Komunikaty PR

Zmiany w Zarządzie Eurocash

2022-02-01  |  11:00
Biuro prasowe

Rada Nadzorcza Eurocash powołała do Zarządu Spółki dwóch menedżerów z wieloletnim doświadczeniem. Tomasz Polański, który związany jest z Grupą Eurocash od 1999 r., jako Członek Zarządu będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności hurtowej. Z kolei Dariusz Stolarczyk, który dołączył do Grupy Eurocash w 2018 r., jako Członek Zarządu będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności detalicznej prowadzonej w ramach Delikatesów Centrum, obejmującej zarówno sklepy własne, jak i działalność franczyzową. Z Zarządu Eurocash odchodzą natomiast Rui Amaral oraz Noel Collett.

– Jest mi niezmiernie miło móc powitać w Zarządzie Eurocash dwóch fachowców, którzy od lat operacyjnie zarządzają najprężniej rozwijającymi się jednostkami biznesowymi Grupy Eurocash. Dziękuję Radzie Nadzorczej, że przychyliła się do mojej prośby powołania do Zarządu Tomasza Polańskiego i Dariusza Stolarczyka, dwóch osób wywodzących się z serca biznesu firmy, tym samym popierając moją inicjatywę zwiększenia nadzoru operacyjnego całej Grupy przez Zarząd – powiedział Paweł Surówka, Prezes Zarządu Eurocash.

– Tomasz Polański jak nikt inny zna wszystkie aspekty biznesu hurtowego Grupy Eurocash. Jako Dyrektor Zarządzający Eurocash Dystrybucja prowadził nie tylko najbardziej dochodową jednostkę Grupy Eurocash, ale przede wszystkim istotnie przyczynił się do jej dynamicznego wzrostu. Pod jego nadzorem Eurocash Dystrybucja znacząco zwiększyła swoją sprzedaż i wkład do wyniku netto, również poprzez sprawnie przeprowadzoną integrację z innymi hurtowymi jednostkami biznesowymi Grupy Eurocash. Tomasz odpowiadał również za imponującą transformację sprzedaży hurtowej, poprzez platformę eurocash.pl, która jest dziś największą platformą e-commerce na polskim rynku hurtowym, z ponad 5 mld zł sprzedaży. Z kolei Dariusz Stolarczyk, jako Dyrektor Zarządzający Eurocash Serwis, nie tylko prowadził największą pod względem przychodów jednostkę grupy, ale również dynamicznie ją rozwijał poprzez zdobywanie kolejnych udziałów w rynku i zbudowanie nowoczesnej organizacji sprzedażowej opartej na całościowej relacji z klientami, sprzedaży elektronicznej i istotnie lepszej współpracy w ramach Grupy Eurocash. Wdrożył również liczne projekty, które znacząco poprawiły efektywność łańcucha dostaw – wskazał Paweł Surówka.

– Jestem przekonany, że obecny Zarząd Grupy Eurocash, zorganizowany w sposób funkcyjny i prowadzący wszystkie operacje i inicjatywy strategiczne spójnie i skoordynowanie, przyczyni się do podobnego rozwoju firmy, jakim Tomasz i Dariusz mogli się pochwalić w swoich dotychczasowych jednostkach. W nowym składzie Zarząd przystąpi do wypracowania nowej strategii dla Grupy Eurocash na rok 2025, której upublicznienie przewidujemy przed końcem drugiego kwartału – zapowiedział Prezes Zarządu.

Tomasz Polański posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w branży FMCG. Od 2009 r. zarządza jednostkami biznesowymi Grupy Eurocash – początkowo Eurocash Serwis, a od 2013 r. Eurocash Dystrybucja. Jako dyrektor generalny był odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii tej jednostki biznesowej, w tym realizację celów finansowych poprzez zarządzanie sprzedażą, marżą i kosztami. W Eurocash Dystrybucja brał także udział w procesie hurtowej digitalizacji sprzedaży poprzez platformę eurocash.pl, która jest największą platformą e-commerce na polskim rynku hurtowym. Jako Członek Zarządu Eurocash będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności hurtowej (obejmujący m.in. takie formaty i koncepty jak Eurocash Dystrybucja, Eurocash Cash & Carry, Eurocash Serwis, Eurocash.pl czy Faktoria Win).

Dariusz Stolarczyk posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania, w tym pełniąc kluczowe funkcje zarządcze i nadzorcze w spółkach kapitałowych. W 2018 r. dołączył do Grupy Eurocash jako prezes zarządu spółki Eurocash Serwis i doprowadził do znaczącego zwiększenia jej sprzedaży, poprawy rentowności i zwiększenia udziałów rynkowych. Jako Członek Zarządu Eurocash będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności detalicznej prowadzonej w ramach Delikatesów Centrum obejmującej zarówno sklepy własne, jak i działalność franczyzową.

Dariusz Stolarczyk przejmie tym samym obowiązki Noela Colletta, który złożył rezygnację z pełnionej funkcji w zarządzie Eurocash, gdzie od początku 2020 r. odpowiadał właśnie za segment detaliczny.

Z Zarządu Eurocash odchodzi także Rui Amaral, związany ze Spółką od 2004 r., który obejmie stanowisko Doradcy Zarządu i nadal będzie zaangażowany w podejmowanie kluczowych decyzji mających wpływ na dalszą strategię rozwoju Grupy.

– Chciałbym serdecznie podziękować Ruiemu Amaral za wszystko, co uczynił dla Grupy Eurocash. Nie sposób opisać wkład Ruiego w jej rozwój, albowiem jako jeden z jej głównych architektów u boku Luisa Amarala jest on jednym z fundamentów, na którym opiera się cały jej sukces. Jestem bardzo wdzięczny, że Rui pozostanie związany z Grupą jako jej doradca i że będę mógł korzystać z jego porad w przyszłości – powiedział Paweł Surówka.

– Bardzo dziękuję również Noelowi Collett za jego czynny wkład w pracę Zarządu Eurocash. Naznaczony doświadczeniem pandemii, czas w którym Noel sprawował tę funkcję z pewnością nie należał do łatwych, w szczególności w odniesieniu do najbliższych, tym bardziej zrozumiała jest chęć Noela, by skupić się na rodzinie w jego rodzimej Anglii. Życzę mu wielu sukcesów w dalszej karierze, które jego profesjonalizm i niezmiernie wysoki poziom osobistej etyki z pewnością mu zapewnią – dodał Prezes Zarządu Eurocash.

Zapowiadane wcześniej przejście Luisa Amarala na stanowisko przewodniczącego Rady Nadzorczej planowane jest na dzień odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki w 2022 r. i wówczas Luis Amaral zamierza dołączyć do Rady Nadzorczej Spółki.

 


Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji.

Grupa Eurocash to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Multirabaty dostępne na stronie amica.pl Biuro prasowe
2024-05-10 | 12:00

Multirabaty dostępne na stronie amica.pl

Promocji jest wiele, ale wśród nich bywają i takie z których nie sposób nie skorzystać. Jedną z nich jest ta, którą teraz jest dostępna w sklepie Amica na stronie
Handel Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki
2024-05-09 | 10:06

Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki

W pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja jest bardziej
Handel Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI
2024-05-08 | 11:00

Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI

Konsumenci w Polsce wybierając formę dostawy zakupów online najczęściej decydują się na automaty paczkowe, z czego aż 93% korzysta z urządzeń Paczkomat® InPost. Co więcej - ta

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.