Komunikaty PR

Żabka promuje odpowiedzialną sprzedaż alkoholu

2020-11-19  |  11:15
Biuro prasowe

W czasach obostrzeń związanych z epidemią oraz wynikającego z nich obowiązku zakrywania nosa i ust, identyfikacja wieku kupujących alkohol stała się dla sprzedawców jeszcze trudniejsza. Dlatego promując odpowiedzialną sprzedaż alkoholu, sieć Żabka rusza z kampanią społeczną „Maseczka nie zmienia wieku. W Żabce alkohol sprzedajemy odpowiedzialnie!”, skierowaną do franczyzobiorców i pracowników sklepów. W ten sposób sieć zwraca uwagę na istotę i skalę problemu sprzedaży alkoholu nieletnim oraz przeciwdziała sprzedaży niezgodnej z prawem i wartościami wyznawanymi przez Żabkę.

– Odpowiedzialnie podchodzimy do sprzedaży alkoholu w naszej sieci, dlatego w związku z utrudnioną przez sprzedawców oceną wieku klientów noszących maseczki, wystartowaliśmy z kampanią „Maseczka nie zmienia wieku. W Żabce alkohol sprzedajemy odpowiedzialnie!”. W ramach tego projektu przypominamy naszym franczyzobiorcom i pracownikom sklepów o obowiązujących przepisach i angażujemy ich w temat właściwego postępowania wobec niepełnoletnich klientów, którzy chcieliby kupić alkohol w naszej sieci – mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu firmy Żabka Polska.

W ramach kampanii Żabka przygotowała dla franczyzobiorców i pracowników sklepów specjalne ulotki. Sprzedawcy znajdą w nich wskazówki ułatwiające asertywną odmowę sprzedaży alkoholu nieletnim i zasady dotyczące egzekwowania okazania dowodu przez kupujących. Sieć zachęca także do noszenia przez personel sklepów specjalnych przypinek z hasłem kampanii. Plakietki przyczepione w widocznym miejscu koszulki czy polaru mają sygnalizować klientom, że sprzedawcy są świadomi problemu identyfikacji wieku kupujących, wynikającego z noszenia maseczek i pomimo tych trudności nie sprzedają alkoholu osobom nieuprawnionym.

Sprzedaż alkoholu osobom poniżej 18. roku życia jest w Polsce przestępstwem. Mimo to alkohol jest najbardziej rozpowszechnioną i dostępną używką wśród niepełnoletniej młodzieży.

Życie towarzyskie nastolatków w ostatnich tygodniach trochę się zmieniło, ale bynajmniej… nie stanęło w miejscu. Wspólne imprezowanie stało się jednym ze sposobów „oswajania” pandemii i odreagowywania lęków. Mam 16-letniego syna i często ze sobą rozmawiamy. Zakup alkoholu przez osobę w jego wieku nie stanowi żadnego problemu, wystarczy maseczka na twarzy i już nikt nie pyta o dowód. Młodzież szybko to zrozumiała i chętnie z tego korzysta. W tej sytuacji to dorośli, a nie młodzież powinni okazać się dojrzałością i odpowiedzialnością. Choć prawo wcale się nie zmieniło, to wielu sprzedawców poczuło się „zwolnionych” ze swoich obowiązków. Tym bardziej należy docenić działania na rzecz odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu, jakie właśnie teraz, w okresie pandemii, podejmuje sieć Żabka. Jako rodzic bardzo to doceniam i z uznaniem odnoszę się do rzetelnych sprzedawców, którzy pamiętają, aby zawsze prosić o dowód, gdy młodo wyglądający chłopak lub dziewczyna chcą kupić alkohol – mówi Bogusław Prajsner, socjolog, badacz społeczny, szef Ogólnopolskiego Stowarzyszenia RoPSAN - Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim, były wicedyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Żabka od lat wspiera swoich franczyzobiorców w realizacji obowiązku odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Sieć regularnie szkoli osoby prowadzące sklepy w zakresie przepisów zawartych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Przygotowała także szkolenia na platformę e-learningową, dzięki którym franczyzobiorcy mogą również przeszkolić swoich pracowników. Szkolenia zawierają filmy i animacje uczące asertywnych zachowań w sytuacjach próby kupna alkoholu przez osoby nieuprawnione. W sklepach Żabka przy nabijaniu alkoholu na paragon, na ekranie kasy sprzedawcy wyświetla się komunikat przypominający o konieczności potwierdzenia pełnoletności klienta.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Targi Bezpieczeństwa

Polityka

Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności

Polska prezydencja zapewniła Unii Europejskiej stabilną pozycję polityczną i ekonomiczną – podkreśla wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego, który przyjechał do Warszawy na Konferencję Komisji do Spraw Unijnych Parlamentów Unii Europejskiej (COSAC). W trakcie sesji plenarnej podkreślono, że do tej pory udało się przyjąć szereg inicjatyw, z których najważniejsze są te z obszaru obronności. Niebawem stery w Radzie UE przejmie Dania, która zdaniem polityków powinna wśród priorytetów postawić ponownie na kwestie bezpieczeństwa, ale też szukanie nowych partnerów handlowych w związku z polityką gospodarczą Stanów Zjednoczonych.

Konsument

ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach

W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków zawodowych ZUS oficjalnie zatwierdził katalog standardów dotyczących dofinansowania posiłków pracowniczych. Po stronie pracodawcy ogranicza to formalności do minimum – świadczenia żywieniowe mogą być wyłączone z ZUS do kwoty 450 zł miesięcznie pod warunkiem, że firma wdroży określone rozwiązania. Z kolei dla pracowników oznacza to odczuwalne wsparcie domowego budżetu.

Transport

Bolt rozpoczyna szkolenia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Będzie wprowadzać także nowe funkcje bezpieczeństwa

W I kwartale br. na polskich drogach było bezpieczniej niż rok wcześniej, ale wciąż jest jeszcze wiele do poprawy – wynika z danych Policji. W poprawę bezpieczeństwa na drogach angażuje się Bolt, organizując szkolenia dla partnerów flotowych firmy, z których finalnie skorzystają kierowcy taksówek. Cykl zajęć poprowadzą eksperci Centrum Inicjatyw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Bolt podkreśla, że działania na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym to element wartego 100 mln euro globalnego programu inicjatyw na rzecz poprawy bezpieczeństwa przejazdów zamawianych przez aplikację firmy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.