Zalando wspiera kobiety oraz oferuje asortyment dla osób z niepełnosprawnościami
Zalando kontynuuje inwestowanie we wspieranie kobiet oraz oferuje szeroki asortyment dla osób z niepełnosprawnościami
Trzeci coroczny raport na temat różnorodności i inkluzywności wykazuje postępy Zalando w zakresie włączenia społecznego zgodnie z ideą “inclusive by design”
-
Zalando zwiększyło udział kobiet na stanowiskach kierowniczych i związanych z technologiami
-
Zalando pierwszą w Europie platformą multibrandową oferującą szeroki asortyment dla osób z niepełnosprawnościami
Zalando opublikowało trzeci doroczny raport na temat różnorodności i inkluzywności. Śledzi on postępy realizacji 12 zobowiązań w ramach czterech filarów strategii do.Better: pracowników, kierownictwa, klientów oraz partnerów. Raport podkreśla zobowiązanie Zalando do stania się pierwszym miejscem, do którego klienci udają się, gdy myślą o modzie - Starting Point for Fashion, które jest przyjazne dla wszystkich. Zalando zwiększyło udział kobiet na stanowiskach kierowniczych (+2,3 pp. do 37,5 proc.) i związanych z technologiami (+3,6 pp. do 24,8 proc.), a także poczyniło postępy w zakresie kilku innych zobowiązań. Ponadto, firma wprowadziła na rynek szeroki asortyment mody adaptacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami.
David Schneider, co-CEO Zalando, mówi: “Jestem dumny z kroków, które podjęliśmy w ciągu ostatnich kilku lat, ale to nie oznacza, że na nich poprzestaniemy. Jesteśmy przekonani, że możemy zrobić jeszcze więcej: będziemy inwestować i kontynuować nasze działania, by stać się prawdziwie inkluzywnym Starting Point for Fashion. Moda ma wiele różnych wymiarów, lecz dla każdego ma znaczenie osobiste. Chcemy sprostać odpowiedzialności zaciągniętej wobec klientów, partnerów i wszystkich pracowników Zalando. Dlatego kompetencje związane z różnorodnością i inkluzywnoścą są zaszyte w całej organizacji i nadzorowane przez całe nasze kierownictwo.”
Wspieranie kobiet w rozwoju kariery na stanowiskach kierowniczych oraz związanych z technologiami
Obecnie kobiety zajmują 24,8 proc. stanowisk związanych z technologiami w Zalando. Firma odnotowała silny wzrost rok do roku (w porównaniu z 21,2 proc. w 2021 r.). Ambitny, docelowy pułap 40-60 proc. do 2023 r. będzie jednak trudny do osiągnięcia, szczególnie w obecnych warunkach makroekonomicznych, które prowadzą do ogólnego spowolnienia tempa zatrudniania. Niemniej jednak, Zalando zwiększyło wysiłki na rzecz osiągnięcia tego celu. Podejmowane działania łączą usprawnienia procesu zatrudniania, takie jak jak gwarantowana reprezentacja płci po stronie firmy w czasie rozmów kwalifikacyjnych, ze strategicznymi inicjatywami, które mają za zadanie przyciągnąć talentów ze społeczności niedostatecznie reprezentowanych w branży technologicznej:
-
Zalando zainicjowało Program Zmiany Kompetencji - Kobiety w Technologii - we współpracy ze StartSteps. Realizowany obecnie pilotażowy program w zakresie inżynierii oprogramowania (software engineering) umożliwia kobietom zdobycie wiedzy, rozwój oraz przejście na stanowiska związane z technologiami w Zalando.
-
Na kanwie sukcesu pierwszej edycji, Zalando planuje kontynuować program w kolejnych latach.
Zalando nie tylko stara się uczynić swoją społeczność technologiczną równą pod względem płci, ale zamierza również poszerzyć reprezentację płci w zespołach kierowniczych. Zalando systematycznie zbliża się do realizacji swojego zobowiązania - obecnie średnio 37,5 proc. stanowisk na najwyższych pięciu szczeblach kierowniczych zajmują kobiety. Celem jest, aby do końca 2023 roku stanowiły 40-60 proc. Stały postęp (w porównaniu do 35,2 proc. w 2021 r.) był możliwy dzięki wdrożeniu wspomnianych wcześniej usprawnień procesu zatrudniania oraz powołaniu konkretnych inicjatyw, takich jak Grow@Zalando, czyli wewnętrznego programu wspierającego rozwój kariery.
Łatwiejsze ubieranie się z Zalando
Po raz pierwszy Zalando wprowadziło kolekcję mody adaptacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami (w tym dla osób z ograniczoną sprawnością, mobilnością czy wrażliwością sensoryczną). Kolekcje pięciu marek własnych Zalando (Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn i Even&Odd) spełniają zobowiązanie firmy do zapewnienia jak najbardziej inkluzywnego asortymentu w zakresie ceny, rozmiarów i stylu. Ponadto Zalando oferuje również kolekcję Adaptive marki Tommy Hilfiger, a także buty adaptacyjne Nike. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando mówi: Naszą wizją jest, by stać się pierwszym miejscem, do którego klienci udają się, gdy myślą o modzie - Starting Point for Fashion - przyjaznym dla wszystkich. Widzimy lukę na rynku mody - znalezienie modnej i stylowej odzieży adaptacyjnej wciąż stanowi w Polsce wyzwanie dla osób z niepełnosprawnościami. Wprowadzając kolekcje adaptacyjne w ramach naszych marek własnych, mamy nadzieję przyczynić się do zmiany tej sytuacji i zaoferować naszym klientom zróżnicowany wybór stylowej mody, we wszystkich rozmiarach i w przystępnych cenach, którą znajdą w jednym miejscu. Chcemy uczyć się od społeczności osób z niepełnosprawnościami i inspirować naszych partnerów, żebyśmy mogli nadal razem budować pożądane doświadczenia dla naszych klientów z różnego rodzaju ograniczeniami i tym samym czynić modę jeszcze bardziej inkluzywną.
Zalando będzie kontynuować działania w ramach tej ścieżki w przyszłym roku - firma została partnerem Światowych Igrzysk Olimpiad Specjalnych, które odbędą się w 2023 roku w Berlinie.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.