Żabka opublikowała swój pierwszy raport ESG
Idea stawiająca człowieka i jego potrzeby w centrum uwagi od ponad 20 lat przyświeca budowaniu strategii Żabki. Znajduje odzwierciedlenie w misji, wizji i wartościach organizacji, a także w strukturze przygotowanego przez firmę raportu społecznej odpowiedzialności za rok 2019. Raport „Blisko i odpowiedzialnie” to ważna dla firmy publikacja – pierwsza, która kompleksowo podsumowuje jej działania w obszarze CSR w ujęciu rocznym, zgodnie z międzynarodowym standardem GRI. Raportując dane ESG, czyli środowiskowe, społeczne i dotyczące ładu korporacyjnego, Żabka wyznacza standardy na rynku. Spółka nie jest bowiem zobowiązana do raportowania ESG, a upublicznienie tych danych jest realizacją jednej z jej głównych wartości, jaką jest otwartość i związana z nią transparentność.
Żabka Polska od lat realizuje ambitną wizję rozwoju, która zakłada transformację w trzech wymiarach jednocześnie: zmianę formatu sklepów, przejawiającą się m.in. w ich gruntownych remodelingach; transformację cyfrową, której efektem są m.in. aplikacja dla klientów i nowoczesne narzędzia mobilne wspierające pracę franczyzobiorców; oraz transformację odpowiedzialności. Ta ostatnia jest niezwykle ważna dla firmy, która rozwija się odpowiedzialnie, z poszanowaniem człowieka – pracowników, partnerów handlowych, franczyzobiorców, klientów – oraz w pełni respektując przepisy prawa i zasady etyczne. Spółka aktywnie inicjuje także działania zmierzające do ograniczenia swojego wpływu na środowisko naturalne.
– Żabka Polska jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych typu convenience w Europie. Nasz rozwój wspierają nowoczesne narzędzia pracy, innowacyjne rozwiązania oraz efektywna komunikacja. Decyzje biznesowe pomaga nam podejmować sztuczna inteligencja. Jednak my nowoczesność rozumiemy znacznie szerzej. Realizację strategicznych priorytetów łączymy ze społeczną odpowiedzialnością. W centrum naszej uwagi stawiamy przede wszystkim człowieka i jego potrzeby, nie zapominając jednak o wspólnej odpowiedzialności za środowisko naturalne i nasze najbliższe otoczenie. Satysfakcja całego zespołu, zadowolenie każdego klienta, troska o lokalne społeczności i ekologię są filarami działań Żabki w obszarze CSR – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.
Firma w 2019 roku rozpoczęła dyskusję z pracownikami i współpracownikami na temat redefinicji zestawu najistotniejszych dla niej wartości. Dzięki temu już rok po zdefiniowaniu kodeksu postępowania, ponad 90 proc. pracowników poprawnie identyfikowało wartości Żabki, a 75 proc. utożsamiało się z nimi.
– Rok 2019 był dla Żabki wyjątkowy nie tylko z uwagi na świetne wyniki. W tym roku po raz pierwszy rozpoczęliśmy otwarty dialog z całym zespołem na temat wartości, jakimi Żabka chce się kierować w swojej codziennej działalności biznesowej. Otwartość, wiarygodność, odpowiedzialność i ambicja na stałe wpisały się do kodeksu naszego postępowania. Podobne rozumienie filozofii organizacji stało się kluczem do jej sukcesu. Jesteśmy świadomi, że tylko otwarty na innowacje, wyzwania i drugiego człowieka, ambitny zespół jest w stanie w takim tempie rozwijać naszą sieć – dodaje Tomasz Suchański.
Raport „Blisko i odpowiedzialnie” to kompendium wiedzy o działaniach podejmowanych przez Żabka Polska w obszarze CSR w 2019 roku. Został przygotowany wg uznanego na świecie standardu raportowania GRI. Publikację otwiera przesłanie Prezesa firmy. Informacje, które można znaleźć na ponad 90 stronach raportu, podzielone zostały na cztery rozdziały i dotyczą: samej firmy – jej wizji i misji, klientów, franczyzobiorców i pracowników. Każdy z tych rozdziałów opatrzony jest osobistym komentarzem Członka Zarządu spółki, odpowiedzialnego za dany obszar biznesu. Osobny, piąty rozdział, poświęcono samemu raportowi. Dane w raporcie przedstawione są w czytelny sposób – za pomocą infografik wyróżniono kluczowe fakty i liczby.
Odpowiedzialność firmy Żabka Polska za lokalne społeczności, a także za franczyzobiorców, pracowników i współpracowników zobowiązuje. W tym roku wszystkie firmy stanęły w obliczu niespodziewanego kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa Sars-Cov-2. Żabka błyskawicznie zareagowała na nowe okoliczności. Przez wiele tygodni epidemii w Polsce firma zrobiła wiele, by swoim kluczowym interesariuszom – klientom oraz franczyzobiorcom i pracownikom – ułatwić codzienne funkcjonowanie i dać poczucie bezpieczeństwa. Działania, jakie spółka przedsięwzięła w obliczu pandemii zostały opisane w osobnej publikacji.
Raport ESG Żabki za 2019 oraz publikacja dot. działań podjętych przez firmę w związku z pandemią Covid-19 dostępne są na stronie internetowej: https://www.zabka.pl/nasza-odpowiedzialnosc

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.