Żabka przeprowadza w sklepach test białej rękawiczki
W trosce o klientów, franczyzobiorców oraz pracowników Żabka – jako pierwsza sieć handlowa w Polsce – wprowadziła w sierpniu br. program oceny bezpieczeństwa higienicznego w sklepach „Bezpieczeństwo i Higiena +” stworzony we współpracy z niezależną, akredytowaną jednostką certyfikującą TÜV Nord Polska. Pozytywne wyniki przeprowadzonych audytów już w 2/3 sklepów sieci świadczą o wysokim poziomie świadomości oraz zaangażowania franczyzobiorców i pracowników sklepów Żabka w kwestie higieny i bezpieczeństwa oraz profilaktyki działań zapobiegających rozwojowi Sars-CoV-2.
Celem programu „Bezpieczeństwo i Higiena +” jest podwyższenie standardów bezpieczeństwa higienicznego oraz zwiększenie zaufania do sieci, sklepów oraz oferty produktów. Audyty w sklepach wykonywane są we współpracy z niezależną akredytowaną jednostką certyfikującą TÜV NORD. Program obejmuje kompleksowe podejście do kwestii higieny i bezpieczeństwa.
– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy w obliczu pandemii oczekują jeszcze wyższej niż dotąd jakości obsługi oraz komfortu w dokonywaniu zakupów, zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie w naszych placówkach ponadstandardowego na rynku audytu higienicznego w ramach programu „Bezpieczeństwo i Higiena +”. Po trzech miesiącach od jego uruchomienia znakomita większość sklepów Żabka przeszły pozytywną ocenę audytorów, która jest dodatkową gwarancją bezpiecznych zakupów i zachowania najwyższych norm higienicznych. Jednocześnie kontynuujemy audyt i wierzymy, że już wkrótce wszystkie sklepy naszej sieci będą mogły pochwalić się zdobyciem znaku BiH+ od TÜV NORD, potwierdzającego spełnienie wymagań programu – mówi Joanna Kasowska, Dyrektor ds. Zarządzania Jakością i Środowiskiem Żabka Polska.
Podejmowane w ramach programu działania wykraczają poza ogólnie przyjęte wymogi sanitarno-epidemiologiczne, dotyczą również działań zapobiegających rozwojowi SARS-CoV-2. Nowe placówki są poddawane ocenie nie wcześniej niż po 2 miesiącach od rozpoczęcia działalności. Audytorzy sprawdzają w sklepach m.in. czystość sali sprzedaży, mebli oraz pozostałych pomieszczeń, na stoisku Żabka Café czy w jego otoczeniu. Weryfikują również stan techniczny wyposażenia placówek, a także kontrolują, czy zapewniają one środki ochrony osobistej dla klientów i pracowników.
Programem objęte zostały wszystkie etapy łańcucha żywnościowego począwszy od produkcji marek własnych, obszaru magazynowania i dystrybucji, a na sprzedaży w placówkach handlowych kończąc. Oznacza to, że audytowi realizowanemu w ramach programu poddawane są nie tylko sklepy Żabka, ale także centrala firmy, centra logistyczne, terminale przeładunkowe oraz wytypowani dostawcy produktów marek własnych.
Od marca br. Żabka, dbając o bezpieczeństwo w sklepach, nieustannie przekazuje wszystkim franczyzobiorcom: maseczki, płyny do dezynfekcji, rękawiczki czy przyłbice. Sklepy wyposażono także w szyby ochronne z pleksi, bezdotykowe stacje do dezynfekcji oraz rękawice czy woreczki foliowe dla klientów, które są dostępne przy wejściu razem ze środkami do dezynfekcji. Klienci są informowani o konieczności zakrywania nosa i ust za pośrednictwem materiałów marketingowych umieszczonych w witrynach sklepów, jak i wewnątrz. Regularnie franczyzobiorcom przekazywane są informacje o aktualnych zaleceniach WHO oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
Działania sieci przekładają się na bardzo pozytywne wyniki satysfakcji franczyzobiorców mierzonych wskaźnikiem NPS (net promoter score). Wyniki prowadzonego od początku br. badania mystery shopping wskazują na coraz większą satysfakcję z zakupów, przekładającą się na skłonność do polecania zakupów w Żabce innym. Dbanie o bezpieczeństwo klientów i personelu sklepów oraz działania związane z podniesieniem standardów higieny i profilaktyki zapobiegających rozprzestrzenianiu się COVID-19 jest, obok wysokich wymagań w zakresie wyglądu sklepu, doboru asortymentu czy jakości obsługi, podstawą zaufania klientów do marki Żabka.
Więcej informacji na: https://www.zabka.pl/program-bezpieczenstwo-i-higiena

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.