Żabka z 500 autami hybrydowymi Toyoty
Żabka kontynuuje działania mające na celu ochronę środowiska i zmniejszenie swojego śladu węglowego. W trosce o komfort użytkowników, mieszkańców miast oraz planety, we współpracy z liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce – Toyotą – zasila swoją flotę pracowniczą 500 autami hybrydowymi Toyota Yaris Cross. Pierwsze egzemplarze są już użytkowane przez Żabkę, a kolejne dołączą do jej floty do końca 2022 roku. Pojazdy dostarcza Toyota Bońkowscy, wiodący dealer Toyoty w Wielkopolsce i doświadczony partner w budowie niskoemisyjnych flot samochodowych. Za zarządzanie flotą odpowiedzialny jest NFM Nivette Fleet Management, jeden z liderów branży wynajmu aut w Polsce.
– Konsekwentnie realizujemy plan dekarbonizacji naszej floty zarówno wśród aut dostawczych jak i aut osobowych. 500 nowych samochodów hybrydowych to nasz kolejny krok mający na celu ochronę środowiska i zmniejszenie śladu węglowego w miastach oraz w regionach szczególnie narażonych na zanieczyszczenia powietrza. Współpraca z Toyotą Bońkowski jest kolejnym efektywnym partnerstwem pokazującym jak regionalnie możemy uzyskać efekt synergii, by wspólnie przeciwdziałać zmianom klimatu – mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.
Toyoty Yaris Cross, które wzmocnią flotę Żabki, trafią głównie do kadry terenowej, to jest partnerek i partnerów sprzedaży, rozwoju sieci, ekspansji, adaptacji oraz audytu.
Najbardziej oszczędny SUV w portfolio producenta
Toyota Yaris Cross to miejski crossover zbudowany na wydłużonej platformie TNGA-B. To najmniejszy SUV Toyoty, który może być wyposażony w przełomowy napęd na cztery koła AWD-i. Pod maską Yarisa Cross pracują benzynowe i hybrydowe napędy, które powstają w polskich zakładach Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Yaris Cross jest najoszczędniejszym SUV-em w portfolio producenta. Samochód w hybrydowej wersji z napędem na przód zużywa średnio od 4,4 l/100 km, a w wariancie AWD-i od 4,7 l/100 km, co bezpośrednio ma przełożyć się na niższe emisje gazów cieplarnianych we flocie własnej.
Pojawienie się we flocie Żabki tych właśnie samochodów zwiększy także komfort i bezpieczeństwo pracy pracowników i współpracowników sieci.
– Yaris Cross to nowoczesny, praktyczny samochód, który obok niezawodności i niskich kosztów eksploatacji zapewni pracownikom i współpracownikom Żabki bezpieczeństwo i komfort codziennej eksploatacji za sprawą zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, multimediów i łączności. Toyoty z niskoemisyjnym napędem hybrydowym cieszą się ogromną popularnością wśród firm, które kierują się zarówno rachunkiem ekonomicznym, jak i zaangażowaniem w redukcję emisji spalin – powiedziała Dominika Bońkowska, właścicielka firmy Toyota Bońkowscy.
Wybrane przez Żabka Polska auto wyznacza standardy w kwestii bezpieczeństwa dzięki bardzo sztywnej konstrukcji i systemom bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense generacji 2.5. Miejski crossover został uznany za najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie wg Euro NCAP. Yaris Cross jest także pierwszym modelem z systemem multimedialnym nowej generacji Toyota Smart Connect z 9-calowym, dotykowym ekranem HD, nawigacją Connected z 4-letnią darmową transmisją danych i bezprzewodową łącznością ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay™ i Android Auto®.
Toyota Bońkowscy to wiodący dealer marki w Wielkopolsce i jeden z dziesięciu największych w kraju, z rozbudowanym działem obsługi klientów flotowych. Salon w Komornikach pod Poznaniem prowadzi sprzedaż samochodów nowych i używanych, obsługę serwisową i posprzedażną oraz Stację Kontroli Pojazdów. Firmę wyróżnia zaangażowanie w kulturę, naukę, sztukę i sport oraz w działania proekologiczne.
Flotą nowych aut zarządza firma NFM Nivette Fleet Management.
- Ponad 4-letnia współpraca z firmą Żabka Polska, dla której priorytetem jest wysoka jakość obsługi oraz bezpieczeństwo pracowników, mobilizuje nas w dążeniu do ciągłego udoskonalenia i poszerzania naszych usług w zakresie mobilności. Cieszymy się, że jako partner zarządzający flotą Żabka Polska, możemy wspierać jej działania w zakresie ochrony środowiska, a przy tym realizować także nasze cele strategiczne związane z działaniami na rzecz planety – mówi Marcin Nivette, Prezes Zarządu Nivette Fleet Management (NFM).
Inwestycje Żabki w transport o alternatywnych napędach
Współpraca Żabki z Toyotą to kolejna inwestycja w bardziej przyjazny środowisku transport. Sieć korzysta już z zeroemisyjnych pojazdów dostarczonych przez Volkswagen Samochody Dostawcze oraz Volvo Polska (Volvo FL Electric z zabudową typu chłodnia, dostosowany do specyficznych potrzeb sieci). Obecnie flota Żabki liczy w sumie około 1600 aut, są wśród nich zarówno auta dostawcze jak i osobowe.
Od 2019 r. Żabka prowadzi także testy zeroemisyjnych pojazdów dostawczych, np. w lipcu br. testowała elektryczny pojazd ciężarowy Scania 25P. Sieć zainwestowała także we własne stacje ładowania aut elektrycznych w centrach logistycznych, zlokalizowanych w Nadarzynie i Plewiskach oraz w centrali w Poznaniu.
Działania na rzecz ograniczenia emisji w łańcuchu wartości są jednym z celów wyznaczonych w Strategii Odpowiedzialności firmy. Żabka planuje osiągnąć do 2025 roku neutralność klimatyczną w zakresie bezpośrednich emisji wynikających ze spalania paliwa w centrach logistycznych, związanych z flotą i czynnikami chłodniczymi oraz w zakresie pośrednich emisji wynikających z konsumpcji energii elektrycznej przez centra logistyczne i centralę firmy (zakres 1 i 2 emisji gazów cieplarnianych zgodnie z GHG Protocol). Cele dekarbonizacyjne Żabki zostały naukowo zweryfikowane i potwierdzone przez Science Based Targets – inicjatywę, która promuje odpowiedzialne oraz przejrzyste wyznaczenie celów redukcji śladu węglowego w oparciu o wiedzę naukową.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.