Komunikaty PR

Żabka liczy już 8500 sklepów

2022-08-03  |  10:15
Biuro prasowe

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów. W pierwszym półroczu 2022 roku sieć otworzyła 577 placówek, w istotny sposób przyczyniając się do rozwoju mikro- i małej przedsiębiorczości. Działa według jasnych zasad, oferując w ramach franczyzy szansę na odniesienie biznesowego sukcesu tysiącom indywidualnych przedsiębiorców – aktualnie z Żabką współpracuje ponad 7 200 franczyzobiorców. Sieć stara się upraszczać ich pracę, rozwijając narzędzia cyfrowe oraz optymalizując procesy związane z prowadzeniem sklepu.

- Kontynuujemy nasz rozwój – nie tylko otwieramy kolejne placówki, ale też inwestujemy w nowe formaty sklepów, doskonalimy ofertę franczyzową oraz innowacyjne rozwiązania. Nasza sieć liczy już ponad 8500 sklepów, a nowe placówki uruchamiamy w miejscach, które pozwalają nam być jak najbliżej klientów. W portfolio mamy różne typy sklepów: w biurowcach, punktach tranzytowych, lokalizacjach trafficowych czy na stacji benzynowej. Jednocześnie realizujemy szereg projektów, wpisujących się w naszą Strategię Odpowiedzialności, której jednym z głównych obszarów jest podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z nami – mówi Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.

Żabka otwiera swoje placówki nie tylko w aglomeracjach i dużych miastach, ale też w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. W wielu z nich wcześniej nie było Żabki – tak, jak w Boguchwałowicach (woj. śląskie), gdzie zlokalizowany jest 8500. sklep. Boguchwałowice to wieś nad Zalewem Przeczycko-Siewierskim, oddalona ok. 35 km od Katowic. Mieszkają tu 752 osoby, co oznacza, że aktualnie jest to najmniejsza miejscowość, w której uruchomiono sklep sieci Żabka. Franczyzobiorca Mateusz Karcz jest zadowolony z takiej lokalizacji punktu.

- Sklep prowadzony w najmniejszej jak dotąd miejscowości w Polsce to dla mnie ogromne wyzwanie, ale jeszcze większa szansa. Pochodzę z małej miejscowości i doceniam wielki potencjał tego typu miejsc, zwłaszcza w kontekście prowadzenia sklepu. Niewielka miejscowość to zaufani i stali klienci, którzy budują lokalną społeczność. Z drugiej strony mój sklep położony jest przy dość ruchliwej trasie, drodze przelotowej pomiędzy ważnymi miastami województwa, w bliskiej odległości od popularnego zalewu. W tym upatruję dużą szansę na powodzenie mojej Żabki i liczne odwiedziny klientów i turystów – przyznaje Mateusz Karcz.

Nowe formaty sklepów

W portfolio Żabki są różne formaty sklepów. W pierwszej połowie tego roku Żabka zadebiutowała z automatem vendingowym w jednym z prywatnych szpitali w Warszawie, a także zaprezentowała zupełnie nowy koncept – wyspę handlową dla galerii handlowych. Jak co roku, sieć otworzyła także sklepy sezonowe – w czasie wakacji działa 90 placówek w miejscowościach turystycznych. W Polskę ruszyły również mobilne Żabki, które pojawią się m.in. na koncertach Męskiego Grania w 8 miastach Polski.

Uzupełnieniem oferty sieci są bezobsługowe sklepy autonomiczne – aktualnie działa już 50 Żabek Nano, czyli innowacyjnych placówek wspieranych przez sztuczną inteligencję, co czyni Grupę Żabka największą w Europie siecią sklepów autonomicznych.

Żabka usprawnia pracę franczyzobiorców

Jednocześnie sieć dokonała wielu inwestycji w rozwiązania technologiczne, mające usprawnić pracę franczyzobiorców. W Smart Żabce działającej przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu testuje np.: czujniki zalania, automatyczny pomiar temperatury w sklepie, pomiar zużycia energii czy komunikację na słuchawki. Rozwiązania te uwalniają czas franczyzobiorców, pozwalają skupić się na obsłudze klienta, a przy tym są przyjazne planecie. Po przeanalizowaniu wyników, Żabka planuje wybrać najbardziej efektywne rozwiązania i zaadaptować je w większej liczbie placówek.

W pierwszej połowie tego roku, we wszystkich Żabkach, zostały także zainstalowane dualne kasy samoobsługowe – co czyni Żabkę jedną z największych sieci z liczbą kas samoobsługowych w Europie. Dzięki dostępności tego typu nowoczesnych kas, personel sklepu może skupić się np. na podnoszeniu jakości obsługi klientów lub pozostałych obowiązkach, a klienci mogą być obsłużeni szybciej.

Sieć logistyczna w rozbudowie

Żabka cały czas rozwija również sieć logistyczną – k. Radzymina pod Warszawą buduje jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie magazynów w tej części Europy. Dzięki zastosowaniu odnawialnych zeroemisyjnych źródeł energii, tj. paneli fotowoltaicznych na dachu i jednostek trigeneracji, magazyn będzie w 100% samowystarczalny w zakresie zapotrzebowania na energię elektryczną.

W czerwcu br. Żabka weszła w kolejny etap działań zmierzających do uruchomienia obiektu – rozpoczęła rekrutację pracowników. Dzięki tej inwestycji pracę w regionie znajdzie ponad 600 osób – zatrudnionych bezpośrednio przez Żabkę lub we współpracujących z nią firmach.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.