Komunikaty PR

Żabka organizuje zbiórkę na rzecz PAH i PCK

2022-03-03  |  15:55
Biuro prasowe

Od dziś, w ponad 8000 sklepach Żabka, każdy ma możliwość wsparcia finansowego działań Polskiej Akcji Humanitarnej oraz Polskiego Czerwonego Krzyża za pomocą płatności kartą lub zbliżeniowo – przy pomocy zegarka czy telefonu. Zebrane w ten sposób datki zostaną podzielone po równo pomiędzy obie organizacje charytatywne i wesprą ich działania humanitarne w obliczu wojny w Ukrainie. Aby wpłacić darowiznę należy przyjść do sklepu, przy kasie zadeklarować kwotę na rzecz organizacji i dokonać płatności elektronicznie, bez konieczności robienia zakupów.

Wielu obywateli Ukrainy to nasi pracownicy, franczyzobiorcy lub ich współpracownicy, dlatego niezwłocznie zadeklarowaliśmy gotowość do udzielenia niezbędnej pomocy, zapewniliśmy transport ich rodzin oraz pokrywamy koszty wynajmu mieszkań. Realizujemy również pomoc na granicy. Do tej pory przekazaliśmy wsparcie finansowe oraz ponad 200 ton żywności i środków higienicznych o wartości ok. 1,5 mln złotych. Jednocześnie docierają do nas głosy organizacji humanitarnych, by pomagać odpowiedzialnie i reagować na konkretne potrzeby. Dlatego zaoferowaliśmy udostępnienie naszych placówek i wprowadzamy we wszystkich ponad 8000 sklepach naszej sieci możliwość przekazania za pośrednictwem karty płatniczej lub telefonu dowolnie wskazanej kwoty na rzecz organizacji humanitarnych PAH i PCK prowadzących działania pomocowe – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka Polska.

Od 3 marca br. klienci przy okazji wizyty w sklepach sieci Żabka, mają możliwość bezpiecznego przekazania datków za pośrednictwem płatności bezgotówkowych. Można wskazać dowolnie wybraną przez siebie kwotę (kwota minimalna nie została określona), nie ma konieczności robienia zakupów w sklepach sieci. Zebrane w ten sposób środki zostaną przekazane Polskiej Akcji Humanitarnej oraz Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi.

Społeczności w Ukrainie odczuwają ciężar trwającego od prawie 8 lat konfliktu. Wydarzenia ostatnich dni wywołały strach w codziennym życiu ludzi, którzy zmuszeni są opuścić swoje domy. Bez pilnych działań można spodziewać się konsekwencji humanitarnych na dużą skalę. Dlatego Polski Czerwony Krzyż wspiera zarówno uchodźców przybywających do Polski, udzielając im pomocy humanitarnej i medycznej, jak i Ukraiński Czerwony Krzyż, który pomaga w Ukrainie. Wsparcie finansowe naszych partnerów i darczyńców pozwala nam na podejmowanie natychmiastowych działań – powiedział Jerzy Bisek, prezes Polskiego Czerwonego Krzyża.

Jako Polska Akcja Humanitarna działamy w Ukrainie od początku konfliktu w 2014, więc doskonale zdajemy sobie sprawę z sytuacji obywateli i obywatelek Ukrainy. Jednak w ciągu kilku ostatnich dni, sytuacja dramatycznie się zmieniła i jedynie dzięki ogromnej odpowiedzi polskiego społeczeństwa, jesteśmy w stanie działać. Zapewniamy paczki żywnościowe oraz z materiałami higienicznymi i pierwszej potrzeby, wsparcie psychologiczne i wiele więcej. Dzięki partnerom takim jak Żabka, będziemy w stanie działać długofalowo i efektywnie pomagać wszystkim osobom potrzebującym - mówi Inez Jaworska z Polskiej Akcji Humanitarnej.

Żabka solidaryzuje się ze społecznością ukraińską. Sieć m.in. przekazała już ponad 200 ton żywności oraz niezbędnych artykułów higienicznych na granicę, we współpracy z partnerami: Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim, Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą, Polskim Czerwonym Krzyżem i Polskim Związkiem Ukraińców. Pomoc dotarła m.in. do takich miejsc jak: Punkt sztabu kryzysowego podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Korczowej, przejścia graniczne Hrebenne-Rawa Ruska, Dołhobyczów-Uhryniw, Zosin i Dorohusk, a także na dworce PKP w Przemyślu  i Warszawie.  W akcje pomocowe angażują się także franczyzobiorcy Żabki z Przemyśla, Hrubieszowa, Oleszyc, Ustrzyk Dolnych i Tomaszowa Lubelskiego, którzy rozdają w sklepach ciepłe napoje i przekąski. W pozostałych miastach franczyzobiorcy organizują zbiórki oraz dostarczają towar własnymi autami na granicę.

Sieć podjęła także decyzję o finansowaniu wynajmu mieszkań dla rodzin swoich pracowników, współpracowników oraz franczyzobiorców, którzy ściągają rodziny do Polski. Organizuje transport dla rodzin pracowników z granicy do miejsc pobytu w Polsce. Będzie także dofinansowywać koszty wynajmu mieszkań dla uchodźców z Ukrainy.

Na terenie centrów logistycznych sieć powołała punkty konsultacyjne, w których można uzyskać informacje na temat oferowanego przez Żabkę wsparcia. Uruchomiła też specjalną infolinię z pomocą prawną oraz psychologiczną, zaangażowała się w poszukiwania psychologów, którzy mogliby pomagać rodzinom na miejscu, na bieżąco pomaga też w transporcie rodzin pracowników, współpracowników oraz franczyzobiorców z granicy.

_______________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając  ponad 4000 nowych sklepów  w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

_______________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.