Żabka pierwszą polską firmą z certyfikatem równych płac
Żabka Polska jest pierwszą polską firmą z certyfikacją wskazującą równość płac w organizacji bez względu na płeć. Przyznane przez EQUAL-SALARY Foundation wyróżnienie, oparte jest na wytycznych ONZ i uznawane przez Komisję Europejską. Wzmacnia ono pozycję spółki wśród najlepszych pracodawców, którzy nie tylko mówią o swoim zaangażowaniu w równość, ale także demonstrują ją realnym działaniem. EQUAL-SALARY Foundation to szwajcarska fundacja założona w 2010 r., która bada równość płac w firmach.
Grupa Żabka to miejsce, w którym każda zatrudniona osoba jest doceniana, szanowana i może w pełni realizować swój potencjał – niezależnie od tego, kim jest. Spółka szanuje indywidualność i wyjątkowość wszystkich zatrudnionych, a w ich różnorodności widzi szansę na rozwój organizacji, czego dowodem są kolejne działania podejmowane w celu wzmacniania inkluzywnej polityki firmowej.
– W Żabce od lat konsekwentnie budujemy kulturę organizacyjną opartą na wartościach. Zaufanie do firmy jest rezultatem podejmowanych przez nas działań i buduje wiarygodność procesów w jakich uczestniczą pracownicy. Przyjęta przez nas Polityka Płacowa gwarantuje, że wynagrodzenie pracowników zależy wyłącznie od ich umiejętności, osiąganych rezultatów oraz wpływie na organizację. W zespołach, tworzących naszą organizację cenimy pomysłowość i świeżość spojrzenia, którą zapewnia różnorodność doświadczenia i kompetencji zatrudnionych osób. Dzięki temu możemy sprostać ambitnym wyzwaniom biznesowym, które przed sobą stawiamy i skutecznie budować naszą przewagę konkurencyjną – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Grupy Żabka.
Potwierdzeniem tych działań jest przyznany Żabce certyfikat EQUAL-SALARY, zwany certyfikatem równych płac bez względu na płeć.
– W naszej firmie dbamy o to, aby wszyscy byli równo wynagradzani za pracę o tej samej wartości i wpływie na organizację. Dlatego, chcąc potwierdzić nasze zobowiązanie tworzenia równych szans w wynagradzaniu, w 2021 r. wdrożyliśmy Politykę Równości i poddaliśmy się zewnętrznej certyfikacji EQUAL-SALARY. Uzyskanie certyfikatu równych płac to dla nas potwierdzenie, że nasze wynagrodzenia „nie mają płci”. W trakcie procesu certyfikacji audytowano nie tylko dane płacowe, ale również w ramach grup focusowych rozmawiano z pracownikami i sprawdzano ich percepcję i postrzeganie równych szans w wynagradzaniu. Tym samym, zdobyty certyfikat potwierdza nie tylko równość w prowadzeniu polityki płacowej, ale również jej postrzeganie i wiarygodność wśród pracowników. Certyfikat uzyskuje się na 3 lata. Po tym okresie, chcąc potwierdzić równe podejście do sposobu wynagradzania, wymagana jest kolejna certyfikacja, a to oznacza ciągłą potrzebę monitorowania i pracy nad procesami płacowymi – mówi Jolanta Bańczerowska, Członkini Zarządu ds. Strategii Personalnej Grupy Żabka.
Przygotowania do certyfikacji EQUAL-SALARY Żabka rozpoczęła w listopadzie 2021 roku. Przeprowadza ją EQUAL-SALARY Foundation, niezależna organizacja non-profit, wydająca certyfikat w oparciu o spójne podejście mające podstawy naukowe. Certyfikacja opiera się na wytycznych ONZ i jest uznawana przez Komisję Europejską. Obejmuje analizę danych dotyczących wynagrodzeń oraz audyt oceniający obowiązujące w firmie polityki HR, ocenę funkcjonujących w spółce rozwiązań z perspektywy grupy pracowniczej oraz zaangażowanie kierownictwa firmy w kwestię zapewnienia równego wynagrodzenia. W czerwcu 2022 roku Żabka z sukcesem zakończyła etap audytu, by w sierpniu uzyskać certyfikację EQUAL-SALARY.
– Żabka Polska jest pierwszą polską firmą detaliczną, która uzyskała certyfikat EQUAL-SALARY. Otwierając drzwi przed naszymi audytorami, Żabka Polska wykroczyła poza słowa i podjęła konkretny i przejrzysty krok w kierunku równości płac i inkluzywności. Dzięki temu działaniu Żabka Polska wzmacnia dobre zarządzanie oraz zwiększa swoją atrakcyjność i konkurencyjność. Jesteśmy bardzo dumni z tego osiągnięcia! – mówi Noémie Storbeck, Współprezeska EQUAL-SALARY Foundation.
Inne działania podejmowane przez Żabkę w celu rozwijania różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej firma opisuje w opublikowanym w czerwcu raporcie „Wygodnie i Odpowiedzialnie”. To już czwarte zestawienie aktywności realizowanych w ramach Strategii Odpowiedzialności opublikowane przez Grupę Żabka. Dostępny jest on w wersji elektronicznej: Raport Odpowiedzialności.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.