Żabka otworzyła od początku roku pół tysiąca sklepów
Żabka to jeden z najbardziej rozpoznawalnych franczyzodawców na rynku i jedna z najprężniej rozwijających się sieci convenience w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku sieć uruchomiła 500 nowych placówek, osiągając tym samym rekordową liczbę 6 500 sklepów. Żabka przyciąga nowych franczyzobiorców nowoczesnym modelem biznesowym, przychodem gwarantowanym w wysokości 16 tys. zł comiesięcznie przez rok oraz szerokim wsparciem w trakcie prowadzenia sklepu. 6,5-tysięczna Żabka działa już w Szczecinie przy ul. Południowej 18. Placówka zlokalizowana jest w nowoczesnym centrum handlowym Rondo Hakena Park.
– Pandemia nie zatrzymała nas na drodze do dalszego, dynamicznego rozwoju. Od stycznia br. otworzyliśmy pół tysiąca sklepów, a do końca 2020 roku zamierzamy otworzyć kolejnych 500 placówek w całej Polsce – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu firmy Żabka Polska. – Zainteresowanie naszym modelem biznesowym rośnie, tylko w lipcu br. do naszej sieci dołączyło ponad 180 nowych franczyzobiorców, którzy widząc potencjał formatu convenience, chcą prowadzić sklep Żabka – dodaje.
Lokalizacje sklepów to jeden z kluczowych aspektów wpływających na decyzje zakupowe klientów, dlatego Żabka prowadzi rozeznanie lokalizacji z dużym, często kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Poszukiwanie nowych lokalizacji wspierane jest dzięki sztucznej inteligencji, która przetwarzając olbrzymią liczbę danych, jest w stanie wskazać potencjał sprzedażowy danej lokalizacji. To oznacza, że sieć może lokować sklepy w niewielkich odległościach od siebie, zapewniając im rentowność. Wynika to ze szczegółowego badania przepływu klientów, rozwoju konkurencji czy potencjału zakupowego w sąsiedztwie. Dzięki takiemu podejściu już 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki.
Od marca br. Żabka, dbając o bezpieczeństwo w sklepach, nieustannie przekazuje wszystkim franczyzobiorcom środki ochrony indywidualnej, takie jak: maseczki, płyny do dezynfekcji, rękawiczki czy przyłbice. Sklepy wyposażono także w szyby ochronne z pleksi, bezdotykowe stacje dezynfekujące oraz rękawice czy woreczki foliowe dla klientów, które są dostępne przy wejściu razem ze środkami do dezynfekcji. W trakcie lockdownu każdy franczyzobiorca co tydzień otrzymywał w ramach rozliczeń subwencję finansową z myślą o przystosowaniu placówek do nowych warunków. Sieć zaoferowała także franczyzobiorcom wsparcie prawne i podatkowe związane z możliwościami otrzymania pomocy w ramach rządowej tarczy antykryzysowej. Cały czas franczyzobiorcom przekazywane są także informacje o aktualnych zaleceniach WHO oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
W aktualnej ofercie Żabki nowy franczyzobiorca ma zagwarantowany przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł przez pierwsze 12 miesięcy działalności. Franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony i zatowarowany sklep, przy wkładzie własnym 5 tys. zł, które przeznaczane jest między innymi na zakup kasy fiskalnej czy produktów regionalnych. Według danych sieci na 10 nowych franczyzobiorców, aż 9 osiąga satysfakcjonujący poziom rozwoju sklepu po pierwszym roku.
Rozpoczęcie współpracy z marką jest równoznaczne z dostępem do know-how, sprawdzonego w przypadku Żabki w ponad 21-letniej praktyce, ciągle aktualizowanego, stosownie do rozwoju rynku. Od początku przedsiębiorcy mogą korzystać również z szeregu szkoleń, które poszerzają ich wiedzę i umiejętności z obszaru sprzedaży czy zarządzania zespołem. Stałe wsparcie świadczy także specjalna jednostka – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, która pomaga w rozwiązywaniu problemów zgłaszanych przez franczyzobiorców. Sieć nieustanie inwestuje również w rozwój nowoczesnych narzędzi technologicznych, które pomagają przedsiębiorcom w prowadzeniu biznesu.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.