Żabka Polska członkiem United Nations Global Compact
Żabka Polska przystąpiła do United Nations Global Compact – największej światowej inicjatywy skupiającej firmy i instytucje aktywnie działające w obszarze zrównoważonego rozwoju. Łącząc siły z innymi przedstawicielami świata biznesu, dla których ważne jest dobro planety, będzie mogła lepiej i odważniej stawiać czoła globalnym wyzwaniom, przede wszystkim klimatycznym, ale także gospodarczym i społecznym. Tym samym Żabka podkreśla, że rozwija się w sposób zrównoważony i odpowiedzialny, będąc świadoma swoich zobowiązań wobec środowiska naturalnego, pracowników i franczyzobiorców oraz społeczności, w ramach których funkcjonują jej sklepy.
– W Żabce wierzymy, że życie ludzi w przyszłości zależy od każdej małej decyzji podjętej tu i teraz. Jednocześnie mamy świadomość tego, że razem możemy więcej. Mając 2,5 mln klientów dziennie, współpracując z 5000 franczyzobiorców oraz kilkoma tysiącami pracowników, mamy ogromną moc, by codziennymi decyzjami zmieniać świat na lepszy. Dlatego w naszej codziennej działalności realizację strategicznych priorytetów łączymy ze zrównoważonym rozwojem. Satysfakcja całego zespołu, zadowolenie każdego klienta, troska o lokalne społeczności i środowisko naturalne to filary naszej działalności w obszarze społecznej odpowiedzialności. Zdecydowaliśmy się przyłączyć do United Nations Global Compact, bo mamy wspólny cel – działanie dla dobra naszej planety. Będąc członkiem United Nations Global Compact, możemy dzielić się i wymieniać doświadczeniami z innymi firmami i wspólnie budować lepszą przyszłość – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.
– Z tak skomplikowanymi wyzwaniami jak kryzys klimatyczny, zanieczyszczenia powietrza, czy problem z nadmierną ilością odpadów plastikowych nie poradzimy sobie sami. Niezbędne są działania globalne i te podejmowane lokalnie we wszystkich krajach świata. Bardzo dużo możemy osiągnąć mądrze zarządzając łańcuchem dostaw, roztropnie planując działania i prowadząc je w oparciu o takie koncepcje jak gospodarka o obiegu zamkniętym czy planowanie sieci logistycznych. Nasze wspólne zobowiązanie to pełne wdrożenie Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ i Porozumień Paryskich. Nie uda się to bez sektora prywatnego. Właśnie w tym celu 20 lat temu w ramach ONZ powstało United Nations Global Compact, by koordynować tę współpracę i tak ukierunkowywać działania sektora prywatnego, żeby nie tylko nie był bierny, czy żeby nie szkodził, ale żeby stał się częścią rozwiązania i zabezpieczył nasz wspólny dom dla tych pokoleń, które dopiero nadejdą – mówi Kamil Wyszkowski, Przedstawiciel i Prezes Rady UN Global Compact Network Poland.
United Nations Global Compact jest największą na świecie inicjatywą skupiającą biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zrzesza ponad 11,5 tys. największych firm oraz 3,5 tys. instytucji ze 156 krajów świata. Poprzez szerokie spektrum działań, współpracę z rządem, administracją publiczną, sektorem prywatnym, organizacjami pozarządowymi i instytucjami naukowymi, UNGC wspiera rozpowszechnienie 10 uniwersalnych zasad dotyczących praw człowieka, standardów pracy, ochrony środowiska, przeciwdziałania korupcji oraz realizację generalnych celów ONZ, w tym 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs).
Żabka dołączywszy do UNGC, zyskała pełen dostęp do zasobów Global Compact Network oraz możliwość podejmowania inicjatyw na poziomie krajowym, co oznacza aktywne uczestniczenie w szeregu spotkań, programach, inicjatywach, konferencjach i publikacjach oraz pełne wsparcie ze strony UN Global Compact Network Poland.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.