Komunikaty PR

Żabka Polska członkiem United Nations Global Compact

2020-11-19  |  13:30
Biuro prasowe

Żabka Polska przystąpiła do United Nations Global Compact – największej światowej inicjatywy skupiającej firmy i instytucje aktywnie działające w obszarze zrównoważonego rozwoju. Łącząc siły z innymi przedstawicielami świata biznesu, dla których ważne jest dobro planety, będzie mogła lepiej i odważniej stawiać czoła globalnym wyzwaniom, przede wszystkim klimatycznym, ale także gospodarczym i społecznym. Tym samym Żabka podkreśla, że rozwija się w sposób zrównoważony i odpowiedzialny, będąc świadoma swoich zobowiązań wobec środowiska naturalnego, pracowników i franczyzobiorców oraz społeczności, w ramach których funkcjonują jej sklepy.

W Żabce wierzymy, że życie ludzi w przyszłości zależy od każdej małej decyzji podjętej tu i teraz. Jednocześnie mamy świadomość tego, że razem możemy więcej. Mając 2,5 mln klientów dziennie, współpracując z 5000 franczyzobiorców oraz kilkoma tysiącami pracowników, mamy ogromną moc, by codziennymi decyzjami zmieniać świat na lepszy. Dlatego w naszej codziennej działalności realizację strategicznych priorytetów łączymy ze zrównoważonym rozwojem. Satysfakcja całego zespołu, zadowolenie każdego klienta, troska o lokalne społeczności i środowisko naturalne to filary naszej działalności w obszarze społecznej odpowiedzialności. Zdecydowaliśmy się przyłączyć do United Nations Global Compact, bo mamy wspólny cel – działanie dla dobra naszej planety. Będąc członkiem United Nations Global Compact, możemy dzielić się i wymieniać doświadczeniami z innymi firmami i wspólnie budować lepszą przyszłość – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.

– Z tak skomplikowanymi wyzwaniami jak kryzys klimatyczny, zanieczyszczenia powietrza, czy problem z nadmierną ilością odpadów plastikowych nie poradzimy sobie sami. Niezbędne są działania globalne i te podejmowane lokalnie we wszystkich krajach świata. Bardzo dużo możemy osiągnąć mądrze zarządzając łańcuchem dostaw, roztropnie planując działania i prowadząc je w oparciu o takie koncepcje jak gospodarka o obiegu zamkniętym czy planowanie sieci logistycznych. Nasze wspólne zobowiązanie to pełne wdrożenie Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ i Porozumień Paryskich. Nie uda się to bez sektora prywatnego. Właśnie w tym celu 20 lat temu w ramach ONZ powstało United Nations Global Compact, by koordynować tę współpracę i tak ukierunkowywać działania sektora prywatnego, żeby nie tylko nie był bierny, czy żeby nie szkodził, ale żeby stał się częścią rozwiązania i zabezpieczył nasz wspólny dom dla tych pokoleń, które dopiero nadejdą – mówi Kamil Wyszkowski, Przedstawiciel i Prezes Rady UN Global Compact Network Poland.

United Nations Global Compact jest największą na świecie inicjatywą skupiającą biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zrzesza ponad 11,5 tys. największych firm oraz 3,5 tys. instytucji ze 156 krajów świata. Poprzez szerokie spektrum działań, współpracę z rządem, administracją publiczną, sektorem prywatnym, organizacjami pozarządowymi i instytucjami naukowymi, UNGC wspiera rozpowszechnienie 10 uniwersalnych zasad dotyczących praw człowieka, standardów pracy, ochrony środowiska, przeciwdziałania korupcji oraz realizację generalnych celów ONZ, w tym 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs).

Żabka dołączywszy do UNGC, zyskała pełen dostęp do zasobów Global Compact Network oraz możliwość podejmowania inicjatyw na poziomie krajowym, co oznacza aktywne uczestniczenie w szeregu spotkań, programach, inicjatywach, konferencjach i publikacjach oraz pełne wsparcie ze strony UN Global Compact Network Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.