Żabka wspiera małą przedsiębiorczość w Polsce
Już 6000 osób prowadzi swój biznes z uśmiechniętym logotypem Żabki w 950 miejscowościach w całej Polsce. Sieć w ostatnich latach przeprowadziła szereg zmian – zmodernizowała swoje placówki, wprowadzając zarówno nową wizualizację sklepów, ich wyposażenie oraz oświetlenie, jak i nowości w asortymencie. Sieć skoncentrowała się także na stworzeniu szeregu narzędzi technologicznych i rozwiązań, które podnoszą jakość współpracy franczyzowej. Żabka wspiera swoich partnerów biznesowych w różnych okolicznościach, a wypracowane przez nią instrumenty wspomagające rozwój i kompetencje franczyzobiorców, pozwalają im z powodzeniem prowadzić biznes.
Sieć cały czas się zmienia, tworząc nowe rozwiązania budujące prawdziwe partnerstwo biznesowe. Wspólnie z franczyzobiorcami wypracowuje wiele działań pozwalających jeszcze efektywniej prowadzić im własne biznesy. Dba jednocześnie o wysoki poziom kompetencji przedsiębiorców, kładąc szczególny nacisk na szkolenia i budowanie wiedzy.
– Cieszymy się, że już tylu franczyzobiorców prowadzi z nami sklepy Żabka w całym kraju. Ich wyjątkowość i różnorodność są siłą naszej sieci. Jesteśmy dzięki nim obecni w każdym niemal zakątku Polski, coraz częściej także w niewielkich miejscowościach, gdzie oferta Żabki do tej pory nie była łatwo dostępna dla mieszkańców. Nasza organizacja posiada niepowtarzalne zasoby, które pozwalają na stworzenie unikatowego programu wdrożeniowego do naszej sieci. Dzięki temu jest on efektywny i dopasowany do potrzeb naszych partnerów biznesowych. To daje szansę na start we własnym biznesie niemal każdemu, kto marzy o byciu przedsiębiorcą – podkreśla Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający w Żabka Polska.
Atrakcyjna oferta i wsparcie dla przedsiębiorców w Żabce nie kończą się jednak na etapie dołączenia do sieci. Przekazywanie wiedzy i pozyskiwanie nowych umiejętności są istotnym elementem dalszego rozwoju franczyzobiorców w trakcie trwania całej współpracy. Niedawno sieć uruchomiła nową platformę szkoleniową, która pozwala jeszcze łatwiej i czytelniej zdobywać interesujące ich informacje nt. prowadzenia placówki, m.in. poprzez Bazę Wiedzy, cykle tematyczne czy możliwość zadawania bezpośrednich pytań szkoleniowcom. Z narzędzia mogą korzystać także pracownicy zatrudnieni w ich sklepach.
– Jako franczyzobiorcy otrzymujemy bardzo duże wsparcie od sieci, które pomogło nam przetrwać nawet w najtrudniejszych momentach pandemii. Dzięki Żabce mogę prowadzić własny sklep, nie mając dużego wkładu własnego na starcie. Korzystam też m.in. z ogromnego zaplecza marketingowego, na które nie byłabym w stanie samodzielnie sobie pozwolić. Sieć kładzie też mocny nacisk na szkolenia i muszę przyznać, że dzięki temu my – franczyzobiorcy – jesteśmy bardzo świadomymi przedsiębiorcami – podkreśla Wioletta Michta, franczyzobiorczyni Żabki z Kielc.
Nowi przedsiębiorcy przystępujący do sieci otrzymują w pełni wyposażony i umeblowany sklep w lokalizacji, która oceniana jest pod kątem m.in. potencjalnej liczby klientów, zyskują także know-how oraz znaną wśród Polaków markę, która przyciąga klientów, szukających bogatej oferty produktowej i usługowej dostępnej w sklepach Żabka. Obecnie franczyzobiorcy Żabki mają także zagwarantowany miesięczny przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł przez pierwszy rok działalności, co pozwala w pełni skupić im się na wdrożeniu w nowe obowiązki. To wszystko przy wkładzie własnym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł, które wydatkowane są na zakup produktów regionalnych czy kasy fiskalnej.
Wszyscy franczyzobiorcy Żabki mogą ponadto liczyć na wsparcie ze strony specjalnej jednostki – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców oraz partnerów ds. sprzedaży, z którymi pozostają w stałym kontakcie przez cały okres współpracy, a także na szereg nowoczesnych narzędzi jak aplikacja Cyberstore ułatwiająca im zarządzanie sklepem z poziomu smartfona. Sieć zapewnia swoim przedsiębiorcom także dodatkową pomoc w trudnych momentach. Od początku pandemii solidarnie wspiera franczyzobiorców m.in. bezpłatnie przekazując do sklepów środki ochrony osobistej i do dezynfekcji. Dodatkowo od jakiegoś czasu w sieci funkcjonują też nowe usługi, jak „Żabka do domu” czy „Zamów i odbierz” odpowiadające bieżącym potrzebom konsumentów. Żabka ściśle współpracuje również z Radą Franczyzobiorców, która reprezentuje głos wszystkich działających w sieci przedsiębiorców. Organ aktywnie uczestniczy w tworzeniu i opiniowaniu nowych projektów w sieci.
Jednocześnie sieć rozwija się, a tym samym sklepy prowadzone przez franczyzobiorców, stawiając na nowoczesne rozwiązania oraz w trosce o środowisko naturalne. W 2020 roku uruchomiona została pierwsza Żabka zasilana w pełni odnawialną energią. W pobliżu wielu placówek powstały też stacje naprawy rowerów, poprzez które zachęca się klientów do aktywnego trybu życia. We wszystkich punktach sieci zostały całkowicie wyeliminowane torebki foliowe, opakowania marek własnych wytwarzane są z plastiku pochodzącego z recyklingu, a kubki stosowane w Żabka Café są wykonane z surowców w pełni biodegradowalnych.
Wszystko to sprawia, że placówki sieci prowadzone przez tysiące franczyzobiorców w całej Polsce, stają się jeszcze bardziej nowoczesne, przyjazne, dostosowane do oczekiwań współczesnych czasów i klientów.
Więcej o franczyzie z Żabką na www.zabka.pl/franczyza

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.