Komunikaty PR

Żabka stawia na e-logistykę przy wsparciu Asseco

2021-02-02  |  14:45
Biuro prasowe

Żabka we współpracy z Asseco Data Systems, jako pierwsza firma w polskim handlu, wykorzystuje na masową skalę kwalifikowane usługi zaufania w obszarze logistyki. Sieć wdrożyła pierwsze i projektuje kolejne mechanizmy potwierdzania wszelkich czynności logistycznych związanych z dostawami towarów do wszystkich franczyzobiorców na terenie całego kraju. Dzięki zastosowaniu kwalifikowanych podpisów i pieczęci ze znacznikiem czasu oraz kwalifikowanej walidacji cały proces dowodowy zrealizowanych dostaw, oraz czynności odbiorowych został zaprojektowany i wdrożony w postaci elektronicznej. Wprowadzone rozwiązania praktycznie do zera  zredukują liczbę papierowych dokumentów, znacznie ułatwiając ich archiwizację i oszczędzając tony papieru.

We współczesnym, niezwykle dynamicznie zmieniającym się świecie szybkość i bezpieczeństwo przepływu informacji są kluczowe, niezależnie od branży czy wielkości przedsiębiorstwa. Rosnące wymagania rynku sprawiają, że elektroniczna wymiana danych pomiędzy poszczególnym ogniwami łańcucha dostaw staje się pożądanym standardem i jeszcze bardziej poprawia konkurencyjność firmy na rynku. Trend ograniczania dokumentacji papierowej zyskuje na popularności m.in. w handlu, którego jednym z kluczowych obszarów jest właśnie logistyka dostaw – mówi Katarzyna Słabowska, dyrektor Departamentu Logistyki w firmie Żabka Polska.

We wrześniu 2020 r. Żabka informowała o masowym wykorzystaniu podpisów kwalifikowanych do zdalnego podpisywania dokumentów pomiędzy centralą sieci a franczyzobiorcami. Żabka poszła o krok dalej i wdrożyła kolejny etap cyfryzacji procesów związanych z tzw. e-logistyką towarów rozumianych jako ich dostawy, ale także zwroty. Eliminacja dokumentów papierowych lub ich znaczne ograniczanie to tylko jeden z kluczowych elementów, który przyczynił się do realizacji projektu. Pozostałe dwa elementy to prawne zabezpieczenie, w sposób elektroniczny, przekazywania towarów między uczestnikami procesów logistycznych oraz – co za tym idzie – zapewnienie pełnej audytowalności w czasie rzeczywistym obrotu towarami.

Franczyzobiorcy dzięki procesom e-logistyki zyskali przede wszystkim czas i szybki dostęp do informacji, których oczekują, a zastosowanie kwalifikowanych usług zaufania zapewnił im spokój prawny ze zrealizowanych czynności logistycznych.

Cieszy nas duże otwarcie klienta na transformację cyfrową i zaufanie, jakim nas obdarzył. Innowacyjność i złożoność wdrożonego projektu pokazuje, że tylko wzajemna współpraca oraz chęć osiągnięcia wspólnego celu pozwala przekraczać bariery, często mentalne, we wprowadzaniu cyfryzacji w kolejnych procesach biznesowych – mówi Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektów Kluczowych w Asseco Data Systems.

Całość rozwiązania technologicznego posadowiona została i utrzymywana jest w chmurowej infrastrukturze MS Azzure, co tylko dobitnie wskazuje na kierunek obrany przez Żabkę.

Sieć convenience, jaką jest Żabka, stoi na co dzień przed szeregiem wyzwań logistycznych, związanych m.in. z dużą liczbą małych sklepów, z których wiele charakteryzuje się niewielkim zapleczem, lokalizacją placówek w centrach miast czy ograniczeniami tonażowymi małych aut dostawczych. Wynika z nich z kolei potrzeba częstych, ale i jak najkrótszych dostaw do franczyzobiorców tak, aby jednocześnie nie zakłócały funkcjonowania sklepów.

Logistyka Żabka Polska to obecnie 7 centrów logistycznych i 20 terminali przeładunkowych, 670 kierowców, którzy rocznie przemierzają około 30 mln km. Między innymi wdrożenie podpisu elektronicznego przyczyni się znacząco do uproszczenia i skrócenia procesów logistycznych związanych z dostawami – do blisko 7000 placówek sieci – w które zaangażowanych jest wiele stron, w tym franczyzobiorcy, pracownicy administracji magazynów i terminali centrów logistycznych oraz kierowcy samochodów dostawczych. Przyniesie ono również minimalizację ewentualnych błędów w trakcie dostaw oraz przełoży się na ograniczenie procesu archiwizacji dokumentów. Co ważne, wpłynie ono także na stopniowe zmniejszanie do niezbędnego minimum ilości dokumentów drukowanych w procesach logistyki dostaw do placówek. Digitalizacja dokumentów i przyjęcie towaru za pomocą skanera, z punktu widzenia franczyzobiorców jest znaczącym krokiem z uwagi na to, że proces odbioru towaru będzie następował jeszcze szybciej i sprawniej.

Logistyka paperless wpisuje się w odpowiedzialność społeczną Żabki. Dzięki stosowaniu nowoczesnych technologii w logistyce sieć może jeszcze lepiej dbać o środowisko, oszczędzając energię, redukując ślad węglowy czy właśnie minimalizując zużycie papieru. Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów tylko w obszarze logistyki Żabka jest w stanie zaoszczędzić rocznie ok. 15 mln arkuszy papieru.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.