwoty 100 milionów złotych. Jednocześnie bank i spółka zawarły w umowie wskaźniki zrównoważonego rozwoju (KPIs), do realizacji których Żabka będzie dążyć. Określone w umowie cele to całkowita redukcja emisji gazów cieplarnianych o jedną czwartą w zakresie 1 i 2 oraz zmniejszenie intensywności emisji gazów cieplarnianych w sklepach o 70 procent do 2026 roku (w odniesieniu do wskaźników z 2020 roku). Żabka ma również podwoić sprzedaż produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia do 2025 roku. Jeśli spółka nie spełni dwóch lub więcej wskaźników, przekaże dodatkowe, określone w umowie, finansowanie na działania wspierające realizację wskazanych Celów Zrównoważonego Rozwoju. Byłaby to swoista rekompensata za niespełnienie czy też odroczenie w czasie realizacji celów określonych w strategii zrównoważonego rozwoju przez Żabkę.
– W Żabce realizujemy kompleksową Strategię Odpowiedzialności, która jest w pełni zintegrowana ze strategią biznesową. Jest ona realizacją naszej misji i wynika z naszych wartości. Chcemy odpowiedzialnie planować rozwój całej naszej organizacji i ułatwiać zrównoważone wybory milionom klientów. Mamy przy tym świadomość, że nowoczesny biznes musi być wiarygodny i transparentny w swoim działaniu, a odpowiedzialność i zaufanie to obecnie najcenniejsze aktywa. Dlatego poważnie podchodzimy do realizacji celów zdefiniowanych w naszej Strategii, a instrumenty finansowe oparte właśnie o cele ESG stanowią dla nas dodatkową motywację, by dążyć do wypełniania naszych zobowiązań. Jesteśmy otwarci i chcemy dalej szukać innowacyjnych rozwiązań finansowych, które pomogą nam sprostać oczekiwaniom interesariuszy i utrzymać naszą wysoką pozycję rynkową – mówi Marta Wrochna-Łastowska, Członkini Zarządu ds. Finansowych w firmie Żabka Polska.
Strategia Odpowiedzialności Grupy Żabka opiera się na czterech filarach, którymi są: zrównoważony styl życia, pozytywny wpływ na otoczenie, odpowiedzialna organizacja i zielona planeta. Działania w obszarze zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu firma rozwija w sposób strategiczny, integrując czynniki środowiskowe, społeczne i z obszaru ładu korporacyjnego (z ang. ESG) ze strategią biznesową. Jednym z jej ambitnych celów jest m.in. osiągnięcie do 2025 roku neutralności klimatycznej w ramach operacji własnych. Żabka jest pierwszą firmą w Polsce i pierwszą siecią modern convenience w regionie Europy Środkowej, której cele dekarbonizacji zostały naukowo zweryfikowane i zatwierdzone przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets (SBTi). Więcej informacji o Strategii Odpowiedzialności Grupy Żabka oraz osiąganych rezultatach można przeczytać na stronie korporacyjnej, gdzie znajduje się odnośnik do Raportu ESG oraz Raportu Klimatycznego: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/.
– Przyjęta w tym roku strategia Citi Handlowy integruje cele zrównoważonego rozwoju z naszymi celami biznesowymi. Wspieramy naszych klientów w transformacji ich modeli biznesowych w kierunku zrównoważonego rozwoju, a kwestie środowiskowe, społeczne oraz ładu korporacyjnego uwzględniamy w procesach decyzyjnych banku. Mamy również własne cele odnośnie redukcji śladu węglowego, chcielibyśmy do 2023 roku zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o co najmniej 50% i zużywanej energii o 40% w stosunku do 2019. Cieszę się, że razem z Żabką realizujemy strategię społecznej odpowiedzialności. To kolejny krok w naszej wieloletniej współpracy, który wynika z zaangażowania obu firm w troskę o środowisko i potrzeby społeczne, i uwzględniania celów ESG jako nieodzownego elementu naszej działalności – mówi Maciej Kropidłowski, wiceprezes Zarządu Citi Handlowy.
W perspektywie 3-letniej strategii Citi Handlowy zobowiązał się m.in. do udzielenia swoim klientom kwoty 1 miliarda złotych „zielonego finansowania”. Rozwiązania banku w tym zakresie obejmują m.in. doradztwo, finansowanie, zarządzanie ryzykiem i FX, finansowanie dostawców i zielone depozyty. W oparciu o globalne know-how bank dzieli się wiedzą o kluczowych trendach ESG i ich wpływie na modele biznesowe, m.in. organizuje seminaria dla klientów.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.