Komunikaty PR

Zaskakujący potencjał na polskim rynku e-commerce B2B

2022-06-03  |  11:00
Biuro prasowe

Rola e-commerce B2B w handlu rośnie dynamicznie, a świetnym wsparciem dla sklepów online okazują się platformy e-commerce. Nie tylko pomagają w automatyzacji procesów składania zamówień i obsłudze klienta, ale przekładają się również na sprzedaż. Potwierdzają to dane  udostępnione przez spółkę Saly S.A. – na przestrzeni pierwszego kwartału br. liczba zamówień w e-sklepach na reprezentatywnej grupy jej klientów wzrosła średnio o 81 proc., a ich wartość zanotowała średni wzrost na poziomie blisko 240 proc.

Coraz więcej firm już teraz dołącza do grona przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż business-to-business, a – jak pokazują prognozy rynkowe – za kilka lat aż 80 proc. transakcji B2B będzie realizowanych przy wykorzystaniu e-commerce[1]. Choć e-handel B2B w Polsce nie osiągnął jeszcze takiego poziomu jak za oceanem, gdzie w ubiegłym roku sprzedaż online wzrosła o blisko 18 proc., osiągając poziom 1,63 bln dolarów[2], to rynek pokazuje, że w tym obszarze możemy pochwalić się wdrożeniami na światowym poziomie.

Dane Izby Gospodarki Elektronicznej[3] pokazują, że 95 proc. firm widzi pozytywne efekty wprowadzenia e-sprzedaży w handlu B2B, w tym wzrastające wyniki: sprzedaży (57 proc.), liczby klientów (48 proc.) czy zwiększenie asortymentu w ofercie (32 proc.).

Spółka Saly postanowiła przyjrzeć się wynikom sprzedażowym spowodowanych digitalizacją i optymalizacją procesów sprzedaży i obsługi klientów pośród użytkowników tworzonej i wspieranej przez nich platformy e-commerce B2B.

Jak wynika z udostępnionych przez firmę danych, w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku liczba zamówień zrealizowanych w e-sklepach, w reprezentatywnej grupie jej klientów, wzrosła średnio o 81 proc. Z kolei liczba użytkowników, tj. „aktywnych kupujących” zwiększyła się średnio o 16 proc., a liczba klientów (firm z kontem na platformie) wzrosła o 11 proc. Najbardziej imponujący wzrost zanotowano pod kątem wartości zamówień – w pierwszym kwartale 2022 wyniósł on średnio 239 proc.

- Przykład wielu naszych klientów prowadzących handel w modelu B2B, pokazuje, że istnieje ogromny potencjał w sprzedaży online, a nasza platforma realnie w tym pomaga. Nasze oprogramowanie dostarcza przedsiębiorcom kluczowych funkcjonalności, skutecznie wpływających na szybsze, sprawniejsze i bardziej intratne dla e-sprzedawców procesy zakupowe – mówi Sebastian Religa, CEO Saly S.A.     

Kluczem do sukcesu w handlu jest właściwe dopasowanie się do potrzeb klientów. W przypadku sprzedaży online, to design i UX platformy zakupowej oraz dodatkowe funkcjonalności odpowiadające za ułożenie i dostęp do informacji, mają odzwierciedlenie w postaci satysfakcji kupującego i skłaniają go do wyboru danego e-sklepu. Szacuje się, że nawet dla 86% osób odpowiedzialnych za zakupy B2B jest gotowe zapłacić więcej za produkt jeśli wiąże się to z lepszym doświadczeniem zakupowym niż u konkurencji 4.

Powyższe dane jasno wskazują, że inwestowanie w narzędzia ułatwiające prowadzenie e-handlu jest kwestią nie tyle opłacalną, co konieczną. Widoczna popularność e-commerce w sektorze B2B z tendencją wzrostową oraz imponujące wyniki skuteczności sprzedaży za pomocą platform są najlepszym na to dowodem. Warto zatem już teraz zoptymalizować swój biznes pod kątem zastosowania nowych technologii i tym samym dopasować go do obecnych – światowych – wymogów rynkowych.

 


[1] Raport Gartnera “Future of Sales 2025”

[2] Digital Commerce 360 Research, B2B Ecommerce Market Report 2022 Edition

[3] Izba Gospodarki Elektronicznej, „B2B e-commerce now”, 2022

4 Raport Walker “Customers 2020: A Progress Report”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.