Komunikaty PR

Żabka i Żywiec Zdrój wspólnie na rzecz środowiska

2020-12-08  |  15:00
Biuro prasowe

Zmiana sposobu wykorzystywania tworzyw sztucznych i zamknięcie ich obiegu tak, aby krążyły w gospodarce i możliwe było ograniczenie produkcji nowych, jest jednym z największych wyzwań ekologicznych współczesnego świata. Aby stawić mu czoła, Żabka Polska i Żywiec Zdrój podjęły strategiczne partnerstwo i podpisały list intencyjny, w którym deklarują wspólne działania na rzecz zamknięcia obiegu tworzyw sztucznych. Firmy rozpoczynają test przy użyciu EKOmatów – stworzonych specjalnie dla nich automatów umożliwiających selektywną zbiórkę opakowań po napojach z plastiku i metalu. Pierwsze urządzenia staną jeszcze w tym roku przy wybranych sklepach Żabka w Poznaniu i Warszawie. Zebrany surowiec posłuży do stworzenia nowych butelek.

EKOmaty to innowacyjne rozwiązanie, które w obszarze ekologii wdraża sieć Żabka razem z firmą Żywiec Zdrój. Do końca I kwartału 2021 r. będzie ich łącznie 15. Klienci, którzy oddadzą plastikowe i metalowe opakowania po napojach do EKOmatów umieszczonych przy sklepach Żabka, mogą liczyć na dodatkowe punkty lojalnościowe w aplikacji żappka. Za każde wrzucone opakowanie otrzymają 10 żappsów.

– Żabka kontynuuje działania w zakresie odpowiedzialności społecznej, podejmując kolejne kroki, mające na celu ochronę środowiska naturalnego i zwiększanie świadomości klientów w tym zakresie. Od początku roku systematycznie wprowadzamy na opakowaniach produktów marki własnej oznaczenia informujące, jak właściwie segregować zużyte opakowania. Dodatkowo 100% opakowań wody i napojów marek własnych w Żabce stworzonych jest z przyjaznego środowisku materiału rPET. W naszych sklepach na warszawskiej Pradze, wspólnie z klientami i franczyzobiorcami, testujemy działanie gospodarki o obiegu zamkniętym dla marki własnej wody OD NOWA. Teraz łączymy siły z naszym partnerem Żywiec Zdrój, by jeszcze skuteczniej promować recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. Zachęcamy naszych klientów do oddawania pustych butelek i puszek oraz wspólnego odkrywania, jak wielkie znaczenie mają małe kroki podejmowane przez nas na co dzień – mówi Tomasz Suchański Prezes Zarządu Żabka Polska.

– Opakowania po napojach, które odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu wysokiej jakości produktów i ich bezpieczeństwa, nie powinny nigdy trafiać do środowiska naturalnego. Dlatego w tym roku zbierzemy i przetworzymy taką samą ilość plastiku, jaką wprowadzamy na rynek. Jest to cenny surowiec, który w Żywiec Zdrój wykorzystujemy do produkcji kolejnych opakowań, domykając ich obieg. W naszej ofercie można znaleźć już trzy butelki w 100% wykonane z tworzywa pochodzącego z recyklingu, jak również alternatywne opakowania: szklane butelki i puszki. Cieszymy się, że naszymi działaniami inspirujemy innych uczestników rynku do podejmowania odważnych i innowacyjnych kroków na rzecz ochrony środowiska. Takie rozwiązania, jak powstałe we współpracy z siecią Żabka EKOmaty, pozwalają na efektywniejszy recykling butelek PET, jak również na budowanie dobrych, prośrodowiskowych nawyków – mówi Frédéric Guichard, Prezes Żywiec Zdrój.

Współpraca Żabki i Żywiec Zdrój ma na celu budowanie świadomości ekologicznej wśród klientów w oparciu o gospodarkę o obiegu zamkniętym, która umożliwia tworzenie nowych opakowań z tych już istniejących i domykanie w ten sposób obiegu opakowań po napojach. Jest to niezwykle ważne, gdyż dzięki prawidłowej segregacji można otrzymać dobry surowiec, który posłuży do stworzenia nowych opakowań. Dzięki temu nie tylko ograniczamy produkcję plastiku, ale także zmniejszamy emisję CO₂ do środowiska. Inicjatywa wpisuje się w szereg dotychczasowych działań Żabki i Żywiec Zdrój w zakresie ochrony środowiska i odpowiedzialności społecznej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu Biuro prasowe
2024-07-23 | 13:10

Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25 lipca,
Handel BRAK ZDJĘCIA
2024-07-17 | 11:00

Kradzieże. Nowy sposób na nieuczciwych klientów

Niemal każdy przedsiębiorca działający w branży handlu detalicznego boryka się z problemem kradzieży. Dotyczy to praktycznie każdej branży - od niewielkich sklepów osiedlowych, poprzez dyskonty spożywcze, sklepy
Handel Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl
2024-07-16 | 14:40

Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl

Co nas zachęca do zakupów online? Nie tylko niższe ceny – wynika z badania Amazon.pl Ponad 64 proc. badanych za największe zalety zakupów przez internet

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.