Helping Hand dba o dobre samopoczucie pracowników UNIQA w Polsce
Helping Hand - pierwsza w Polsce platforma wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego oraz aplikacja mobilna, wspierające dobre samopoczucie pracowników i osób indywidualnych, powiększyła portfolio swoich klientów, do których dołączyło towarzystwo ubezpieczeniowe UNIQA. Dzięki współpracy z Helping Hand UNIQA w Polsce zaoferowała swoim pracownikom nowy benefit pozapłacowy w postaci kompleksowego wsparcia psychologicznego.
Helping Hand oferuje swoje usługi klientom indywidualnym oraz przedsiębiorstwom, które chcą zadbać o stan zdrowia psychicznego swoich pracowników. Z rozwiązań firmy korzystają m.in. Rossmann, Makro i Cushman&Wakefield. Do grona klientów spółki, z której narzędzi (platforma i aplikacja) korzysta już przeszło 70 tysięcy użytkowników, dołączyła UNIQA.
- Jako organizacja, zawsze stawiamy na otwartość, zaangażowanie i empatię w relacjach zarówno z partnerami biznesowymi, jak i klientami. Współpraca z organizacjami, które podzielają naszą wizję i wartości jest bardzo budująca. Dlatego też bardzo się cieszę z tej nowo nawiązanej współpracy. Codziennie działania prowadzone z UNIQA to dla nas źródło inspiracji i wielka przyjemność. Nieczęsto spotyka się organizacje tak świadome i otwarte. Wsparcie w promocji naszego benefitu, które na co dzień otrzymujemy od UNIQA, jest nieocenione. Dziękujemy za zaufanie - mówi Aleksandra Tokarewicz, CEO Helping Hand.
W ramach współpracy, Helping Hand zapewnia pracownikom UNIQA dostęp do ponad 1000 filmów i materiałów psychoedukacyjnych i rozwojowych, profesjonalnych sesji terapeutycznych, poradnictwa psychologicznego oraz licznych wydarzeń prowadzonych w formie webinarów, które pomogą im radzić sobie z wyzwaniami codziennego życia.
- Ostatnie lata i wydarzenia, które nas dotykają, takie jak globalna pandemia, wojna za naszą wschodnią granicą, czy inflacja wpływająca na nasz budżet domowy, powodują, że coraz częściej żyjemy w ciągłym napięciu. Martwimy się o zdrowie, pracę, czy szeroko rozumiane bezpieczeństwo. Dlatego kwestie zdrowia psychicznego stanowią coraz ważniejszy element utrzymywania równowagi życia codziennego. Dzięki współpracy z Helping Hand jesteśmy w stanie wesprzeć naszych pracowników w dbaniu o ich dobrostan psychiczny - mówi Magdalena Morgaś, dyrektorka Działu Kultury Organizacyjnej, Rekrutacji i Rozwoju Pracowników w UNIQA.
Z badania „Zdrowie psychiczne Polaków a ich życie zawodowe” wynika, że 37 proc. Polaków miało problemy ze zdrowiem psychicznym. Z kolei Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) szacuje, że pandemia przyniosła 25 proc. wzrost występowania depresji i zaburzeń lękowych. Sporo osób niestety nie sięga po pomoc, ponieważ korzystanie z psychoterapii w wielu środowiskach wciąż stanowi temat tabu.
- Dane ZUS wyraźnie wskazują, że w 2023 roku w Polsce wystawiono ponad 1,4 mln zwolnień lekarskich z powodu trudności ze zdrowiem psychicznym na łącznie 26 mln dni nieobecności w pracy. Pracownicy mający kłopoty z kondycją psychiczną zaniedbują swoje obowiązki, spada ich efektywność, a docenianie sukcesów jest dla nich trudnością. Dobry i świadomy pracodawca zdaje sobie z tego sprawę, wspierając swoich pracowników. Dzięki temu nie tylko wpływa na ich wydajność, ale też wypracowuje sobie renomę i przewagę konkurencyjną - podsumowuje Aleksandra Tokarewicz.
Chcąc dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców, w ostatnim czasie Helping Hand rozszerzyła funkcjonalności swojej platformy i aplikacji o nowe szkolenie: Twoje plany rozwojowe. To forma 21-dniowych kursów poruszających temat lęków, związków oraz świadomego rodzicielstwa.

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata

Geny mają znaczenie – szybka diagnostyka może zmienić życie z ALS
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.