Komunikaty PR

Żabka zawarła pierwsze umowy finansowe oparte na celach ESG

2022-02-01  |  11:35
Biuro prasowe

Żabka we współpracy z Grupą Santander zawarła pierwszą umowę kredytową oraz umowę faktoringową, które opierają się na realizacji celów ESG[1], w tym związanych z dekarbonizacją. Cele te zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi). Udostępniony przez Santander kredyt posłuży do finansowania zautomatyzowanego i niskoemisyjnego centrum logistycznego Żabki, którego otwarcie zaplanowano w drugiej połowie 2022 roku.

W jaki sposób zawarte umowy wpłyną na sytuację Żabki? Wysokość marży kredytu i odpowiednio marży z tytułu faktoringu została uzależniona od realizacji celów ESG, które firma zdefiniowała i zobowiązała się do ich realizacji w Strategii Odpowiedzialności przyjętej w 2021 r. Taki sposób finansowania nie tylko uwiarygadnia zobowiązania firmy, ale także pokazuje, że za składanymi przez organizację deklaracjami stoją konkretne działania.

W coraz większej liczbie instytucji finansowych dostępność finansowania oraz jego koszt są uzależnione od działań oraz celów podejmowanych w obszarze zrównoważonego rozwoju, co oznacza, że ocenie podlegają inwestycje przedsiębiorstwa pod kątem środowiskowym, społecznym i zarządzania korporacyjnego. Firmy, które uwzględniają m.in. zobowiązania środowiskowe w swojej działalności, mają łatwiejszy dostęp do instrumentów finansowania. Inicjatywa Żabki jest zatem bardzo ważnym sygnałem dla rynku w jaki sposób integrować czynniki ESG do swojej działalności biznesowej w trosce o zrównoważony rozwój.

Obecnie najcenniejszymi aktywami są odpowiedzialność i zaufanie. Nowoczesny biznes musi być wiarygodny i transparentny w swojej komunikacji. Stworzenie przez nas instrumentu finansowego bazującego na określonych celach ESG, m.in. dotyczących dekarbonizacji, to kolejny dowód na to, że poważnie traktujemy nasze zobowiązania. W Żabce nieustannie doskonalimy nasze procesy i poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, by sprostać oczekiwaniom naszych interesariuszy i utrzymać naszą wysoką pozycję rynkową.  Podpisaliśmy pierwsze umowy finansowe, których marża jest uzależniona od osiągnięcia założonych celów ESG. Stanowi to dla nas dodatkową motywację, by dążyć do realizacji naszych zobowiązań. Jesteśmy otwarci i chcemy dalej szukać tego typu finansowań dla rozwoju naszego biznesu – mówi Marta Wrochna-Łastowska, Członkini Zarządu ds. Finansowych w firmie Żabka Polska.

Projekt finansowania opierający się na celach ESG został wdrożony przez Żabkę dzięki bliskiej współpracy z Grupą Santander, która aktywnie działa w obszarze zielonej transformacji, wspierając przedsiębiorców w tej zmianie.

- Poprzez swoje działania, w tym udzielanie finansowania klientom w oparciu o cele ESG, konsekwentnie realizujemy naszą strategię odpowiedzialnej bankowości. Niezmiernie nam miło, że mamy okazję promować przy tym na polskim rynku pionierskie rozwiązania takie jak faktoring połączony z celami ESG czy zawierający analogiczny mechanizm kredyt długoterminowy zabezpieczony przez polisę agencji kredytów eksportowych (ECA). Do wprowadzania takich rozwiązań potrzebna jest ogromna motywacja zarówno po stronie klienta jak i banku. Cieszę się, że wspólnie z Żabką mogliśmy stworzyć rozwiązanie unikatowe w skali biznesowej, które dodatkowo będzie miało pozytywny wpływ na środowisko – mówi Juan de Porras Aguirre, Wiceprezes Zarządu, kierujący Pionem Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej w Santander Bank Polska.

Żabka wspiera zrównoważone życie w zgodzie z planetą

Strategia Odpowiedzialności Żabki opiera się na czterech filarach, którymi są: zrównoważony styl życia, pozytywny wpływ na otoczenie, odpowiedzialna organizacja i zielona planeta. Działania w obszarze społecznej i środowiskowej odpowiedzialności firma rozwija w sposób strategiczny, integrując czynniki środowiskowe, społeczne i z obszaru ładu korporacyjnego (z ang. ESG) ze strategią biznesową. Jednym z jej ambitnych celów jest m.in. osiągnięcie do 2025 roku neutralności klimatycznej własnych operacji. Żabka jest pierwszą firmą w Polsce i pierwszą siecią modern convenience w regionie Europy Środkowej, której cele dekarbonizacji zostały naukowo zweryfikowane i zatwierdzone przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets (SBTi).

Więcej informacji o zobowiązaniach firmy przedstawionych zostało w Raporcie Odpowiedzialności: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7900 placówek prowadzonych przez ponad 6600 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

____________________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

Kontakt do mediów:
Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl


[1] ang. Environmental, social and corporate governance

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.