Żabka umożliwia klientom zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem
Od 17 sierpnia br. w sklepach sieci w całym kraju rozpoczęła się promocja, w trakcie trwania której klienci zapłacą mniej za wybraną kawę i inne gorące napoje, jeśli przygotują je we własnym kubku, z którym przyjdą do sklepu. Klienci każdorazowo oszczędzą 1 zł przy zakupie dowolnego gorącego napoju. Akcja potrwa do 14 września br. i obowiązuje w sklepach sieci Żabka.
– W Żabce promujemy odpowiedzialne zachowania i wspieramy klientów w podejmowaniu świadomych i dobrych decyzji. Dlatego zachęcamy do przychodzenia do Żabki po kawę z własnymi kubkami. Są one jednym z rozwiązań, dzięki którym możemy mieć bezpośredni wpływ na minimalizację produkcji odpadów. Promocyjna cena jest dodatkową zachętą do tego, aby możliwość zamówienia kawy we własnym kubku powoli stawała się dobrym przyzwyczajeniem – mówi Jarosław Serednicki, dyrektor marketingu w Żabka Polska.
Kawa w ulubionym kubku smakuje lepiej!
Żabka, która liczy już ponad 8500 sklepów w całej Polsce, serwuje klientom kawę i inne gorące napoje w każdej ze swoich placówek. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, żeby w drodze do pracy czy na spotkanie wpaść po coś ciepłego na wynos we własnym kubku. W ulubionym smakuje przecież lepiej! Kawa na raz, ale kubek niekoniecznie.
Według najnowszych badań Café Monitor 2022[1] dotyczących zwyczajów związanych ze spożyciem kawy w Polsce, Żabka plasuje się pośród trzech najczęściej wymienianych miejsc, do których można się udać, aby wypić kawę.
Aż 89% respondentów kojarzy Żabkę jako miejsce serwujące kawę
Wspomniane badanie wskazuje, że Żabka jest jednym z trzech liderów, najpopularniejszych i najczęściej odwiedzanych spośród miejsc serwujących kawę. Jej przewagą jest to, że „jest blisko domu, kawa jest tańsza niż gdzie indziej, a obsługa szybka i miła”. Do tego kawę można kupić przy okazji innych zakupów. Z analiz sprzedażowych sieci wynika, że klienci najczęściej sięgają po caffé latte, a ulubioną porą zakupu w tygodniu jest 8:00-9:00 oraz 11:00-12:00 w trakcie weekendu.
Aż 89% respondentów kojarzy Żabkę jako miejsce serwujące kawę. 6% respondentów pije kawę z Żabki każdego dnia, 32% kilka razy w tygodniu, a 40% kilka razy w miesiącu.
Badani deklarują też, że średnio wypijają 2,5 kawy dziennie. Wskaźnik ten jest bardzo zbliżony niezależnie od ich płci, miejsca zamieszkania czy wykształcenia. Statystycznie najwięcej kawy piją osoby w wieku 40-49 lat, a najmniej – w wieku 16-19 lat. Ponad połowa Polaków chociaż raz w miesiącu spożywa kawę poza domem, a 9% kobiet i 10% mężczyzn deklaruje, że kawę „na mieście” pije każdego dnia.
Twój kubek – Twój (dobry) wybór
Kawa z Żabki to 100% arabica, której ziarna pochodzą z małych farm ulokowanych w najlepszych regionach Brazylii. Posiada także certyfikat Rainforest Alliance. Jest nie tylko smaczna, ale też konkurencyjna cenowo. Aktualnie jeszcze bardziej – ze względu na promocję „Z Twoim kubkiem płacisz 1 zł mniej”. Obejmuje ona wszystkie gorące napoje takie jak: espresso, kawa czarna, kawa z mlekiem, latte, cappuccino, herbata, czekolada. Promocja nie obowiązuje w autonomicznych sklepach Żabka Nano.
[1] Raport z badania syndykatowego ARC Rynek i Opinia Warszawa 2022.
![Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_386742279,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
![Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_972723099,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw
![Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_330250556,w_226,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.